Némely webáruház honnan szerez gyári alkatrészeket?
A gyári alkatrész se egy csoda. Nyilván a gyártótól, nagy tételben ott is van kedvezmény.
Példa:
Mann légszűrő gyári: 8000Ft
Mann légszűrő kisker (sárga-zöld dobozban): 6000Ft
Unix 50% kedvezménnyel 3000Ft
És a 3000Ft-on mindenki keresett.
Az autógyárnak fehér dobozban vagy 1500Ft-ban van.
Biznisz
Az autógyár sokat vesz, neki jó. Valaki átvesz egy bálát ad egy kis kedvességet, hogy az is keressen és rögtön mindenki jól járt.
Így kapsz te 6000-ért gyárit a Mann dobozos helyett, ha igényed van rá.
Nagykerből, vagy akár közvetlenül az importőről. Nem a helyi márkakereskedésbe fog elbattyogni a webshop alkalmazottja, hogy bevásároljon neked.
Ezt soha nem értem, hogy miért lepődnek meg egyesek azon, hogy a gyári alkatrész az nem valami szent ereklye, amit csak és kizárólag törvényileg a márkaszerviz árulhat, hanem ugyanolyan árucikk, mint bármely más márka terméke.
Kedves 8-as.
Van olyan, hogy gyári beszállító. Ezek (elvileg) a gyárival azonos minőséget adnak. Ha "gyárit" veszel, akkor ezeket csomagolják a gyári dobozba. Az alkatrészen vagy a "gyártó" (Audi ,VW, Ferrari...) vagy a beszállító "felségjelzései" vannak.
Egy másik kategória az "első beépítés". Konkrétan akku gyárban mutatták, hogy első beépítésre egészen más minőséget kér tőlük a gyár. Nem véletlenül bírja sokszor sokkal tovább az első akku az autóban, mint a későbbiek. Ez akkor is igaz (egyes márkáknál biztosan), ha a márkakereskedőtől veszed.
#9 Érts meg, hogy nincs "gyári". Sem a Volkswagen, sem a BMW, sem a többi autógyártó nem gyárt alkatrészeket, az utolsó csavarig mindent külső beszállítótól vesznek. A kasztni elemeket szokták összeszerelő csarnokban gyártani és felületkezelni, de ennyiben ki is merült. Talán a Mitsubishi konszern az, ahol cégcsoporton belül alkatrészekkel foglalkoznak, de európai gyártóknál ez már teljesen eltűnt. Sőt, ma már ott tartunk, hogy az alkatrészgyártó cégek is külső beszállítóktól veszik meg az általuk gyártott alkatrészek alkatrészeit. Így eshet meg, hogy pl. a BorgWarner egy turbóhoz 25 különböző cég alkatrészeit használja fel, náluk csak összeszerelik és beállítják az egységeket. De jártam olyan francia üzemben, ahol felfüggesztéshez a gátlókat szerelik össze. A tömítéstől a burkolatig mindent úgy vásárolnak össze az alvállalkozóiktól, összeszerelik, feltöltik és küldik a lutoni Vauxhall gyárba, ahol Opel, Peigeot és Citroen modelleket szerelnek össze.
Egy autómárka logója egy alkatrészen nem azt jelenti, hogy azt a Dainler, vagy Toyota gyártotta, hanem azt, hogy a gyártó cégnek szerződésben rögzített engedélye van az autógyártó logóját és ajánlását használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!