Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A SAAB 9-3 | BMW E60 | Audi...

A SAAB 9-3 | BMW E60 | Audi A4-B7 közül melyik sorrendben a legmegbízhatóbb?

Figyelt kérdés

Szeretnék egy stílusos jó teljesítményű, de ésszerű keretek között fenntartható pályázós jobb teljesítményű utazóautót venni.

Jobb teljesítmény alatt azt értsd ha megjelenik a se**emben egy AMG G Merci 240-el villogtatva akkor tempósan tudjak előle kitérni amint elhagyom a kamionsort.

De nem tudom melyik ezek közül a legjobb választás.

Fogjátok kérdezni, hogy "de sok motorváltozat van"... igen, ebben is szeretnék segítséget kérni, hogy a fenti hármasnak egyenként melyik a legmegbízhatóbb motorváltozata?


SAAB-ból egyébként szinte csak a dízel 1.9 TTIDS motorral láttam csak másik kettő meg millió motorváltozatban készült, de nekem mindegy a fogyasztás (benzines motor karakterisztikájának azért jobban örülnék de nem feltétel).


Esetleg ha tudtok alternatívát mondani a fenti 3-ra, amivel pályán normálisan oda tudok neki lépni, ha szükséges, akkor szívesen fogadom.



okt. 26. 10:52
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
0%

Bmw a legalja, felejtos


Saab: 1.9 Multijet, kerdes van-e hozza meg alkatresz


A4: 2.0 pd egy foshalom, 1.9 jo belole

okt. 26. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
0%

Elsőre ne hallgass, annyira ért az autókhoz, mint egy vak csimpánz.


Egyértelműen a BMW a legjobb választás ezek közül, utána az Audi. BMW-nél szivesen ajánlok konkrét motort, ha leírod pontosabban hogy mik az igényeid.


Saabot már csak hobbiautónak szabad venni, alig van hozzá alkatrész és szerelő. Nyilván az Opel motorosakat alapból kerülni kell.

okt. 26. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

#2: Köszi. BMW-ből igényem lényegében annyi, hogy a legmegbízhatóbb legyen a motorkínálat közül (ha ez egy benzines akkor álomkategória) illetve azért meg tudjon rendesen moccanni a pályán ha odalépek neki, de szerintem erre egy 520-as modell is képes. Viszont hallottam a hírhedt N-es motorkódról. E60-nál is van?


Saab-ból pedig melyek az Opel motorosak egyébként?

okt. 26. 14:08
 4/11 anonim ***** válasza:
20 eves bmw es a megbizhatosag. Egyszer te is felnosz..
okt. 26. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
0%

#3

Saab 9-3 esetében egyedül a 2.2 literes D223L dízelmotor. Persze valójában ez sem Opel motor (hiszen az Opel nem fejlesztett saját dízelmotort soha), hanem az akkoriban a Saabot és az Opelt is birtokló General Motors fejlesztette motorról beszélünk. Ha jól tudom, ez is Isuzu alapokra épül.


Ezenkívül csak benzinmotorokkal szerelték a 9-3 modellt, az mind négyhengeres és svéd fejlesztés.


Ami az E60-at illeti, a gyártás korai éveit leszámítva az összes motorváltozat N kódos, de általánosságban nem lehet kijelenteni, hogy ezek rosszak lennének. Van iszonyú megbízható köztük, és van betegágy. De ilyen korban már sokkal több múlik azon, hogy milyen tulajdonosai voltak, és mennyire tartották karban az autót. Viszont arra, aki a BMW-ket, N-es motorokat szidja, szimplán ne hallgass rá, mert egy totális műszaki analfabéta, és egy zacskó szotyival egyenértékű a véleménye.


Amit megneveztél mint feltétlen, egy 5-ös BMW esetében szerintem legalább 200 lóerő kell hozzá. Mindenesetre ez a te döntésed. Ha figyelembe vesszük azért az esetleges költségeket is, én az alábbiakból választanék:


2005-2007 közötti 525i (N52 motor, 215 lóerő környéke)

2007-2010 közötti 528i (N52 motor, 230 lóerő környéke, lényegében az előbbi faceliftje)

2005-2007 közötti 530i (N52 motor, 255 lóerő környéke)


Ezek mind szívóbenzines motorok, tehát magas lehet a fogyasztás, bár autópályán kibírható, de alapvetően nincsenek borzasztó költséges hibalehetőségek. Ezeken kívül még a régi (faceliftes E39-ekből ismert) M54 motorok vannak, de ezeket a koruk miatt már nem feltétlen ajánlanám ilyen felhasználásra, illetve a valóban rosszabb hírű N53 motorok.


E felett már az ikerturbós N54, illetve a szívó V8-ak kezdődnek (a csúcs a V10 az M5-ben), de ezek mindennapi használatra abszolút feleslegesek.


Dízelek terén az M57 különböző változataiból lehet válogatni, ha szempont a teljesítmény is (525d, 530d, 535d). De egy régi dízel vásárlása gondolom tudod, hogy mennyire rizikós, én itt biztos, hogy maximum az 525d-t venném mindennapi használatra. Ezt 2004-2007 között 2.5 literes, 2007-2010 között pedig 3 literes motorral gyártották.

okt. 26. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

#5: Köszönöm a válaszod. Lényegében a leírtak alapján akkor elmondható, hogy mindenféleképpen zsákbamacska lesz egy BMW vásárlása (meg nyilván a Saab is). Én nem vagyok autószerelő, nem tudom kideríteni milyenek voltak az előző tulajok sajnos.


Egyébként Saab 9-3-ból van 1.9-es dízel én konkrétan ezzel szemezgettem:

[link]


Meg az álom V6-os motor amit akár hobbicélra is megvennék, de sajnos mindkettőt rizikósnak érzem ezért is gondoltam alternatívaként BMW-re (amelyek helyett titkon bevallva szívesebben vennék Saab-ot).

[link]


De az E60-as is egy elképesztően szép szedan.

okt. 26. 15:57
 7/11 anonim ***** válasza:

Ez a generáció már ugyan az mint a C Vectra csak azoknál kívül belül sokkal szebb. Így azért az alkatrész ellátással még nem lesz gond.

Az 1.9 Fiat dízel egy jó konstrukció. Ráadásul a ttid kivitelekben rögtön két turbo is van. A sima tid-ben meg egy.

okt. 26. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

#6

Mindenképp zsákbamacska lesz, igen, ezért kell megnézetni egy hozzáértővel vásárlás előtt.

okt. 27. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Koaxk Ábel ***** válasza:

A ChatGPT az alábbi választ adta a kérdésedre:


Mindhárom általad említett modell stílusos választás, és mindegyiknek megvannak a maga erősségei és gyengeségei, de ha megbízhatóságot, karbantarthatóságot és teljesítményt is figyelembe veszünk, akkor az alábbiak szerint érdemes mérlegelni őket.


1. BMW E60 (2003-2010)

Megbízhatóság: A BMW E60 esetében különösen a motorválasztás kritikus. Az egyik legmegbízhatóbb benzines motor a N52B30 3.0 literes szívómotor, amelyet a 525i és 530i modellekben találsz. Ez a motor egyszerűbb szerkezetű, és az E60 esetében ez számít az egyik legmegbízhatóbb benzines változatnak. A turbós benzinesek, például az N54-es motorral szerelt 535i, nagy teljesítményt nyújtanak, de híresek az érzékenységükről és az időigényes karbantartásról (például a turbó és a magasnyomású üzemanyag-szivattyú problémák miatt).

Dízel változat: Az M57D30 3.0 literes dízelmotor szintén tartósnak bizonyult, és jó választás lehet, ha hosszú távra, pályára keresel autót, és dízelben is gondolkodsz. Kerüld viszont a négyhengeres dízeleket, mivel azoknál több probléma fordul elő.

Teljesítmény: A BMW E60 különösen stabil, gyorsulásban és hosszú távú vezetéshez is kényelmes. A 530i vagy 530d modellek bőven elegendő teljesítményt nyújtanak, hogy egy AMG G Mercitől szükség esetén tempósan el lehessen távolodni.

2. Audi A4 B7 (2004-2008)

Megbízhatóság: Az Audi A4 B7 esetében a megbízhatóság változó motoronként. A benzines kínálatból a 2.0T FSI motor közepesen megbízhatónak számít, de ismert olajfogyasztási és láncfeszítő problémákról, amik költséges javításokat eredményezhetnek. A 3.2 FSI V6 motor erős, de szintén hajlamos az olajfogyasztásra.

Dízel változat: A 2.0 TDI motor esetében az első generációs változatoknál (PD rendszer) gyakoriak a meghibásodások, de a 2.0 TDI CR (common rail) motor jobbnak bizonyul hosszú távon, kevesebb problémával.

Teljesítmény: Az Audi A4 B7 jó választás lehet, ha keresztmotoros kialakítás nem probléma. Az Audi Quattro rendszere stabilitást ad, ami előnyt jelenthet nedves vagy havas utakon. A B7-es azonban belső térben és vezetési élményben valamivel kevesebbet kínál, mint az E60.

3. SAAB 9-3 (2002-2012)

Megbízhatóság: A Saab 9-3 esetében a benzinesek közül a 2.0T motor tartós választás, különösen, ha figyelsz az olajcsere-periódusokra. Ezek a motorok viszonylag egyszerűek, és megfelelő karbantartás mellett tartósak is.

Dízel változat: Az általad említett 1.9 TTID motor (dízel) teljesítményben jó, de hajlamosabb a meghibásodásra, különösen a részecskeszűrő (DPF) és a turbórendszer problémák miatt. Érdemes különösen figyelni a motor állapotára és karbantartási előzményeire, ha ebben gondolkodsz.

Teljesítmény: A Saab 9-3 sportos stílust és jó vezetési élményt kínál, de a futóműve kicsit keményebb, mint az előző két modellé, és az alkatrészellátás nem annyira biztos, mivel a Saab márka megszűnt. Ez hosszabb távon nehézséget okozhat.

Alternatívák

Ha más modellek is szóba jöhetnek, amelyek megfelelnek a stílusos, erős és gyors autó kritériumainak:


Volvo S60 (2000-2009): A Volvo S60 T5 motorja megbízható, jó teljesítményű és pályázásra is alkalmas. A 2.5T motor szintén erős, és jó nyomatéka miatt kényelmes hosszú távon.


Lexus IS (2005-2013): A Lexus IS250 kiválóan megbízható, és a benzines változatai, különösen a V6-os motorral szereltek, sokáig bírják nagyobb meghibásodás nélkül. Bár az IS250 nem a leggyorsabb, a prémium minősége és alacsony szervizigénye miatt érdemes lehet megfontolni.


Összegzés

Megbízhatóság sorrendben: 1. BMW E60 (N52B30 motor vagy M57 dízel), 2. Audi A4 B7 (2.0 TDI CR vagy 3.2 FSI), 3. Saab 9-3 (2.0T benzines).

Fenntarthatóság és teljesítmény: Ha a karbantarthatóság és a teljesítmény a fő szempont, a BMW E60 valószínűleg a legjobb választás, főleg a 530i vagy 530d modellel.

Mindhárom autóval tempósan lehet közlekedni, de ha elérhető alkatrészellátás és megbízhatóság is számít, akkor az E60 a leginkább ajánlott a fenti modellek közül.

nov. 2. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Majd a Chat GPT-t is lepontozza a BMW utaló hülyegyerek. 🤣🤣🤣
nov. 2. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!