Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka a teljesítmény...

Mi az oka a teljesítmény különbségnek/lemaradásnak?

Figyelt kérdés
Ha egy szívó benzint és egy sima turbo dízelt összehasonlítunk, nagyjából egyforma űrtartalom esetén, ugyanabban az autóban,a dízelnek jóval nagyobb a nyomatéka, mégis lassabban gyorsul,vagy maximum ugyanúgy. Én értem ,hogy más az áttét,de miért nem csinálnak nagyobb lóerőt a több nyomatékból?
szept. 26. 22:23
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
18%

"csak 2000-2500-as fordulat alatt halott"

Ki használja ilyen alacsony fordulaton az autót?

szept. 27. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
29%
#11 hidd el sok hülye van, ezerhatszázas fordulatról gyorsít ki nagygázon, a hajtókarcsapágyat meg kintről hallod ahogy az életéért küzd.. :)
szept. 27. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
45%

Egy régi előkamras dízel pont, hogy imádja a 2500as fordulatot.... Persze ha nem előzni kell.


Mellesleg a dízel vs benzin közti erő különbséget az anyagok nehézsége okozza.

Aki már szedett szét mind két motort az látta, hogy jóval vaskosabb, nehezebb az összes mozgó alkatrész egy dizelben.

A nehezebb súlyt meg értelemszerűen nehezebb mozgatni...

szept. 27. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

Szövegértés... azt írta valaki, hogy "csak 2000-2500-as fordulat alatt halott". Én erre kérdeztem, hogy ki használja ilyen alacsony fordulaton az autót, mármint 2000-es fordulat alatt.

A dízelek ideális, üzemanyaghatékony fordulattartománya 1800-2500 típustól, motortól függően. Nagy, böszme lökettérfogatnál 1800-2200, személyautóknál 2200-2500. Dízelnél. És itt most személyautókról beszéltünk, a példákban is 1.6-2literes dízelekről volt szó.

szept. 28. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

#10 Akkor harmadszorra is leírom: 2018-as az autóm. Ekkor nem volt már belőle szívó benzines. Nyilván ez az én hibám, mea culpa, megyek hamut szórni a fejemre a hatalmas bűnöm miatt. 6 év különbség (2012-2018) utcai autóknál pedig "nyiván" űrávlat. Mintha egy velocipédet hasonlítanának egy mai forma-1-es autóhoz. Rendben. Akkor legyen így!

"a benzin motor 4 ezres fordulaton se üvölt úgy ,mint a dízel 2 ezer felett"

Érdekes... 130-nál a 2300-as fordulaton dolgozó motorból alig hallok valamit. A gumik gördülési zaja hangosabb. Ellenben annó a szívó benzines vonyított végig 4000-rel mint valami fúrógép. Hosszabb, több órás úton a fejem megfájdult tőle.

szept. 28. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
Akkor ott valami gond volt. Nekem az 1.4-es szívóbenzines Clio nem vonyít 4000-nél.
szept. 28. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:

Jó ,elhisszük,hogy a te újabb dízeled olyan jó ,a régi benzined, meg nem ,de nem ez volt a kérdés. Sima turbó dízel, szívó benzinnel szemben , ugyanabban az autóban. Nyilván így lesznek egyenlőek az esélyek. Akkor a fent említett példát tovább viszem.


Opel Astra J 1,6 szívó benzin 110 ló,155 nm nyomaték és 11,9-es gyorsulás 100-ra , végsebessége 193km/h


Opel Astra J 1,6 turbó dízel 110 ló 300nm nyomaték 11,9es gyorsulás, végsebesség 189km/h


Gyári adatok. Az érdekel , kétszeres nyomaték ellenében,miért nem megy kétszer jobban?

szept. 28. 17:44
 18/22 anonim ***** válasza:
Mert az a nyomaték "másféle" nyomaték, akassz mindkettőre egy utánfutón 2 tonna plusz súlyt, és próbáld meg úgy.
szept. 28. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:
Szóval nagyobb súly alatt is hozza a teljesítmény a dizel , benzinnel meg maradjak 2-esbe max ?
szept. 28. 20:37
 20/22 anonim ***** válasza:

Azért a két motor működési sajátossága sem elhanyagolható tény!


A benzinesnek kell a nagy fordulat, hogy leadja az erejét, alul gyenge.


A dízel pedig pont, hogy nem pörög nagyon, nem is tud mert a nehezebb mozgó alkatrészek miatt kb szétrobbanna a motor.

szept. 28. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!