Mi történhetett, mentem kb. 15 km-t utána nem állítottam le az autót hanem hagytam alapjáraton hagyni kb. 10 percig és utána láttam, hogy a vízhőfok nem a közepén állt hanem visszaesett kb. a felére, miért volt ez?
Természetesen utána ahogy mentem újra visszaállt, de miért volt ez? Miért esett vissza 15 km megtétele után?
Kint a levegő kb. 12-14 fok lehetett.
Autó amúgy egy Fiat Punto 1.2 16V
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
11.
Felvilágosítanál, hogy akkor minek van venti a radiátor mögött? Már pusztán az, hogy ott van is bizonyítja: mert álló járműnél, de járó motornál, nemhogy nem hűl, hanem melegszik. Még araszolva, vagy meg-meg állva is be kell kapcsolni néha nyáron, nemhogy akkor, amikor végképp semmi menetszél nincs. De mondom, nézd meg OBD eszközzel, látni fogod, hogy lassan melegszik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező:
nem jár a venti alapjáratnál azonnal (vagy le sem állva), ahogy megállsz? Annak csak 100-105 fok körül kéne elindulnia, ha full sebességgel pörög 85 fokos víznél, akkor könnyen lehet, hogy nem kívánatos módon hűti még állva is.
Hát nem mostani de azért hátha okosabbak leszünk. Nekem is 1.2 16v Hlx a paripám. Olyat produkált hogy beindítottam ès alapjáraton meg se mozdult a hőfok, mikor elindultam akkor megindult felfelé, lett fűtés is, kb 2-3 km után visszaesett a vízhőfok ,fűtés nuku. Utána megindult felfelé. Ha megálltam akkor elkezdett lehűlni.
Alapjáraton 10 perc után a kiegyenlítő szintje emelkedett, közlekedés közben viszont nem. Ezt nyílván nem menet közben néztem, hanem amikor hazaértem akkor motorháztető föl, kiegyenlítő kukucs, szint rendben.
Aztán 24 december 13 péntek jött a szopóroller. Benzin kútról kifelé egyszer elszállt az erő belőle, mint a 2hengeres traktor olyan lett a hangja.
Hiba: átégett a hengerfej tömítés. Ez miatt a felső tömítéseket cserélni kellett+ ugye a síkolás. Szerencsére nem vert széjjel semmit a dugó, viszont utána szólt a szerelő hogy gáz van , a 16 hidrotőkéből 4halott 9 haldoklik ,így mind a 16 cserélve lett.
És lám azóta nincs gond a fűtéssel (alapjáraton se), se a hűtő folyadék szinttel.
Ez az én kis történetem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!