Nem lehet egyértelműen állítani, hogy az új autók "silányak" lennének. Sok olyan dolgot tudnak, amit a régiek nem. Pl. alacsonyabb a fogyasztásuk, kevésbé szennyeznek, nagyobbak, kényelmesebbek, baleset megelőző rendszereik vannak. A fenntarthatóságuk emiatt drágább. Egy darab vas tovább marad változatlan, mint az ötgombos kvarcóra. :-)
Az viszont melléfogás, hogy nem érik el a környezetvédelmi céljaikat. Mert hiába szennyeznek kevésbé, ha még az elsődleges vevők sem cserélnek autót újabbra. Anyagi okokból.
#6
Ami nem igaz.
Ha a minőség lehet rosszabb, akkor kevesebb idő kell a tervezéshez, kevesebb a teszteléshez, kevesebb és egyszerűbb alkatrészekből lehet összerakni.
És végeredményben alacsonyabb lesz az előállítási ár. Ha így is megveszik, mert azon az áron nincs jobb, akkor a haszon magasabb lesz, mint egy hosszabb idő alatt elkészült terméknél.
#4 - krwkco - látszik, hogy fingod sincs az új autók mérhetetlenül ocsmány szarra tervezéséről! Ezeket a mai kocsikat olyan szempontok szerint tervezik, mint az egyszer használatos gázöngyújtókat - vagy az átmenetileg euforikus elkábulást és utána fájdalmas észhez térést okozó manórudakat!
😨
Én már lassan azon csodálkozom, hogy nem felejtik le a benzinbetöltő nyílást - hisz minek újratölteni, ha az ember vehet helyette egy vadiújat - akár más, divatosabb színben is?
🤢
A szervizre elbaxott pénznek van egy bizonyos üzemanyag-ekvivalenciája, ami az új autók esetében borzalmas pazarlásra mutat. Ha nekem 2500 kilométeres évi futással évente drága szervízbeavatkozásokra kell futkosni egy ötéves kocsival, akkor kvrvára nem érdekel, hogy "7,5%-al kevesebbet" fogyaszt, mint a 20 évvel ezelőtti széria. Ha ötévente csak motorbontással lehet kicserélni az olajtérben futó, gumiból készült vezérműszíjat, akkor én nem nevezem haladásnak az így elért 0,18%-os fogyasztáscsökkenést - mely teljességgel kimutathatatlan - nem úgy mint a slendrián szerelők által nagy valószínűséggel okozott szervizkárok, pl. a smirgliporos törlőrongyok hatása.
😡
A motor kopófelületei annyira aluldimenzáltak, hogy a legkisebb olajminőség-probléma szétcseszi a motort, amit már nem éri meg felújítani. A mai kocsik ismeretlen típusú csipekkel készült és teljességgel javíthatatlan elektronikákkal vannak teletömve. Bár egy teljes értékű személyi számítógép van a műszerfalban, ettől még egyáltalán nem biztos, hogy mellőzni lehet egy kvrvadrága szervizes interface-kábel használatát a kocsi karbantartásához - pl. a cserélhetetlen gombelemekkel gyártott keréknyomásszenzorok felkonfigurálásához.
😵
Inkább most gyorsan abbahagyom ezt a horrorisztikus témát...
☠️
"Ha nekem 2500 kilométeres évi futással évente..."
Ilyen célközönségnek nem gyártanak új autót. Neked valóban gazdaságosabb egy használt.
#9 - krwkco - akkor mi a faxom ez a sok duma a takarékosságról, nadrágszíj-meghúzások szükségességéről, stb., ha alapból csak az újgazdagok pazarló életstílusához gyártanak gépkocsikat?
Egy normális ember azért tart gépkocsit, hogy be tudjon járni a néhány kilométerre levő munkahelyére, ahová nincs 15 percenként városi busz vagy napelemes mozgójárda. Hetente egy-két alkalommal ki kell futkosni a bevásárlásokat, hivatalokat, stb., tehát nem a fél országot kell átutazni heti rendszerességgel, hanem a fárasztó futkosástól kell mentesülni, leginkább télvíz idején.
Egy vidékinek pl. nagyon hasznos lehet, ha hetente felutazhat nagybevásárlásra a 20 kilométerrel odébb levő városba, de ez évente csak potom 2080 kilométert jelent. Ha valaki véletlenül csak 8 kilométerre lakik a várostól egy majorban, akkor még ezt sem képes lefutkosni, de azért a kocsi nagyon hiányozna, ha nem lenne.
Nekem a téma kapcsán leginkább csak az esik le, hogy skizoid életfelfogású egyének akarják itt meghatározni a normális emberek életét - hisz az egyik oldalon ne legyen felesleges konzumidiotizmus - a másik oldalon meg mindenáron pazarolni kelljen!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!