Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek megéri 2011-es...

Szerintetek megéri 2011-es Renault Megane (1.6 benzin)-ról 2019-es Suzuki Vitarára váltani (1.0 benzin) ?

Figyelt kérdés

szept. 20. 16:34
 1/8 anonim ***** válasza:
1.0 -át nem forszíroznám.
szept. 20. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Suzukinak megbízhatóbbak a 3 hengeres motorjai úgy tudom
szept. 20. 17:18
 3/8 anonim ***** válasza:
Rosszul tudod.
szept. 20. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Milyen problémák lehetnek vele?

Van ismert típushiba?

szept. 20. 17:41
 5/8 anonim ***** válasza:
51%

Az elmúlt tíz évben (alsó hangon) a Suzuki összes motorja típushibás. Mikor, melyiken mi jön elő. Szelepszár szimmering, csapagyasodás, hajtókar törés, hengerfallal kapcsolatos problémák.


Emellett motorikus problémának tekinthető még a kartergáz-rendszerek konstrukciós hibái, légtömegmérők folyamatos meghibásodása...


Ezeknek egy része soha nem kéne hogy hibás legyen, egy része tekinthető termesztés elhasználódásnak, csak míg más gyártóknál több százezret elmegy egy gyári kartergáz lecsapató szelep, addig a Suzukinál jellemzőek 100 ezer km körül cserélni kell, ha nem akarod, hogy remegjen az alapjárat és problémáid legyenek a gyújtással.


A konkrét motort nem ismerem, de az autóipari helyzettel képben vagyok. A Suzuki utolsó ténylegesen jó autója a régi (ún. esztergomi) Swift volt. Ott kialakult egy pozitív misztikum a márka iránt, hogy milyen tartósak és olcsón fenntarthatóak. Ez azóta százszor megdőlt, minden népszerű modell (vasaló Swift, újabb Swiftek, Vitara, SX4 stb.) egyrészt motorikusan is szarok, másrészt az egész autó iszonyú gagyi, főleg a beltér, de ugyanúgy a futómű is például. A Suzuki az autógyártás legalja kb. a mainstream márkák közül, Európában egyedül nálunk népszerű, nyilván az olcsósága miatt is, de használtan egyszerűen nem éri megvenni.


Haverom a fiatalabb Swiftjére többet költött el, mint a 4-es BMW-jére, mert folyamatosan kéri az apróságokra a pénzt a japán csodagép.


Az meg a másik, hogy 1.6 motor után 1.0 motorra váltani elég merész lenne. Oké hogy teljesítményben hasonló, mert ott van benne a turbó, de arra számolhatsz, hogy pár éven belül le fog kotlani, ami több százezres költség. A Suzuki turbó benzines motorjai amúgy is legendásan rosszak, egyszerűen nem értenek ehhez a technológiához. Amúgy sem szerencsés alacsony köbcentihez berakni 1-2 turbót, ez csak a mai elmebeteg sötétzöld EU előírások miatt van, hogy kevesebb legyen az emisszió, a motor/turbó élettartama meg lecsökken a felére, de ez nyilván nem érdekli a politikusokat. Minden ilyen motort kerülni kell, legyen az Ford, Hyundai, vagy akármi más.

szept. 21. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Kicsit erős kijelentés hogy az összes motor típushibás lenne. Mikor melyiken mi jön elő, ilyen alapon semmit se lehetne venni. Az általad említett hibákról nem olvastam fórumokon, csoportokban. Való igaz a kezdeti TSI-kkel és Ecoboostokkal komoly gondok voltak. Kissé Suzuki fikázásnak érződik az indoklás, de egy Suzukitól nem is várnék prémium belteret, a helyén kell kezelni.
szept. 21. 13:26
 7/8 anonim ***** válasza:

#6


A szomszédom évtizedeket dolgozott suzuki szervízben, míg nyugdíjba nem ment.

Nem dícsérte az ezres motorokat. Az 1,4-eseket igen.

szept. 21. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
35%

#6

Nem is az, hogy az összes motor típushibás, egyszerűen alacsony minőségű és költségvetésű a gyártás, így nagyobb százalékban hibásodik meg egy Suzuki motor, mint mondjuk egy BMW, egy VW vagy egy Peugeot.


Emellett vannak konstrukciós hibák is. Pl. az általad említett autóban K10C motor van. Ezt kilenc éve építi be a Suzuki, tehát viszonylag rövid ideje. Olyan nagy hibák még nem jöttek elő, de a turbó oldallal már vannak gondok, pl. intercooler, zörgő wastegate. Nyilván a tiéd egy 2019-es autó lenne, szóval még sokáig elmehet hiba nélkül, de hosszú távon (5+ év) nem számolnék vele.


Nem fikázni akarom a Suzukit, csak hogy kezeljék az emberek a helyén. Ha te tisztában vagy azzal, hogy egy alsó kategóriás autót fogsz kapni, amit tízéves kora után már nem éri meg fenntartani, akkor nincs vele probléma.


Mindenesetre én nem cserélnék le erre egy 2011-es Mégane-t.

szept. 21. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!