Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka a teljesítmény...

Mi az oka a teljesítmény különbségnek/lemaradásnak?

Figyelt kérdés
Ha egy szívó benzint és egy sima turbo dízelt összehasonlítunk, nagyjából egyforma űrtartalom esetén, ugyanabban az autóban,a dízelnek jóval nagyobb a nyomatéka, mégis lassabban gyorsul,vagy maximum ugyanúgy. Én értem ,hogy más az áttét,de miért nem csinálnak nagyobb lóerőt a több nyomatékból?
szept. 26. 22:23
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
56%
A dízel nyomatéka vontatásra, nagy súlyra való, nem nagy gyorsulásra. dízelből nem lesz versenyautó..
szept. 27. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:

"mégis lassabban gyorsul"

Ezt honnan veszed? Lehet hogy papíron van köztük pár tized másodperc 0-100-ban de az versenypályán márt érték, ahol tiltásig kihúztava a szívó benzinest lehet azt az értéket elérni. A mindennapokban a többség városban piroslámpától piroslámpáig nem így közlekedik. Legalábbis én ritkán látom, hogy padlógáz, kuplungról leugrás, utána 6000-7000-ig kihúzatás, váltás, majd hatalmas fék stílusban közlekedne a többség. Normál körülmények között, pont azért mert többségében alacsony, vagy legfeljebb közepes fordulaton használjuk az autót, ahol a dízel a legnyomatékosabb, azt fogod kellemesebbnek érezni.

Mellesleg 1.6-os dízelem van. A gyári 0-100 km/h adata 8,6 mp. Nem érzem egyáltalán lomhának. Használtam a 2010-es években 1.6 szívó benzines autót. Ráadásul hasonló tömegű is volt. Mégsem éreztem úgy, hogy jobban gyorsul. Most kíváncsiságból rá is kerestem a gyári adatára: 11,6 mp! Úgyhogy máris a gyári számok alabján is megdőlt az elméleted. Kerek 3 mp már észrevehető. Végsebességben is jobb a dízel: 220 km/h, a benzines 191 km/h. Igaz ez betudható talán annak hogy ugyanaz a márka, de van köztük egy generációs különbség is. Továbbá, most hogy böngészem a gyári adatokat, tévedtem. A dízel még nehezebb is. 1350 kg tömeggel tudja a jobb gyorsulást, szemben a benzines 1165 kg-jával.

szept. 27. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert gyorsulásnál a teljesítmény számít, nem a nyomaték.


A lökettérfogatnál pedig azt lehet elmondani, hogy átlag autóknál az 1.6szívóbenzin teljesítménye megegyezik az 1.9tdi-vel. Tehát szívóbenzinnél kevesebb köbcentiből hozható ki az a teljesítmény, mint egy turbódízelből.

Azért mondom, hogy az átlag, mert mindegyikből vannak erősebbek. Pl. a #2-es válaszoló 1.6turbódízele ezek szerint egy erősebb típus, mert kb. annyit tud gyorsulásra, mint egy 1.6vti Honda. De azért ne felejtsük el, hogy ha a benzinesre teszünk turbót, ahhoz képest már sehol nincs a dízel azonos lökettérfogat mellett.

szept. 27. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:

Kedves kettes ,direkt írtam ,hogy ugyan abban az autóban. Különböző autókat felesleges nézni. Az én autómból (J Astra) is van 1,6 turbó benzin,200 lóerő, 7,9 alatt van 100-on ,230km/h a végsebessége és 1450kg . Ennek semmi értelme . Ugyanazt azt az autó érezhetően jobban viszi,és egy autót nem csak városban használ az ember.

Köszönöm a válaszokat!

szept. 27. 09:50
 5/22 anonim ***** válasza:
1: ezt mond az audisoknak akik csináltak TDI versenyautót anno LeMan's-ra!
szept. 27. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
45%

#5 azért annak sok köze nem volt az utcán megtalálható csettegőkhöz, másrészt meg az ő előnyük abból származott hogy kevesebbet tankoltak.

Szerencsére mostmár sehol nincsenek.

szept. 27. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
#5 amúgy most hogy az F1-be akarnak beleszállni, nem tudom miként próbálják átütni a TDi-t az ottani motorokra vonatkozó szabályrendszeren.. :D :D :D
szept. 27. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:

" Ha egy szívó benzint és egy sima turbo dízelt összehasonlítunk "

Kb mintha egy meggyet egy görögdinnyével össze hasonlítunk.

szept. 27. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:

#4, pontosan ugyanaz a márka, ugyanaz a típus! Csak éppen a dízelem 2018-as. Van ebből is benzines. 1.6T. Cak te éppenséggel szívót kérdeztél. Az pedig 2018-ban nem volt már ebből. Mivel az előző 2012-es autóm pont 1.6 szívó benzines volt, ezért bátorkodtam megemlíteni. Nem egy Ferrarit hasonlítottam össze egy IFA-val. Mindekttő ugyanaz a márka, ugyanaz a típus, csak 6 év (talán nem olya őrülten nagy időtáv) van köztük.

Igen, ebből az 1.6T már 200 Le s 6-7 mp kötül futja a 0-100-at. Tesztvezetésen próbáltam annak idején. Úgy jó-jó, csak 2000-2500-as fordulat alatt halott, kb. mintha szívót vezetne az ember, utána jött meg az ereje. Onnan viszont tényleg nagyont megy. Ha az ember 3000-6000 közötti tartományban használja, akkor valóban dinamikus. De erre az esetre vonatkozik a fentebbi írásom.

"...egy autót nem csak városban használ az ember." Rátapintottál a lényegre. A dízelem 130-nál kb 2300-as fordulaton van, azaz pont a nyomatékmaximumon. Visszaváltás nélkül ha lenyomom a gázpedált érezhetően azonnal megindul pályán is. Ellenben a szívó benzinesnél vagy alig történt valami, vagy jöhetett a visszaváltás. Üvöltő motorral az is ment persze. De melyik az egyszerűbb, komfortosabb...? A turbó benzin már más, az pont ott kezd el élni.

szept. 27. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 A kérdező kommentje:
A 6 év különbség pont azt jelenti,hogy már másik autó. Másrészt a benzin motor 4 ezres fordulaton se üvölt úgy ,mint a dízel 2 ezer felett 😀. Persze ma már szigetelt a motortér.
szept. 27. 13:44
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!