Az Opelnek miért nincs akkora presztízse, mint a többi német autónak?
Egy Volkswagen, Mercedes, Audi, BMW előtt hasra esnek az emberek, de egy Opelt senki sem néz meg.
De még a Skoda is rajongás tárgya, pedig az csak félig német.
A Volkswagen-Mercedes-Audi-BMW rajongás a múltból ered. Ma már teljesen alaptalan, de az emberek hajlamosak a múltban ragadni és a múlt alapján ítélkezni. Ez sok autós mondásban megragadt, mint például hogy a TSI szar (pedig 2012 óta nem igazán problémásak), hogy az automata váltó lassú (pedig ez csak a régi mechanikus váltókra volt igaz) és még sok másik.
Az említett 4 németből 3 mindig is a felsőbb kategóriákat célozta meg, a Volkswagen pedig a Golf GTI-vel kialakított egy sportosabb imázst, miközben megtartották a korábbi népautós megbízhatóságot. Ez már rég a múlté, csak mint írtam, az autós legendák nehezen halnak ki. Az sem mellékes, hogy annak idején a DTM (német túraautó bajnokság) a világ egyik legrangosabb versenysorozata volt és a négyből háromnak (VW kivétel) hatalmas rezuméja van abban a sorozatban. Konkrétan a DTM-nek köszönhető a BMW M-sorozata. A legelső M az M1 lett volna, ami egy valódi sportautó lett volna, de azt eléggé elbaltázták, így az akkor vadiúj első generációs hármas BMW-t alakították át, hogy a DTM-be nevezzenek vele és az lett az első M3, ami ráadásul így nem sportautó, hanem tuningolt hétköznapi autó volt, ami megfizethető volt és ezért lett népszerű, ráadásul a DTM-ben is sikeres volt. Egy időben a Mercedes is uralta a DTM-et, az Audinak kicsit ugyan kisebb ott a rezuméja, de helyette ott volt a Quattro, ami a rallizás legendája.
Az Opel mindezekből kimaradt, volt ugyan 1-2 kicsit sportosabbnak nevezhető autója, de jóval az M3, vagy Golf GTI szintje alatt. Versenysorozatokban is szerepeltek néha, például ők is a DTM-ben, de sokkal kevesebbet és sokkal alacsonyabb eredményekkel. Nem volt semmi, ami növelte volna a presztízsét.
Az opel az egyik legrosszabb és legprimitívebb autó.
Úgy hogy mitől rajonganának érte.
Egyrészt nagyon régóta nem igazi német, mert sokáig a GM tulajdona volt.
A 2000-es évek végére a sportosabb és nagyobb presztízsű modelleket kivezették a piacról, így egy átlagos, olcsó bevásárlóautó lett.
2018 óta meg már a francia PSA-é lett.
G astrából még mindig több van, mint golf IV-ből, miért néznék meg?
Illetve hol vannak a velük korú audik, mercédeszek, skodák?
Nem érte meg őket fenntartani, mentek a bontóba.
G astrából meg annyi van, mint a qrvaélet, fillérekért van hozzá minden.
Nekem f astra van mai napig(33 éves dízel, 450e km-rel), a korabeli golfok, többi vackok már mind rozsdakupac.
#4 A GM résszel nem értek egyet, mert majdnem végig full önállóan működött, nagyon minimális befolyással a GM-től. A GM szinte csak a pénzt tolta bele (meg vette ki). Soha nem is voltak valódi tulajdonosok, csak többségi tulajdonosok 80%-kal (legalábbis ha jól emlékszem). Valamikor az 1920-as években vásárolták be magukat és a 90-es évek végéig semmi GM nem volt az Opelekben, utána az Ecotec motorok már GM motorok voltak, de azon túl még akkor sem. Sőt, még az európai piacos Chevy Cruze sem amerikai volt, hanem átszabott J Astra, tehát Opel, persze azok is GM motorokkal.
A PSA/Stellantis már egy teljesen másfajta kapcsolat, most már semmi Opel nincs benne.
A múlt báttya a múlt! A japán márkák között is mindig lenézték a suzukit, mert az csak egy suzuki, mivel elsősorban csak olcsó, egyszerű és kommersz autókat gyártottak, ezért sem volt olyan kereslet pl. a kizashira, amit már feljebb pozicionáltak. Pedig abban, amiben jónak kell lennie, hogy minél olcsóbban eljuss a-ból b-be, arra nagyon is jó típusai vannak. Viszont gyakorlatilag nincs egy ikonikus (autó)modellje sem és hát nincs olyan verseny múltja mind mondjuk a nissannak vagy a toyotának. Akik több legendás modellel is rendelkeznek. Emellett pedig ugyan úgy voltak olcsó és nagyon megbízható modelljeik is mint a suzukinak. De a motorkerékpárokban már más a helyzet a suzukinál(hayabusa gsx-r széria ezek legendák). De az is érdekes, hogy egy 20éves golf 4 r32, megenné reggelire a legúbabb sport swiftet.
Az bár az opelnek is vannak régebbi ikonikusnak mondható modelljei(mint pl a gt vagy a manta vagy a monza, amik talán nem annyira ismertek mint a calibra). De akkor is messze elmarad a többi némettől. Pl egy porsche 959 akkoriban a ferrari f40 vetélytársa volt ami azért az nem kis teljesítmény. De bmw 2002-sem kell szerintem bemutatni senkinek vagy az mercedes evo 250-et, vagy golf 2 g60-limited vagy audi sport quattro. A VW bogár az egyik legtovább gyártott széria autó(aszem 70 év). De lehetett volna még ezektől a márkáktól annyi ikonikus modellt felsorolni csak most hirtelen ezeket írtam le.
mert igazából amerikai autó (volt), magyar meg lengyel összeszereléssel. Ez elég messze van a prémiumtól :D Most meg francia autó gondolom szintén magyar meg lengyel összeszereléssel...
Habár én a VW-t sem sorolnám a prémiumhoz, még a neve is az hogy nép autó, ezért is bukott meg a Phaeton mert prémium közegre lőttek vele de aki olyat akart az nem vw-t vett :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!