Egy 10-12 éves autónál mennyire normális, hogy felületi rozsda van az alján, illetve az emelési pontoknál? Nem vészesen rozsdás, de van ahol már van felületi rozsda.Opel Astra J
Ha nem kapott alvázvédelmet és sokat használják télen, akkor normálisnak mondható.
Ha így folytatja, akkor mondjuk hosszú életű nem lesz.
Az alja alatt mit értesz? Nálam a J széria kimarad, csak H és K volt nekem. De ezeknél az alján, lemezeken mindenhol elég vastag PVC bevonat volt gyárilag. A fém nem látszott ki. Az üregvédővel sem spóroltak. A kocsi alján a merevítőkből, meg az ajtók aljából még 1-2 évesen is csepegett ki a felesleg.
Az hogy a lengőkarokon, csavarfejeken, futómű alkatrészeken van felületi rozsda, semmit nem befolyásol. Az emelési pontoknál már lehet problémásabb. De ott a mechanikai igénybevétel miatt fordulhat elő. Itthon soha nem teszem alá a csupasz fémet. Mindig használok gumialátétet, vagy legalább egy deszka darabot az emeléshez. Ha szervizben emelték, utána is mindig megnézem. Be is szoktam fújni az emelési pontokat erre való wax-szal. Persze a következő emelés mechanikusan ezt a réteget ledúrja, de addig is véd. Utána pótlom.
12 évesen szerintem jó állapotnak mondható, ha csak ennyi van. Céges autókon, amik elég ridegtartásban vannak, sóban is hajtva vannak, már 1-2 évesen is láttam felületi barnulsát itt-ott. Főleg a Mitsubishiken. Emellett nálunk Citroenek és Fordok vannak. Azokra kevésbé volt ez jellemző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!