Be kell nyomni mindig a kuplungot?
Jah, váltásra gondoltam.
Ha csak lassít akkor először motorféket használ, aztán ha teljesen meg akar állni, fék és végül kuplung, mert kiveszi a sebességet, de van hogy csak lassít és közben fékez, de nem vált, mert nem szükséges.
"Jah, váltásra gondoltam."
Én is, meg a szinte teljes megállásra, mindegy. 🫢
"Be kell nyomni mindig a kuplungot?"
Ha csak annyit lassít a vezető, amennyi a használt sebességfokozat javasolt fordulatszám tartományán belül van, akkor nem kell a kuplungpedált benyomni. De ha sebességet akar váltani (beleértve az üreset is), akkor kell.
Vészfékezésnél viszont ajánlott azonnal kuplungot is nyomni. Hogy a motor lendülete egy pillanatig se hajtsa tovább a kerekeket.
#5
Ez valószínűleg oktatás alatt rögzül tévesen,ahol gyok2-vel araszolgatunk csak eleinte és egyből kuplungolni kell,ha lejjebb akarunk váltani.
Nekem legalább is ez volt a "probléma". Illetve az,hogy az oktatóm ugyan biztos elmondta,csak éppen ezer más dologra kellett figyelni,vagy éppen akkor még nem értettem,hogy ha már meglassultam,akkor a kinyomott kuplunggal éppen az ellenkező hatást érem el. Gondolok itt egy kanyarodás előtti 2-esbe váltáshoz,le sem szálltam a kuplungrol,míg be nem kanyarodtam. Nemtom miért,de valahogy nem állt össze,hogy ezzel adtam egy pofont a xarnak. :D
Na mindegy,szóval hogy szerintem az oktatás alatt rögzül sokaknak ez rosszul,megszokassa válik,nem is figyelnek rá,aztán kuplungolnak ha kell,ha nem
De csak akkor kell benyomni ha már leesett a fordulat majdnem alapjáratra.
Addig a motorfék érvényesül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!