Mi változik a hengerek számának növelésével? Miért lesz erősebb,jobb vagy másabb?
A fordulatszám a kulcs.
Régen nem volt még olyan anyagminoseg mint most.
Ha teljesítményt akartak, ahhoz kellett a nagy liter teljesítmény.
Azt viszont szét kellett osztani minél több hengerbe, hogy a dugattyú rövid úton kozlekedjen.
Ma már nincs sok értelme 6 hengernel többet építeni egy szemelyautóba.
ez inkább olyan dolog, mint hogy hogy néz ki egy kocsi, preferencia kérdése. Más a hangja minden hengerszámú motornak. Egy V8-nak tök más a hangja mint egy V12-nek. Meg egy nagy motor sokkal finomabban jár, ezért is v10 meg v12 a rolls royce autók motorjai. De már a Ferrari is 6 hengeres motorokat kezd csinálni, mert gondolom jóval olcsóbb mint a v10 meg v12, kevesebb anyag kell.
Ahogy írják is, régen nem volt meg a mai technológia és csak a löktérfogat emelésével tudtak erőt csinálni, ma már egy 1.6-os 3 hengeres GR Yaris is tud 280 lóerőt, turboval akármi megoldható csak bírja a motor.
Egy régi v10/v12-es szívómotoros kamion tudott 250 lóerőt kb, ma meg van sor6os turbós 750 lóerős kamion.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!