Mi az oka a teljesítmény különbségnek/lemaradásnak?
"mégis lassabban gyorsul"
Ezt honnan veszed? Lehet hogy papíron van köztük pár tized másodperc 0-100-ban de az versenypályán márt érték, ahol tiltásig kihúztava a szívó benzinest lehet azt az értéket elérni. A mindennapokban a többség városban piroslámpától piroslámpáig nem így közlekedik. Legalábbis én ritkán látom, hogy padlógáz, kuplungról leugrás, utána 6000-7000-ig kihúzatás, váltás, majd hatalmas fék stílusban közlekedne a többség. Normál körülmények között, pont azért mert többségében alacsony, vagy legfeljebb közepes fordulaton használjuk az autót, ahol a dízel a legnyomatékosabb, azt fogod kellemesebbnek érezni.
Mellesleg 1.6-os dízelem van. A gyári 0-100 km/h adata 8,6 mp. Nem érzem egyáltalán lomhának. Használtam a 2010-es években 1.6 szívó benzines autót. Ráadásul hasonló tömegű is volt. Mégsem éreztem úgy, hogy jobban gyorsul. Most kíváncsiságból rá is kerestem a gyári adatára: 11,6 mp! Úgyhogy máris a gyári számok alabján is megdőlt az elméleted. Kerek 3 mp már észrevehető. Végsebességben is jobb a dízel: 220 km/h, a benzines 191 km/h. Igaz ez betudható talán annak hogy ugyanaz a márka, de van köztük egy generációs különbség is. Továbbá, most hogy böngészem a gyári adatokat, tévedtem. A dízel még nehezebb is. 1350 kg tömeggel tudja a jobb gyorsulást, szemben a benzines 1165 kg-jával.
Azért, mert gyorsulásnál a teljesítmény számít, nem a nyomaték.
A lökettérfogatnál pedig azt lehet elmondani, hogy átlag autóknál az 1.6szívóbenzin teljesítménye megegyezik az 1.9tdi-vel. Tehát szívóbenzinnél kevesebb köbcentiből hozható ki az a teljesítmény, mint egy turbódízelből.
Azért mondom, hogy az átlag, mert mindegyikből vannak erősebbek. Pl. a #2-es válaszoló 1.6turbódízele ezek szerint egy erősebb típus, mert kb. annyit tud gyorsulásra, mint egy 1.6vti Honda. De azért ne felejtsük el, hogy ha a benzinesre teszünk turbót, ahhoz képest már sehol nincs a dízel azonos lökettérfogat mellett.
Kedves kettes ,direkt írtam ,hogy ugyan abban az autóban. Különböző autókat felesleges nézni. Az én autómból (J Astra) is van 1,6 turbó benzin,200 lóerő, 7,9 alatt van 100-on ,230km/h a végsebessége és 1450kg . Ennek semmi értelme . Ugyanazt azt az autó érezhetően jobban viszi,és egy autót nem csak városban használ az ember.
Köszönöm a válaszokat!
#5 azért annak sok köze nem volt az utcán megtalálható csettegőkhöz, másrészt meg az ő előnyük abból származott hogy kevesebbet tankoltak.
Szerencsére mostmár sehol nincsenek.
" Ha egy szívó benzint és egy sima turbo dízelt összehasonlítunk "
Kb mintha egy meggyet egy görögdinnyével össze hasonlítunk.
#4, pontosan ugyanaz a márka, ugyanaz a típus! Csak éppen a dízelem 2018-as. Van ebből is benzines. 1.6T. Cak te éppenséggel szívót kérdeztél. Az pedig 2018-ban nem volt már ebből. Mivel az előző 2012-es autóm pont 1.6 szívó benzines volt, ezért bátorkodtam megemlíteni. Nem egy Ferrarit hasonlítottam össze egy IFA-val. Mindekttő ugyanaz a márka, ugyanaz a típus, csak 6 év (talán nem olya őrülten nagy időtáv) van köztük.
Igen, ebből az 1.6T már 200 Le s 6-7 mp kötül futja a 0-100-at. Tesztvezetésen próbáltam annak idején. Úgy jó-jó, csak 2000-2500-as fordulat alatt halott, kb. mintha szívót vezetne az ember, utána jött meg az ereje. Onnan viszont tényleg nagyont megy. Ha az ember 3000-6000 közötti tartományban használja, akkor valóban dinamikus. De erre az esetre vonatkozik a fentebbi írásom.
"...egy autót nem csak városban használ az ember." Rátapintottál a lényegre. A dízelem 130-nál kb 2300-as fordulaton van, azaz pont a nyomatékmaximumon. Visszaváltás nélkül ha lenyomom a gázpedált érezhetően azonnal megindul pályán is. Ellenben a szívó benzinesnél vagy alig történt valami, vagy jöhetett a visszaváltás. Üvöltő motorral az is ment persze. De melyik az egyszerűbb, komfortosabb...? A turbó benzin már más, az pont ott kezd el élni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!