Audi A6, 2.0 vagy 3.0 TDI?
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy melyik motorral érné meg jobban használt A6-ost venni. Tudtommal a két legmegbízhatóbb motorról van szó, az ÖAMTC toplistáit évek óta vezeti. (Ausztriai vásárlásról van szó).
Na most 2.0 TDi, akár már Quattro 250 ezer kilométerrel és friss műszakival (sokkal sokkal szigorúbb mint a magyar) már 6-7 ezer eurótól kapható. Viszont ha gyakrabban kell szervizelni, vagy egyszerűen nem olyan megbízható mint a 3 ezres, ami 10-12 ezer körül mozog, akkor inkább az utóbbit választanám hisz ekkora kasztninál nyilván az élmény is jobb ekkora motor mellett, és a fogyasztáson sem látszik olyan durván mintha egy benzin motorról beszélnénk.
Durván havi 5-6 ezer kilométert megyek, tehát mindenképp dízel kell. Nem, nem vagyok hülye, jelenleg is benzinessel járok de üzemanyagár szempontból nem egy jó dolog. 2.7 kizárva, erről semmi jót nem hallottam.
Audi A6-os 6-7 ezer euróért? Most nem az hogy zsebbe túrkáljak de ha csak annyi áll a rendelkezésre autóra akkor szerintem felejtsd el a 3.0-es motort.
A 3literes és 2literes motor közt szervízelés árában óriási különbség van.
Nem tudom melyik évjáratot nézted ki de a 2literes crtdi motorok nagyon megbízhatóak. Az enyém is mellesleg audi 2.0 crtdi.
Havi 5-6ezer km amúgy nagyon kevés egy hónapban. Nincs jelentős különbség benzin és diesel fogyasztást közt ennyi km esetében.
A rendelkezésre álló összeg fele finanszírozással lenne megoldva tehát a felső határ valahol 10-15 között mozogna, tehát ez nem probléma. Viszont nyilván kevesebbet venne fel az ember ha a kisebb kétezres is tűrhető.
Mindenképp hosszú távra keresnék autót tehát nem egy kotla arab / albán eladótól vennék 400 ezres rozsdált bontószökevényt.
Úgy számoltam hogy számomra a havi 450-600 euró ami a biztosításra és a hitel törlesztésére menne megengedhető abban az esetben is ha valami szervizköltség merül fel, ezért szeretném tudni hogy melyik a "gazdaságosabb" ilyen téren, illetve jó lenne ha nem állna le alattam az autópályán.
Most milyen generációsról beszélsz?
A 3.0 ha megindul, akkor anyagi csőd, egy v6 motor, van két hengerfeje, egy halom szelepe, rengeteg cső, izzítógyertyák....
Ha ez neked számít akkor felejtsd el, a 2.0 sokkal egyszerűbb.
A 2.0 cr tdi a világ egyik legjobb dízel, méltó utódja az 1.9 TDIknek. A 2.0 pd akkor kicsit kényesebb, de nem gáz, csak a hatszőgtengely legyen megcsinálva.
Egyáltalán nem problémás a 2.0-es kontrukció,a pdtdi motorok voltak bajosok a korszerűbb cr-ekből a 2literes nagyon is jó motorok.
Nekem 2017-es A4-esem van gyári 190lovas verzió volt (most 220le) ez könyebb picivel mint az A6 1580kg azt hiszem. A6-osal egyszer mentem haza magyarba amiben 2.0 diesel motor volt ráadásul a gyengébbik 163lovas verzió. 2020-as évjáratú volt de meglepően jól ment a korszerű automata váltónak köszönhetően. Ez egy eurocartól bérelt kocsi volt és azt hittem gyenge lesz de tényleg egész jól húzott. Egy erősebb verziós 2 literes motorral jársz szerintem a legjobban. Ott a gagyád sem megy rá ha esetleg valami adódik.Ez nem árt figyelembe venni hiszen nem új autót tervezel venni.
Mindenképp a 2011 utáni C7-re gondoltam, nyilván a legújabb C8-at is elfogadnám de az már költségvetésen kívülre esik.
A kommentek alapján inkább a 2.0-es mellett döntenék, köszönöm a véleményeket!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!