Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jogsival de rutin nélkül...

Jogsival de rutin nélkül segédmotor vezetése is felejtős?

Figyelt kérdés

Van "B"-s jogosítványom viszont motorról eddig csak elméletet tanultam annak idején, gyakorlatot még sohasem, egyszer ha ültem egy kis robogón.

Viszont egyik ismerősömnek van egy Aprilia RX50-ese, nekem kellene áthozni a városon (bonyolult sztori), 2-3 km-t kellene vele jönni. Arra gondoltam hogy a kisebb mellékutcákon jönnék hogy minél kevesebb forgalomban vezessem. Erről mit gondoltok? Az elméleti tudás birtokában viszont gyakorlat nélkül mennyire merész egy ötlet lenne ez? Amúgy eléggé gyakorlatias vagyok, hamar ráérzek egy-egy gépezet kezelésére pl autóknál is nagyon hamar megszokom hogy mit hogyan, ha erősebb ha gyengébb a kocsi, még annyit hogy korábban komolyabb szinten offroad kerékpároztam szóval egyensúllyal nincs baj.

Erről mit gondoltok? Ha elméletben megy a dolog viszont ZÉRÓ GYAKORLAT mennyire vállalható szitu ez? Főleg a váltástól félek, mennyire menne a gyakorlatban. Vagy azért ilyen "ülj fel és menj" módszerre el lehet vánszorogni azon a pár kilométeren ha nincs forgalom?



okt. 14. 20:27
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem ha jól tudsz biciklizni és bicikliztél már városban, akkor ennyi távot meg lehet tenni baleset nélkül. Nem kell nyelezni, akkor nem lesz meglepetés. Előtte valami nyugodt helyen próbálgasd a váltást, aztán hármasban elporoszkálsz a cél felé. Arra figyelj, hogy ne akard letenni a lábad, amíg meg nem álltál.
okt. 15. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

A rutin, csak használat közben fog megjönni. Valahol el kell kezdeni.

Ha biciklizni tudsz, szoktál, az már egy jó alap lehet.

okt. 15. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 A kérdező kommentje:
Köszi az eddigi válaszokat, teljesen igazatok van visszafogott tempóban nem lehet nagy probléma, max egy kis borulás. Leginkább a váltástól tartok hogyan tudom a gyakorlatban összehangolni, majd kiderül. Bár írta valaki hogy kettesben el tudok gurulni, szerintem ha valakinek nem megy annak az egyes-kettes-üres a legnehezebb, kettestől felfelé talán már gyerekjáték a váltás.
okt. 15. 11:50
 14/20 anonim ***** válasza:

10. Jobb oldalt van a hátsófék , balon meg az első a biciklin.

Míg a motoron a jobb oldalt van az első fék.

Ha nem értetted akkor ne szólj hozzá.

okt. 15. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Nem a 10-es vagyok. De biciklin ha valami miatt, pl. forgalmi szituációból következően intenzíven kell fékezni, akkor sem azt csinálom, hogy teljes erőből blokkolásig berántom a hátsó féket és gumit radírozva csúszok. Én legalábbis nem így szoktam. Ha a kettőt párhuzamosan használom, természetesen érzéssel, hiszen a biciklin nincs ABS, sokkal nagyobb fékhatást lehet elérni, hamarabb megállsz. Szerintem ez biciklin is alap, motoron, robogón meg főleg.
okt. 15. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
#13 Nem nehéz az első-üres-kettes. Menet közben határozott mozdulattal kell váltani, és esélyed sincs üresbe tenni véletlenül. Az üres megtalálásához finom mozdulat kell, és mellesleg van egy indikátor a műszerfalon, világít zölden, ha üresben vagy. De ráérsz az úticélnál megállva megkeresni akár leállított motornál, ha tudod kuplung behúzása nélkül tologatni, akkor üresben van.
okt. 15. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
90%

"mellesleg van egy indikátor a műszerfalon, világít zölden, ha üresben vagy."


Ezeken nincs üres visszajelzés 😉

okt. 15. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
Amikor en gyerek voltam, meg nem igazän volt a robogo elterjedve pont ezert en vältos motoron tanultam motorozni...az meg hogy 2-3-4 vagy 6 gang, nem oszt, nem szoroz
okt. 15. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

#14 Nagyon jól tudom, hogy hogy vannak a kezelőszervek motoron és kerékpáron, csak itt a nézőpont nem mindegy, hiszen a kerékpárt előbb feltalálták, és ebből fejlődött ki a motorkerékpár, aminek először nem is voltak egységes kezelőszervei, ahogy az autóknak sem. Volt olyan motor ahol lábbal kuplungoltál. Majd mikor egységesítették, akkor döntöttek a motorgyártók, hogy bal oldalon legyenek a váltó kezelőszervei, vagyis a váltókar és a kuplung, és jobbon az első ás hátsó (láb)fék.

Tehát alapvetően nem a kerékpáron van fordítva, hanem a motoron került más elrendezésben a fék ;)

Mellesleg meg akinek van A-s jogsija az valószínűleg látta vagy akár meg is tapasztalta milyen az mikor rutinpályán az ember ösztönből berántja az elsőféket, és nem is kell ehhez gyorsan menni, és blokkoltatni, elég ha kanyarodás közben túlságosan lassan mész.

okt. 15. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=WGMav091log


Próbálgasd az utcájukban az elindulást meg a felváltást kettesig egy párszor, kanyarodj jobbra-balra, hogy egy kicsit szokd a motort és nem lesz gond. Ha a szabályokat tudod, meg mész egy pár kört az út előtt akkor nem lesz gond. Ha véletlenül lefulladsz egy induláskor, ki tudnak kerülni téged, ne stresszelj rá. :)

okt. 18. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!