Az európai nyerges vontatós kamionoknak miért csak egy hajtott tengely van hátul?
Van rengeteg két húzótengelyes vontató is európában. Teljesen feleslegesen nem járatják őket átlag fuvarokon, csak olyanokon ahol kell a nagyobb teljesítmény. Tök felesleges plusz 4 gumit koptatni a semmiért. Sőt még a félpótkocsikon is - ha van - akkor felhúzzák az egyik, vagy akár két tengelyt is ha a terhelés megengedi.
Az úthasználati díjakat is tengelyszám szerint kell fizetni, úgyhogy itt is lehet spórolni ha kevesebb a tengely.
Ha megnézed amerikában sincs több tengelye egy szerelvénynek, mert a félpótkocsin csak 2 tengely van!
Mert a szállítmányozás nem arról szól, hogy a kisiskolás álmodozók szemének mi a szebb.
A standard 40t mozgatásához a kontinentális európai utakon és időjárási körülmények között bőven elegendő az egy hajtott tengely. Innentől a több csak költségnövelő tényező (drágább gyártás, fenntartás, üzemeltetés, kisebb szállítási kapacitás stb.) Persze, ha elmegyünk mondjuk az állandóan jeges északi államokba, vagy lejövünk az általános ponyvás 5 tengelyes vonalról máris sokkal színesebb lesz a kép
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!