Jogsival de rutin nélkül segédmotor vezetése is felejtős?
Van "B"-s jogosítványom viszont motorról eddig csak elméletet tanultam annak idején, gyakorlatot még sohasem, egyszer ha ültem egy kis robogón.
Viszont egyik ismerősömnek van egy Aprilia RX50-ese, nekem kellene áthozni a városon (bonyolult sztori), 2-3 km-t kellene vele jönni. Arra gondoltam hogy a kisebb mellékutcákon jönnék hogy minél kevesebb forgalomban vezessem. Erről mit gondoltok? Az elméleti tudás birtokában viszont gyakorlat nélkül mennyire merész egy ötlet lenne ez? Amúgy eléggé gyakorlatias vagyok, hamar ráérzek egy-egy gépezet kezelésére pl autóknál is nagyon hamar megszokom hogy mit hogyan, ha erősebb ha gyengébb a kocsi, még annyit hogy korábban komolyabb szinten offroad kerékpároztam szóval egyensúllyal nincs baj.
Erről mit gondoltok? Ha elméletben megy a dolog viszont ZÉRÓ GYAKORLAT mennyire vállalható szitu ez? Főleg a váltástól félek, mennyire menne a gyakorlatban. Vagy azért ilyen "ülj fel és menj" módszerre el lehet vánszorogni azon a pár kilométeren ha nincs forgalom?
A rutin, csak használat közben fog megjönni. Valahol el kell kezdeni.
Ha biciklizni tudsz, szoktál, az már egy jó alap lehet.
10. Jobb oldalt van a hátsófék , balon meg az első a biciklin.
Míg a motoron a jobb oldalt van az első fék.
Ha nem értetted akkor ne szólj hozzá.
"mellesleg van egy indikátor a műszerfalon, világít zölden, ha üresben vagy."
Ezeken nincs üres visszajelzés 😉
#14 Nagyon jól tudom, hogy hogy vannak a kezelőszervek motoron és kerékpáron, csak itt a nézőpont nem mindegy, hiszen a kerékpárt előbb feltalálták, és ebből fejlődött ki a motorkerékpár, aminek először nem is voltak egységes kezelőszervei, ahogy az autóknak sem. Volt olyan motor ahol lábbal kuplungoltál. Majd mikor egységesítették, akkor döntöttek a motorgyártók, hogy bal oldalon legyenek a váltó kezelőszervei, vagyis a váltókar és a kuplung, és jobbon az első ás hátsó (láb)fék.
Tehát alapvetően nem a kerékpáron van fordítva, hanem a motoron került más elrendezésben a fék ;)
Mellesleg meg akinek van A-s jogsija az valószínűleg látta vagy akár meg is tapasztalta milyen az mikor rutinpályán az ember ösztönből berántja az elsőféket, és nem is kell ehhez gyorsan menni, és blokkoltatni, elég ha kanyarodás közben túlságosan lassan mész.
https://www.youtube.com/watch?v=WGMav091log
Próbálgasd az utcájukban az elindulást meg a felváltást kettesig egy párszor, kanyarodj jobbra-balra, hogy egy kicsit szokd a motort és nem lesz gond. Ha a szabályokat tudod, meg mész egy pár kört az út előtt akkor nem lesz gond. Ha véletlenül lefulladsz egy induláskor, ki tudnak kerülni téged, ne stresszelj rá. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!