Csak akkor éri meg elektromos autót venni ha otthon töltök?
Le akarom cserélni az autóm, elég régi, benzines kocsi.
Gondolkodom az elektromoson, mivel 80-90%-ban városban használom, csak 2-3 havonta megyek egy úttal pár száz kmt.
Hiába élek családi házban, az auzó töltése nem oldható meg itthoni halózatról mert a garázs kicsi és nem férek be egy -ma már- átlagos meretű autóval ráadásul nincs napelemem se.
A nyilvános töltőhalózaton való töltés valóban nem éri meg ahogy azt mondják?
Az olcsóbb utcai jellemzően 140Ft/kWh körül van. Kérdés hogy a te környékeden éppen van e ilyen áron. A legtöbb töltő 170-250Ft/kWh körül van.
Egy 12kWh/100km kis fogyasztású autóval 100km ennyibe kerül:
70*12=840,- otthon
140*12=1680,-
170*12=2040,-
250*12=3000,-
1. Először is a wallboxot valóban kinti falra is telepítheted.
2. Az utcai töltővel minimálisan még mindig olcsóbban jöhetsz ki, de úgy tényleg nem nagy a megtakarítás
3. Ha a várható nagyobb értékvesztést is beleszámolod, akkor pusztán a számok alapján csak akkor éri meg, ha tényleg rengeteget mész
4. Ettől független nem csak ennyiből áll a kérdés. Mert egyik oldalról egy elektromos autó csendesebb, dinamikusabb. Másik oldalról hosszú utakon kényelmetlenebb tölteni. Szóval nagyban felhasználásfüggő.
Köszi a kommenteket.
A garázs utcáról nyíló. Tehát ha tölteni akarnám és a wallbox a garázsban lenne, akkor az utcára kellene kihúznom a kábelt az autóhoz :)
Amivel még akkora gond nem lenne, ha nem 8 órát kellene tölteni... mondjuk éjszakára nem szívesen hagynám így itt a dolgokat :) Szóval ez az itthoni töltés ezért macera.
A jelenlegi kocsim egy renault grand scenic 2010-es. Az elmúlt 3-4 évben több, mint 1 millió elment rá a kötelező dolgokon kívül.
Nem büszkélkedni akarok, csak gondolkozni hogy egy belsőégésű nyűgjei helyett nem ártana egy nyűgmentesebb kocsi :)
Kérdező, értelek. De ha utcán kell álljon töltés közben, az valóban macerás, de miért baj? Nyilvános töltők is az utcán vannak.
14 éves autó még nem olyan matuzsálemi. Ha 4 év alatt ráment 1 millió, az sem annyira vészes, főleg ma mostanra rendbe lett téve. Annak idején engem itt már kioktattak, hogy egy autó fenntartása az üzemanyagon kívül évente minimum fél-egy millió forint.
De végülis ezt neked kell tudni. Ha meg van rá a keret, meg vágyasz az újabb elektromos technikára, akkor miért ne!? A töltése így valóban körülményesebb, de nem megoldhatatlan.
Amit a 7-es ír, a saját példám pont ellenpélda. 13 éves autót cseréltem le akkor új belsőégésűre, amit aztán kicsit megbántam. A 13 évest csak tankoltam, meg olajcserék, annak ellenére hogy 300e km már benne volt. Az új 0 km-est már nem is számoltam hányszor vittem vissza a márkaszervizben garanciában. Egy éves korára konkrétam a motort is szét kellett borítani, napokra a szervizben maradt, én meg buszozhattam. Van ilyen is.
Ha nem tudod otthon, lehetőleg napelemmel tölteni, akkor nem éri meg az elektromos.
Az nyilván nem megoldás, hogy az utcára nyíló garázst éjszakára nyitva hagyod, hogy a kocsi töltsön. Ha utcai töltőket használsz, akkor meg drága a töltés. Hosszabb utakon meg tervezni kell, hol tarts szünetet, hogy tölteni tudj. Nem praktikus.
"egy belsőégésű nyűgjei helyett nem ártana egy nyűgmentesebb kocsi"
Nem a belsőégésű itt a gond, hanem, hogy egy francia kocsi. 14 évesen már ezeknek minden baja van.
Neked leginkább egy hibrid lenne jó (nem lágy, hanem rendes hibrid). Ha döntően városban használod, ott nagyon jó a fogyasztása és hosszabb úton sem kell megállni tölteni.
Ki lehet számolni: egy 170Ft/kWh árral számolva kb 24 forintra jön ki egy km. Egy hibrid városban 4 literből megvan, szóval egy 610 forintos benzinárral ugyanott vagy, mint az elektromos kocsival, de megspórolod a töltőkeresés nyűgjét és a hibrid még valamivel olcsóbb is, mint az elektromos.
#8
"A 13 évest csak tankoltam, meg olajcserék, annak ellenére hogy 300e km már benne volt."
Az egy 13 éves kocsinál rengeteg!
"Az új 0 km-est már nem is számoltam hányszor vittem vissza a márkaszervizben garanciában. Egy éves korára konkrétam a motort is szét kellett borítani"
Feltételezem valami nagyobb német prémium.
#9
"Az nyilván nem megoldás, hogy az utcára nyíló garázst éjszakára nyitva hagyod, hogy a kocsi töltsön."
Miért kellene nyitva hagyni?! Nem tudom milyen ajtó van a garázson, de egy szokványos szekcionált ajtó alsó gumitömítése alatt simán kifér egy vaskosabb kábel is és nincs nyitva az ajtó. De ha ez valami régi két szárnyú manuális ajtó, egy lyukat fúrni a falba, vagy az ajtó keretére, ahol a kábel kifér, szerintem nem akkora was ist. Van erre számtalan más elegánsabb megoldás is, nem megoldhatatlan.
"Az egy 13 éves kocsinál rengeteg!"
Már mi a rengeteg? Nem boltba szaladgálós autó volt, ez igaz. Hanem éveken keresztül hosszú távon ingáztam vele. Évente 25e km belement. Szerintem ez még így sem extrém használat, de az országos átlagnál valóban valamivel több. Tisztában vagyok vele, ezt nem kérdésként tettem fel.
"Feltételezem valami nagyobb német prémium."
Rossz a feltételezésed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!