Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2.0 PDTDI-nek a hatszögtengely...

2.0 PDTDI-nek a hatszögtengelyen meg az esetleges PD hibákon kívül van valami komolyabb parája?

Figyelt kérdés
okt. 13. 13:42
 1/6 anonim ***** válasza:
0%

https://www.youtube.com/watch?v=8p0VxBeymds


A modern dízelek legnagyobb hibája, hogy az EU kötelezővé tette a DPF filtert, ami ha kezd eltömődeni korommal, a motor mégtöbb naftát fecskendez be hogy emelje az égési hőmérsékletet és ki tudja égetni a szűrőt.. de ennek a naftának egy része még egy új autónál is átjut az olajteknőbe és higítja az olajat.. Renault adat szerint 6%-ban, de rövid távon használt dízel esetében sokkal több kerül az olajba.. ilyenkor két lehetőség marad:


1. Túl magas lesz az olajszint, a főtengely habosra keveri az olajat, a levegős olaj nem ken és nem is tud kialakulni az olajnyomás, tönkremegy a motor.


2. A naftával higított olajtól szépen lassan kopik a hengerfal és dugattyúgyűrű, rengeteg apró fém kopadék jut az olajba, ami szerencsés esetben csak szétcsiszolja azokat a felületeket amit kenni kellene és ezért a folyamat felgyorsul.. de olajfuratokat is eltömhet, vagyis tönkremegy a motor.


Ha valaki mindkettőt megússza, az ne szomorkodjon, vehet cserébe sok száz eurós alkatrészeket is, pl. új turbót, magasnyomású szivattyút, a befecskendezési rendszer elemeibe meg már bele sem kell menni.

okt. 13. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
31%

Különösebb típiushibája nincs, de motorkódnak kell utánanézni


Hatszögtengelyt megelőző jelleggel fillérekből lehet cserélni. PD elemeket meg ki lehet guglizni melyik jó, melyik nem

okt. 13. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
27%
Igen. Az, hogy PDTDI.
okt. 13. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Nincs. Soha nem kell rá költeni.
okt. 13. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
A PD elemekből volt egy rossz széria, de abból szerintem már egy sem érte meg a mai napokat. Igaz, ebben a korban bármelyikkel lehet már probléma, ezért át kell nézni. Hatszög tengely nem mindegyikben van. Az enyémet például pont nem érintette (Octavia II RS PD TDI). Amúgy a hangot, szagot leszámítva én szerettem azt az autót. A legolcsóbban fenntartható autóm volt. 300000 km feletti futással vettem, és beleraktam még százezret. Egyszer a kipufogó hőfok szenzor tréfált meg, azon kívül nem volt vele semmi bajom. Ezt trükkös volt megtalálni, mert időnként teljesen elment belőle az erő, de nem írt be hibakódot. Gépre kötve, élő adatok között kellett nyakoncsípni a hibát.
okt. 13. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Szolovjov ***** válasza:
Kimondottan érzékeny rá, ha hidegen meg volt hajtva. Elég párszor ezt megcsinálni és már reped is a hengerfej. Ha jól használták nem rossz motor az.
okt. 14. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!