A MÁV egyes mozdonyainak miért volt sárga-fekete csíkosra festve az eleje-hátulja vagy legalább egy része?
Például:
Ilyen kizárólag olyanon láttam amelynek középen volt a vezetőállása, amelynek közvetlen elől-hátul (pl M62, V63, M41) azoknak nem volt egy a sárga-fekete csíkos minta.
Mi célt szolgált? Nyílt pályán a jobb láthatóságot így elkerülve az esetleges ütközéseket?
Nem vagyok szakértő a témában, de egyrészt szerintem az akkori döntéshozónak ez a dizájn tetszett jobban. Másrészt ha középen van a fülke, akkor a gép előtt, mögött, jó nagy holttér van, nem lát a masiniszta. Ez inkább az ott dolgozó munkásoknak figyelmeztetés, hogy vigyázz, mert holttérben vagy.
De ez csak a saját elgondolásom.
A fekete-sárga sraffozás figyelemfelkeltés miatt van. Ezt a jellemzően tolatószolgálatban használt járműveken látod.
Annyira elüt a környezettől és feltűnő, hogy kb bármilyen látási viszonyok között látja mindenki hogy az ott egy mozdony. (a felkapcsolt fényszórók milyensége pedig azt is megmutatja a hozzáértőnek hogy épp mit csinál az a gép - már ha a mozdonyvezető szabályosan kapcsolta fel)
A vonali szolgálatot ellátó gépek homlokoldali nagy sárga "folt" is ezért volt. Ma már ez sok gépről eltűnt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!