Mit csinálok rosszul? Vezetés
Sziasztok.
Golf 7 Dízelen tanultam vezetni, ott eleinte a kuplungról való leugrással voltak problémák, de arról hamar leszoktam, szépen ment a váltogatás, nem is volt ebből hibapontom vizsgán sem.
Na most vettem egy golf 4-et, de ez egy 1.6 szívó benzin. A problémám az, hogy kiforgatom 2500-3000ig, és amikor benyomom a kuplungot, ugye leesik a fordulat (ami normális), az anyóson ülő utas pedig minden ilyen gyorsításnál történő kuplungkinyomásnál előrebólint (és a váltó kar is mozog). A kuplungfelengedés, fogáspont, ezek jól mennek, finoman engedem a kuplungot, csak kinyomásnál bólogat minden és mindenki😄
Lehet az a baj, hogy túlságosan benyomom a gázt (nyomni kell, hogy haladjon, főleg ha klíma is van🥹) és a majdnem padlógázból kinyomott kuplunggal van a probléma? De ha lassabban gyorsítok nem tudom tartani a pesti tempót, dudálnak villognak. A dízelt sosem kellett tövig nyomni, elvitte nyomatékból a kasztnit már 1500tól, illetve rövid ideig vezettem egy mk1 dízel mondeot, annál sem volt ilyen probléma. Hogyan gyorsítsak úgy, hogy az utasok, váltókar ne bólogasson, de ne is mamásan haladjak?😄
Hálásan köszi, ha valaki érdemben tud segíteni!🫶 L
#2 épp ez az, hogy befele gyorsan nyomom, visszaengedni pedig 2 lépésben. Nyomom a gázt, elveszem, kuplung be és ilyenkor történik a bentiek bólogatása, fordulatszám esés közben. Dízelnél nem volt ilyen, szinte sosem használtam 2000 felett, pár százat esett a fordulat, meg újabbakban pl mazdáná láttam, hogy kinyomott kuplungnál magasan tartja a fordulatszámot, hogy ne essen akkorát váltásnál, de arra nincs keret😄
Lehet cssk egyszerűen nem való nekem ez a benzines autósdi. Dízelen olyan szépen vezetek..így meg elmegy minden kedvem. Pedig a sok rövidtáv miatt ez lenne a “nekemvaló”
Nejem is ilyen. 6 sebességes kocsival városban max. 3-assal jár, természetesen 10 liter körül fogyaszt a kocsi.
Én az ötödiket, néha a hatodikat is használom, s 7 alatt fogyaszt.
Szóval nem kell 2500-3000-ig felpörgetni a motort maximum előzésnél.
Valószínűleg rossz a "lábhasználat" is, kuplunk előtt elengeded a gázt, miért motorfékez a kocsi.
Márcsak ezért sem kell ennyire kipörgetni amíg bele nem jössz a normális kezelésbe.
Nekem elvan 7 literrel, ha nem klímázok, motorféket rendszeresen használom, kapcsolok városban is 5.et (6.nincs)
Nem állandóan 2500-3000fordulattal közlekedek, csak ez nem turbós, hogy elmegy 1200on is.
Ajh senki nem érti a problémám :(
Mindegy, majd megpróbálok, 2000 alatt váltogatni, hátha úgy megszűnik ez a jelenség…
#6
Benyomott kuplungál váltás előtt miért adjak gázt? Nem váltás után bólint, hanem váltás előtt, kifejtettem részletesen. Amikor kinyomom a kuplungot, esik a fordulat, akkor bólint, de ezekszerint későn váltok, úgy érzem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!