Az autózás miért nem megy ki a divatból?
#10 Látod, nem érted…
Nagyon sok ember nem engedhetné meg magának anyagilag az autót, de úgy van vele, hogy az neki jár és inkább nyomorog csak legyen autója. A “státusz szimbólumú” hozzállásról nem is beszélve.
Félreértés ne essék, engem nem zavar, ameddig ez így működik, addig nekem lesz munkám.
Soha. Az emberek lusták. Minden téren. Mi a fenének gyalogoljaka, vagy üljenek lóhátra, ha van egy gép, ami kényelmesen, gyorsabban elszállítja őket. Ez nem divat kérdése, hanem lustaság. Jó, van aki túlzásba viszi. Van olyan ismerősöm, aki szó szerint 300 métert nem hajlandó sétálni, mert az neki túrának számít. Nem viccből mondja, komolyan ilyen szinten el van lustulva. Ha én szállítom és az áruháznak nem a bejáratánál parkolok le, ahol mindenki tömörödik, már ki van akadva, hogy ő nem fog ennyit gyalogolni...
"nem arra gondolok aki munka céljából autózik" Hát pedig szerintem munkanapokon délután négykor, negyed ötkor az utakon lévő rengeteg autós többség nem azért ül a dugóban, mert pont akkor támadt kedve csak úgy unalomból, passzióból sétakocsikázni egyet a városban. Ez nagy többségben nem hobbi és nem divat kérdées. Elenyésző lehet azoknak a száma, akik csak úgy céltalan autózgatás kedvéért ülnek kocsiba. A többség munkába, vagy napi ügyeit, pl. vásárlást intézni megy autóba.
Még mielőtt személy szerint le leszek torkolva: két autóm van. Legtöbbször mindkettő áll a garázsban. Munkehelyem 5 km-re van. Jó időban, vagy ha nem hozok-viszek senkit és semmit biciklivel járok munkába. Nekem ennyi mozgás jól is esik és az autót sem kínoznám feltétleül ilyen rövid távon. Dugóban sem ücsörgök, így időben sem hosszabb, sőt, nyerek vele! Idén egyszer szakadó hóesésben is mentem biciklivel. Nem anyagi okokból mert a két autónak üres lett volna a tankja és ne tudtam volna 5 litert tankolni. Vásárlás: egy hipermarkettől gyalog 6 percnyire lakom. De piac, barkácsáruház, bútorbolt, 5-6 kisebb bolt is gyalogosan elérhető. Inkább kevesebbet vásárolok két naponta. Nincs nagy családom és azt a stratégiát sem követem, amit sokan, hogy hétvégén kell menni bevásárolni, de akkor púposra telerakni a bevásárlókocsit, aminek a tartalmát bele lehet borítani a csomagtartóba. Kért szatyornyi cuccot simán elhozok 6 perc alatt kézben, vagy biciklin. Egyáltalán nem derogál. Csak nem vagyok még ilyen szinten elkényelmesedve. Még csak 41 éves vagyok. Egy idősebb, vagy beteg embernél aki nehezen mozog, nyilván más kérdés.
Összefoglalva: szándékosan, tudatosan nem járok mindenhova kocsival. Amikor igen, akkor 95%-ban munka, vagy egyéb ügyek intézése miatt konkrét céllal teszem. Nyaralni, kirándulni is autóval járok, ez teszi ki a maradék 5%-ot.
"A pestieket én sem értem"
Pest nem csak abból áll, hogy ülsz a metrón. Nyilván ameddig valaki kizárólag a fő villamos és metró vonalakon mozog addig teljesen jó a tömegközlekedés. De külső kerületekben, vagy 2-3 átszállással már mindjárt nem fogja megérni, főleg a sokszor elég vegyes utazóközönség mellett.
#17 A dolgot azzal árnyalnám, hogy ez nem csak Pest vs. vidék viszonylatban létezik.
Esztergomi ismerősöm meglepődve kérdezett vissza, hogy Nyíregyházára járnak vonatok? Mert ő azt hitte Nyíregyháza egy világvége település, miközben 4X annyi lakosa van mint Esztergomnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!