Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A SAAB 9-3 | BMW E60 | Audi...

A SAAB 9-3 | BMW E60 | Audi A4-B7 közül melyik sorrendben a legmegbízhatóbb?

Figyelt kérdés

Szeretnék egy stílusos jó teljesítményű, de ésszerű keretek között fenntartható pályázós jobb teljesítményű utazóautót venni.

Jobb teljesítmény alatt azt értsd ha megjelenik a se**emben egy AMG G Merci 240-el villogtatva akkor tempósan tudjak előle kitérni amint elhagyom a kamionsort.

De nem tudom melyik ezek közül a legjobb választás.

Fogjátok kérdezni, hogy "de sok motorváltozat van"... igen, ebben is szeretnék segítséget kérni, hogy a fenti hármasnak egyenként melyik a legmegbízhatóbb motorváltozata?


SAAB-ból egyébként szinte csak a dízel 1.9 TTIDS motorral láttam csak másik kettő meg millió motorváltozatban készült, de nekem mindegy a fogyasztás (benzines motor karakterisztikájának azért jobban örülnék de nem feltétel).


Esetleg ha tudtok alternatívát mondani a fenti 3-ra, amivel pályán normálisan oda tudok neki lépni, ha szükséges, akkor szívesen fogadom.



ma 10:52
 1/7 anonim ***** válasza:
0%

Bmw a legalja, felejtos


Saab: 1.9 Multijet, kerdes van-e hozza meg alkatresz


A4: 2.0 pd egy foshalom, 1.9 jo belole

ma 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
0%

Elsőre ne hallgass, annyira ért az autókhoz, mint egy vak csimpánz.


Egyértelműen a BMW a legjobb választás ezek közül, utána az Audi. BMW-nél szivesen ajánlok konkrét motort, ha leírod pontosabban hogy mik az igényeid.


Saabot már csak hobbiautónak szabad venni, alig van hozzá alkatrész és szerelő. Nyilván az Opel motorosakat alapból kerülni kell.

ma 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

#2: Köszi. BMW-ből igényem lényegében annyi, hogy a legmegbízhatóbb legyen a motorkínálat közül (ha ez egy benzines akkor álomkategória) illetve azért meg tudjon rendesen moccanni a pályán ha odalépek neki, de szerintem erre egy 520-as modell is képes. Viszont hallottam a hírhedt N-es motorkódról. E60-nál is van?


Saab-ból pedig melyek az Opel motorosak egyébként?

ma 14:08
 4/7 anonim ***** válasza:
20 eves bmw es a megbizhatosag. Egyszer te is felnosz..
ma 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%

#3

Saab 9-3 esetében egyedül a 2.2 literes D223L dízelmotor. Persze valójában ez sem Opel motor (hiszen az Opel nem fejlesztett saját dízelmotort soha), hanem az akkoriban a Saabot és az Opelt is birtokló General Motors fejlesztette motorról beszélünk. Ha jól tudom, ez is Isuzu alapokra épül.


Ezenkívül csak benzinmotorokkal szerelték a 9-3 modellt, az mind négyhengeres és svéd fejlesztés.


Ami az E60-at illeti, a gyártás korai éveit leszámítva az összes motorváltozat N kódos, de általánosságban nem lehet kijelenteni, hogy ezek rosszak lennének. Van iszonyú megbízható köztük, és van betegágy. De ilyen korban már sokkal több múlik azon, hogy milyen tulajdonosai voltak, és mennyire tartották karban az autót. Viszont arra, aki a BMW-ket, N-es motorokat szidja, szimplán ne hallgass rá, mert egy totális műszaki analfabéta, és egy zacskó szotyival egyenértékű a véleménye.


Amit megneveztél mint feltétlen, egy 5-ös BMW esetében szerintem legalább 200 lóerő kell hozzá. Mindenesetre ez a te döntésed. Ha figyelembe vesszük azért az esetleges költségeket is, én az alábbiakból választanék:


2005-2007 közötti 525i (N52 motor, 215 lóerő környéke)

2007-2010 közötti 528i (N52 motor, 230 lóerő környéke, lényegében az előbbi faceliftje)

2005-2007 közötti 530i (N52 motor, 255 lóerő környéke)


Ezek mind szívóbenzines motorok, tehát magas lehet a fogyasztás, bár autópályán kibírható, de alapvetően nincsenek borzasztó költséges hibalehetőségek. Ezeken kívül még a régi (faceliftes E39-ekből ismert) M54 motorok vannak, de ezeket a koruk miatt már nem feltétlen ajánlanám ilyen felhasználásra, illetve a valóban rosszabb hírű N53 motorok.


E felett már az ikerturbós N54, illetve a szívó V8-ak kezdődnek (a csúcs a V10 az M5-ben), de ezek mindennapi használatra abszolút feleslegesek.


Dízelek terén az M57 különböző változataiból lehet válogatni, ha szempont a teljesítmény is (525d, 530d, 535d). De egy régi dízel vásárlása gondolom tudod, hogy mennyire rizikós, én itt biztos, hogy maximum az 525d-t venném mindennapi használatra. Ezt 2004-2007 között 2.5 literes, 2007-2010 között pedig 3 literes motorral gyártották.

ma 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

#5: Köszönöm a válaszod. Lényegében a leírtak alapján akkor elmondható, hogy mindenféleképpen zsákbamacska lesz egy BMW vásárlása (meg nyilván a Saab is). Én nem vagyok autószerelő, nem tudom kideríteni milyenek voltak az előző tulajok sajnos.


Egyébként Saab 9-3-ból van 1.9-es dízel én konkrétan ezzel szemezgettem:

[link]


Meg az álom V6-os motor amit akár hobbicélra is megvennék, de sajnos mindkettőt rizikósnak érzem ezért is gondoltam alternatívaként BMW-re (amelyek helyett titkon bevallva szívesebben vennék Saab-ot).

[link]


De az E60-as is egy elképesztően szép szedan.

ma 15:57
 7/7 anonim ***** válasza:

Ez a generáció már ugyan az mint a C Vectra csak azoknál kívül belül sokkal szebb. Így azért az alkatrész ellátással még nem lesz gond.

Az 1.9 Fiat dízel egy jó konstrukció. Ráadásul a ttid kivitelekben rögtön két turbo is van. A sima tid-ben meg egy.

ma 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!