Szoktam látni hogy ladákat meg hasonló régi autókat úgy borítanak az oldalára, hogy a kasztni még nem ér a földhöz, de keréken van az autó. ez így nem árt a futóműnek, vagy ezeket úgy tervezték, hogy oldalirányból is elbírjon egy "1 tonnát"?
Figyelt kérdés
okt. 6. 13:38
2/3 anonim válasza:
Nyilván nem használ neki. És nem üzemszerűen szerelték őket így, hanem szükségből. De ennyit jó eséllyel ki kell bírnia.
Apámnak olyan volt, hogy egy vas keret, aminvan egy másik csuklóval billantható vas. Ezt a vasat a kerék helyére kerékcsavarokkal kellett a kerékagyra felszerelni. Értelem szerűen egy oldalon kettőt. És így fel lehett fordítani az autót. Ez is inkább akna meg csápos emelő pótlék volt. Szükségmegoldás.
3/3 anonim válasza:
Semmi baja nem lett a futóműnek, attól sokkal nagyobb terhelést is kibírnak. Cserébe jóval könnyebb volt egy csomó munkát elvégezni rajta mint aknából vagy csáposról. Anno a Ladákat még egy kuplungcseréhez is oldalra dobtuk. Hárman elegek voltunk hozzá és billentő vasat sem használtunk. Három vagy négy felfújt kerék egymásra rakva és úgy borítottuk rá, hogy a B-oszlop fölső részénél támaszkodjon. Egy kicsit a holtponton túl döntöttük, alulról két helyen megtámasztva és mehetett a munka. Az alvázvédelem és az aljának a foltozása is sokkal kényelmesebb volt így.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!