Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondolsz erről?

Mit gondolsz erről?

Figyelt kérdés
[link]

nov. 30. 20:40
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Igaza van sajnos. Ezzel csak a szegény országokkal van kib@szva, mert 20 évesen hol lesznek ezek a bonyi új autók amik most eladásra kerülnek? Mit fogunk megvenni?
nov. 30. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Azt gondolom, hogy igaza lett azoknak a "büdöskomcsiknak", akik a kapitalista imperializmus törvényszerűen bekövetkező válságáról papoltak a késő-kádári korszakban!
nov. 30. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
0%
Azt hogy a kispénzűek önámítása, önigazolása
nov. 30. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 krwkco ***** válasza:
17%

Nem lehet egyértelműen állítani, hogy az új autók "silányak" lennének. Sok olyan dolgot tudnak, amit a régiek nem. Pl. alacsonyabb a fogyasztásuk, kevésbé szennyeznek, nagyobbak, kényelmesebbek, baleset megelőző rendszereik vannak. A fenntarthatóságuk emiatt drágább. Egy darab vas tovább marad változatlan, mint az ötgombos kvarcóra. :-)

Az viszont melléfogás, hogy nem érik el a környezetvédelmi céljaikat. Mert hiába szennyeznek kevésbé, ha még az elsődleges vevők sem cserélnek autót újabbra. Anyagi okokból.

dec. 1. 03:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Mondaná erre megboldogult, filozófikus hajlamú ismerősöm, pont annyi ideig tart a sz.rt megcsinálni, mint a jót.
dec. 1. 04:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 krwkco ***** válasza:
49%

#6

Ami nem igaz.

Ha a minőség lehet rosszabb, akkor kevesebb idő kell a tervezéshez, kevesebb a teszteléshez, kevesebb és egyszerűbb alkatrészekből lehet összerakni.

És végeredményben alacsonyabb lesz az előállítási ár. Ha így is megveszik, mert azon az áron nincs jobb, akkor a haszon magasabb lesz, mint egy hosszabb idő alatt elkészült terméknél.

dec. 1. 05:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 krwkco ***** válasza:
30%
Jav. Nem #6 hanem #5.
dec. 1. 05:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
37%

#4 - krwkco - látszik, hogy fingod sincs az új autók mérhetetlenül ocsmány szarra tervezéséről! Ezeket a mai kocsikat olyan szempontok szerint tervezik, mint az egyszer használatos gázöngyújtókat - vagy az átmenetileg euforikus elkábulást és utána fájdalmas észhez térést okozó manórudakat!

😨

Én már lassan azon csodálkozom, hogy nem felejtik le a benzinbetöltő nyílást - hisz minek újratölteni, ha az ember vehet helyette egy vadiújat - akár más, divatosabb színben is?

🤢

A szervizre elbaxott pénznek van egy bizonyos üzemanyag-ekvivalenciája, ami az új autók esetében borzalmas pazarlásra mutat. Ha nekem 2500 kilométeres évi futással évente drága szervízbeavatkozásokra kell futkosni egy ötéves kocsival, akkor kvrvára nem érdekel, hogy "7,5%-al kevesebbet" fogyaszt, mint a 20 évvel ezelőtti széria. Ha ötévente csak motorbontással lehet kicserélni az olajtérben futó, gumiból készült vezérműszíjat, akkor én nem nevezem haladásnak az így elért 0,18%-os fogyasztáscsökkenést - mely teljességgel kimutathatatlan - nem úgy mint a slendrián szerelők által nagy valószínűséggel okozott szervizkárok, pl. a smirgliporos törlőrongyok hatása.

😡

A motor kopófelületei annyira aluldimenzáltak, hogy a legkisebb olajminőség-probléma szétcseszi a motort, amit már nem éri meg felújítani. A mai kocsik ismeretlen típusú csipekkel készült és teljességgel javíthatatlan elektronikákkal vannak teletömve. Bár egy teljes értékű személyi számítógép van a műszerfalban, ettől még egyáltalán nem biztos, hogy mellőzni lehet egy kvrvadrága szervizes interface-kábel használatát a kocsi karbantartásához - pl. a cserélhetetlen gombelemekkel gyártott keréknyomásszenzorok felkonfigurálásához.

😵

Inkább most gyorsan abbahagyom ezt a horrorisztikus témát...

☠️

dec. 1. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 krwkco ***** válasza:
56%

"Ha nekem 2500 kilométeres évi futással évente..."

Ilyen célközönségnek nem gyártanak új autót. Neked valóban gazdaságosabb egy használt.

dec. 1. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

#9 - krwkco - akkor mi a faxom ez a sok duma a takarékosságról, nadrágszíj-meghúzások szükségességéről, stb., ha alapból csak az újgazdagok pazarló életstílusához gyártanak gépkocsikat?


Egy normális ember azért tart gépkocsit, hogy be tudjon járni a néhány kilométerre levő munkahelyére, ahová nincs 15 percenként városi busz vagy napelemes mozgójárda. Hetente egy-két alkalommal ki kell futkosni a bevásárlásokat, hivatalokat, stb., tehát nem a fél országot kell átutazni heti rendszerességgel, hanem a fárasztó futkosástól kell mentesülni, leginkább télvíz idején.


Egy vidékinek pl. nagyon hasznos lehet, ha hetente felutazhat nagybevásárlásra a 20 kilométerrel odébb levő városba, de ez évente csak potom 2080 kilométert jelent. Ha valaki véletlenül csak 8 kilométerre lakik a várostól egy majorban, akkor még ezt sem képes lefutkosni, de azért a kocsi nagyon hiányozna, ha nem lenne.


Nekem a téma kapcsán leginkább csak az esik le, hogy skizoid életfelfogású egyének akarják itt meghatározni a normális emberek életét - hisz az egyik oldalon ne legyen felesleges konzumidiotizmus - a másik oldalon meg mindenáron pazarolni kelljen!

dec. 1. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!