Mi történhetett, mentem kb. 15 km-t utána nem állítottam le az autót hanem hagytam alapjáraton hagyni kb. 10 percig és utána láttam, hogy a vízhőfok nem a közepén állt hanem visszaesett kb. a felére, miért volt ez?
Természetesen utána ahogy mentem újra visszaállt, de miért volt ez? Miért esett vissza 15 km megtétele után?
Kint a levegő kb. 12-14 fok lehetett.
Autó amúgy egy Fiat Punto 1.2 16V
Nem zárt vissza a termosztát...
Mikori benne? Lehet lassan cserés lesz.
Tavaly nyáron lett cserélve.
Most akkor megint… ajh :(
Szerintem ez független a termosztáttól. Akár nyitva van, akár zárva, annak melegednie kell, ha csak állsz. Ha rendesen működik, akkor üzemmeleg motornál alapjáraton járatva nyitva van, elöl próbálná leadni a radiátoron, de menetszél híján nem tudja, felmegy - külső hőmérséklettől függően - 5-15 perc alatt 100-ig, aztán bekapcsol a venti és stabilizálja 95-100 fokon. Ha meg nem engedi előre a vizet, akkor még inkább felmelegszik, sőt fel is forr, hiszen nem tud hőt leadni sehol. De az sehogy sem játszik, hogy lehűljön hirtelen ennyit.
Amúgy meg a "felére visszaesett", az nem azt jelenti, hogy 45 fokos lett, a legtöbb kijelző eleve 60 foknál kezdődik, tehát 75 fokra esett.
6: egy 1,2-es szörnyetegről beszélünk :D
Anno a B corsank is siman visszahűlt télen ha nem ment....
(Lehet ott is xarakodott a termosztát, bánat tudja.
meguntuk azt a fostalicskát aztán ment a bontóba.)
7.
Tehát azt akarod mondani, hogy állóhelyzetben jobban hűl, mint menetszélben? Bravo.
Ha nem zár vissza a termosztát akkor simán visszahűl mert nincs terhelés álló helyzetben.
Mondom, ez egy 1,2-es kv daráló, nem 7000ccm.
Én ebben erősen kételkedem. Az égéstérben átlagosan 350 fok van, robbanáskor ezres nagyságrend. Alapjáraton is. Ha szerinted álló helyzetben elvan, mint befőtt, akkor szerezz be egy OBD mérőt és nézd meg, hogy a városban haladva, majd megállva milyen szépen elkezd ilyenkor azonnal egyesével emelkedni a hőmérséklet a menetszél hiányában. A hűtővíz is mindig dugóban forr fel, mert ott sokat kell állni, pedig ugyebár csak alapjáraton pöfög.
Alapjáraton meg hogyne lenne terhelése. Szerinted 0 a fogyasztása? És hiába 1200 cm3, a hengerek száma is kevesebb, mint egy 5-6 literes motorban. Ad absurdum a hengerek és így a körülmények akár csont egyformák is lehetnek, mint ahogy pl a VW skálázza egyes motorjaiban, 4 hengeres 2 literes, 6 hengeres 3, 8 hengeres 4.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!