Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » H Astrát milyen motorral...

H Astrát milyen motorral érdened venni?

Figyelt kérdés
Dízelből az 1,3as megbízhatóbb,mint az 1,7? Mik a vélemények az autóról?
szept. 18. 19:37
 1/7 anonim ***** válasza:
31%
Ha találsz akkor a z19dth-val
szept. 18. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
36%

1.3, 1.7 és 1.9 között egyértelműen az 1.9 a legjobb.

Benzinesben csakis kizárólag a 125 lovas 1.8.

szept. 18. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
64%
Hulladék mind
szept. 18. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
64%

Dízelből a Z17DTH a legjobb.

Szívó benzinesből a Z16XER, esetleg Z18XER, csak utóbbi jóval ritkább.

szept. 18. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%
2es vagyok, ne hallgass senkire. Csak a 8 szelepes 1.9 és a 125le 1.8
szept. 18. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
66%

2es és 5ös vagyok, kifejtem:


1.4 90le és 1.6 105le twinport motorok, szenvedik a városi közlekedést, lerakódik a korom az egr csatornákban, nem katasztrófa de le kell szedni az egész TP szívósort és pucolni. 1.6 tűrhető, 1.4 nagyon lomha és zabál.


1.6 115 és 1.8 140 nem twinportosak már, nem érinti őket a fenti hiba hanem van helyette kettő másik: a szelepfedélben van egy membrán ami át tud szakadni amitől elkezd az autó füstölni, csak szelepfedéllel együtt lehet cserélni kompletten, valamint mivel változó szelepvezérlésűek van rajtuk vezérlésmódosító, úgynevezett okoskérek, amit a vezérlés cserekor cserélni kell, ha elmarad külön fog tönkremenni, ilyenkor elgyengül az autó de először kerregő hangot ad ki, eleinte csak hidegen. Ezek sem katasztrófális dolgok, de számolni kell velük. Az 1.6 nem nagy szám, az 1.8 nagyon jól megy és nem fogyaszt sokat.


Az 1.8 125le viszont se nem twinportos se nem okoskerekes, ez a legjobb benzines.


Aztán vannak az 1.6 és 2.0 turbó motorok, azok már más liga, sokat esznek, de mennek mint az állat, inkább hétvégi autónak valóak, meg azért elég ritkák. Mondjuk egy LPG-s 2.0 turbóval szívesen együttélnék.


Aztán a dízelek:

Az 1.3 igazából csak 1248 köbcentis, nagyon pici, hatalmas turbólyuka van. Ez a motor annak idején úgy tervezték hogy 30ezrenként legyen szervizelve (olaj és szűrők csere) majd 200ezernél kuka. Sajnos a 30ezres olajcserével nem érték el a 200ezret sima karbantartással, főleg ha városban jártak vele, így az egész szívó rendszer lekokszosodott és megnyúlt a vezérlés (láncot is kellett ilyenkor cserélni). Ez a motor egyébként simán elmegy 500ezret is, csak ne városban legyen használva és 10ezrenként kapjon friss olajat.

Az 1.7 kevésbé érzékeny de az injektorai nem a leghosszabb életűek, fel lehet újítani őket (darabja min 70ezer...) de számolni kell azzal hogy szeretnek belerohadni a hengerfejbe. Ennek is hatalmas turbolyuka van, 2000 alatt teljesen halott.

Az 1.9 120 lovas mintaszerű motor, jól fogyaszt, jól megy lentről tol. Nincsenek kimondottan nagy gyenge pontjai, ha normálisan van szervizelve és úgy használva mint ahogy kell egy dízelt, akkor örök mint a nyomorúság.

A 150 lovas 16v változatban van egy örvény csappanytú a szívó sorban az szokott letörni vagy megragadni ezért szeretik azokat kivenni és ledugózni vagy egy csappanytúmentes szívosorra cserélni. A 8v-ben nincs ilyen. A 16v megy mint a barom, egyéb bajai nincsenek.

Viszont az összes dízelnél vigyázni kell a váltóval, amely szeret csapágyas lenni, ebben a korban jó eséllyel már túl vannak rajta de érdemes utána járni, itt erről minden le van írva:

[link]

szept. 19. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

1.6-nál kifejeltetted az olajhűtő problémát. Egyik sem olyan, amiket felsorolsz amivel havi rendszerességgel kellene szervizbe ronahhni és amitől sikítva menekülni kellene az egész típustól.

Pl. okoskereket kicseréled 200-250e km-nél. Újabb 200-250e-t emlegy gond nélkül.

1.7 dízel: nem kizárólag Denso injektoros van! Azt valóban drága felújtani. Nem véletlenül írtam a DTH-t. Az még Bosch rendszerű. Sokkal egyszerűbb, olcsóbb felújítani. Bontott injektort pont ma láttam 15e-ért. A jegyzőkönnyvel bevizsgált hibátlan sem sokkal drágább.

Nem is csak a fix turbós DTL létezik belőle! DTH-tól már változó geometriás. A maximális nyomaték 83-84%-át(!) leadja a DTH már 1500-as fordulaton. 1600-1700-tól kifejezetten dinamikus, 2300-on már nyomatékmaximumon van.

Az M32-es váltókkal valóban volt csapágy probléma. De itt a következő túlzó csúsztatás: " az összes dízelnél". Nem! Nem kizárólag M32-essel szerelték őket. Ott az F23-as. Láttam már "pár" darabot, egyik sem volt csapágyas.

A M32 egyébként pont az itt ajálgatott 1.9DTH-n megy leggyakrabban tönkre. Mivel 320 Nm-t ad le maximálisan a motor. Ez meg pont a váltó tervezett határterhelése.

szept. 19. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!