Mi az oka a teljesítmény különbségnek/lemaradásnak?
"csak 2000-2500-as fordulat alatt halott"
Ki használja ilyen alacsony fordulaton az autót?
Egy régi előkamras dízel pont, hogy imádja a 2500as fordulatot.... Persze ha nem előzni kell.
Mellesleg a dízel vs benzin közti erő különbséget az anyagok nehézsége okozza.
Aki már szedett szét mind két motort az látta, hogy jóval vaskosabb, nehezebb az összes mozgó alkatrész egy dizelben.
A nehezebb súlyt meg értelemszerűen nehezebb mozgatni...
Szövegértés... azt írta valaki, hogy "csak 2000-2500-as fordulat alatt halott". Én erre kérdeztem, hogy ki használja ilyen alacsony fordulaton az autót, mármint 2000-es fordulat alatt.
A dízelek ideális, üzemanyaghatékony fordulattartománya 1800-2500 típustól, motortól függően. Nagy, böszme lökettérfogatnál 1800-2200, személyautóknál 2200-2500. Dízelnél. És itt most személyautókról beszéltünk, a példákban is 1.6-2literes dízelekről volt szó.
#10 Akkor harmadszorra is leírom: 2018-as az autóm. Ekkor nem volt már belőle szívó benzines. Nyilván ez az én hibám, mea culpa, megyek hamut szórni a fejemre a hatalmas bűnöm miatt. 6 év különbség (2012-2018) utcai autóknál pedig "nyiván" űrávlat. Mintha egy velocipédet hasonlítanának egy mai forma-1-es autóhoz. Rendben. Akkor legyen így!
"a benzin motor 4 ezres fordulaton se üvölt úgy ,mint a dízel 2 ezer felett"
Érdekes... 130-nál a 2300-as fordulaton dolgozó motorból alig hallok valamit. A gumik gördülési zaja hangosabb. Ellenben annó a szívó benzines vonyított végig 4000-rel mint valami fúrógép. Hosszabb, több órás úton a fejem megfájdult tőle.
Jó ,elhisszük,hogy a te újabb dízeled olyan jó ,a régi benzined, meg nem ,de nem ez volt a kérdés. Sima turbó dízel, szívó benzinnel szemben , ugyanabban az autóban. Nyilván így lesznek egyenlőek az esélyek. Akkor a fent említett példát tovább viszem.
Opel Astra J 1,6 szívó benzin 110 ló,155 nm nyomaték és 11,9-es gyorsulás 100-ra , végsebessége 193km/h
Opel Astra J 1,6 turbó dízel 110 ló 300nm nyomaték 11,9es gyorsulás, végsebesség 189km/h
Gyári adatok. Az érdekel , kétszeres nyomaték ellenében,miért nem megy kétszer jobban?
Azért a két motor működési sajátossága sem elhanyagolható tény!
A benzinesnek kell a nagy fordulat, hogy leadja az erejét, alul gyenge.
A dízel pedig pont, hogy nem pörög nagyon, nem is tud mert a nehezebb mozgó alkatrészek miatt kb szétrobbanna a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!