Mikor/mitől szorul síkolásra egy motor hengerfeje?
Ha a tömítés nem zár megfelelően, a hűtőfolyadék és az olaj összekeveredhet, vagy a hengerfejben fellépő nyomás nem lesz egyenletes, ami túlmelegedéshez, deformációkhoz és károsodásokhoz vezethet.
A hengerfej síkolása általában akkor válik szükségessé, ha a hengerfej elvetemedik, ami a következő okok miatt történhet:
A hengerfej túlmelegedése a leggyakoribb ok. Ha a motor nem megfelelően hűl le, például a hűtőfolyadék elvesztése miatt, a hengerfej deformálódhat.
Egy sérült vagy elhasználódott hengerfejtömítés lehetővé teszi, hogy a hűtőfolyadék a motor égéstereibe kerüljön, ami szintén túlmelegedést és hengerfej deformálódást okozhat.Ha a hengerfejet nem megfelelően szerelik vissza, vagy nem tartják be a gyári nyomatékspecifikációkat, az egyenetlen nyomáseloszlást okozhat, ami szintén deformációhoz vezet.Ha egy motor hosszú ideig túlterhelten működik, az folyamatos hőstressznek teszi ki a hengerfejet, ami idővel anyagfáradáshoz és deformációhoz vezethet.
A síkolás során a hengerfej felületét precízen újra megmunkálják, hogy visszaállítsák az egyenes felületet, így biztosítva, hogy a tömítés ismét megfelelően zárjon. Ha a hengerfejet nem síkolják egy deformálódás után, akkor a tömítés nem fog megfelelően illeszkedni, ami további károkat okozhat a motorban.
A hősokktól deformálódik a blokk és a hengerfej is. Mivel nem egyféle anyagból vannak, különböző mértékben és különböző irányba is deformálódnak.
Ha 20+ éves BMW-ről van szó, akkor a szerelők nem vacakolnak síkolással, jó vastagon megnyomják tömítő pasztával és mehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!