Automata váltó olajcsere gépi,vagy hagyományos?
#Automata váltó olajcsere #Automata váltó lock up szelep
Gépi amivel át is tudják mosni. A sima csavar kivesz csavar visszatesz megoldás csak félig jó, kb az olaj fele bent marad az olaj járatokban. Gépre kell kötni ami átmossa az egész váltót.
szept. 19. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
Az automata váltó olajcseréje esetén a gépi olajcsere és a hagyományos leengedős módszer között az a különbség, hogy a gépi módszerrel teljes olajcserét lehet elérni, míg a hagyományos módszerrel csak részleges olajcsere történik.A hagyományos módszerrel az olajat a váltóból leeresztik, de a hidrodinamikus nyomatékváltóban (torque converter) és a váltó egyéb részeiben olaj marad, ami azt jelenti, hogy csak az olaj egy részét lehet cserélni (kb. 50-60%-át). Ez nem rossz, de a régi olaj egy része keveredik az újjal, így a teljes olajfrissítést nem éri el.
A gépi olajcserével viszont egy gép folyamatosan cseréli az olajat, és a váltó összes részeiben (beleértve a nyomatékváltót is) lecseréli az olajat. Ezáltal teljesebb, alaposabb csere történik.
Ha hosszabb távra gondolkodsz és azt szeretnéd, hogy a váltó teljesen friss olajjal működjön, a gépi olajcsere jobb megoldás lehet. Ha pedig az autód váltója eddig jól működött a hagyományos olajcserével, akkor az is megfelelő lehet.
szept. 19. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 A kérdező kommentje:
Az a gond,hogy hidegen ha elindulok ránt a váltó,meg fura morgó hang is jön a váltó felöl,meg ingadozik a fordulatszám.Azt mondták,hogy egy olajcsere 10-böl 9-szer megoldja a problémát.Melegen már gyönyörűen vált.Meg valami lock up szelepet mondtak még.
Az olajcsere gyakran valóban megoldhatja az ilyen problémákat, különösen, ha az olaj régi vagy szennyezett, mert ez befolyásolhatja a váltó működését. A váltóolaj frissítése javíthatja a simaságot és a sebességváltások pontosságát, különösen hidegen. Az olajcsere a legolcsóbb és legegyszerűbb lépés, amit megtehetsz, és ahogy mondták is, 10-ből 9-szer megoldhatja a problémát.A lock-up szelep (vagy lock-up konverter) hibája is okozhatja a váltó furcsa viselkedését, főként hideg állapotban. Ez a szelep segít a váltó hatékonyabb működésében, és ha nem megfelelően működik, az ingadozó fordulatszám vagy a váltások "rántása" figyelhető meg.Érdemes egy szakértővel átnézetni a váltót, ha az olajcsere nem oldja meg teljesen a problémát, és kifejezetten kérni a lock-up szelep ellenőrzését is.
szept. 19. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
#3 Ez kezdődő wandler problémára utal, ha szerencséd van és minél előbb gépi olajcserén esik át tényleg megoldja.
szept. 19. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
Jobb a gépi az biztos, de ha be volt tartva a csereintervallum, akkor a hagyományos is megfelelő, így tervezték.
szept. 19. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 A kérdező kommentje:
Miskolci vagyok.Esetleg tud valaki olyan szerelőt,aki géppel végzi az olajcserét és lock-up szelepet is cserél?
Ha nem ismert az eloelete, pont hogy a gepit kell kerulni. Amugy eleg a leereszt-feltolt muvelet boven 60e-ként. Pl dsgnél a gyari eloiras is ez.
szept. 19. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
#8 Ja csak a DSG "kicsit" más konstrukció mint egy hidrodinamikus váltó. Ebben nagyjából a fele olaj benne marad ha csak leereszted. Amúgy igen, ennyi idősen kerülni kellene a teljes olajcserét, mert csak kimossa a retket és még rondább lesz a váltás. Kellene egy konverter felújítás de a lamellákra is érdemes lenne egy pillantást vetni.
szept. 19. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Ebben az esetben (hiba is van), mindenképp a gépi. Mivel következő lépést a gépi csere lenne ha nem javult meg. Persze szűrőt is cseréljetek
szept. 20. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: