Egy 2014-es BMW 5-ös benzines motorral megbízhatóbb mint dízelben?
Benzines motorokkal sokkal kevesebb a km mint a dízel társaikban.
Tudom, több a fogyasztás a benzinesben, de az engemet nem zavar, csak arra vagyok kíváncsi hogy kevesebb lenne vele a baj, mintha dízelben venném.
Pl. ez:
3
(N55, N63, N57)
Ezek most mit jelentenek??
Hát majom-banán esete. A prémium autó prémium fenntartási költsgekkel jár. Autót (nem csak BMW-t) úgy jó tartani, hogy van mégegyszer annyi "felesleges" pénzed, ha valami nyűg van. Mert most ezt megveszed és jajj rá kell locsolni 5000€-t, jajj most mi lesz az úgy tényleg para.
-Ilyen kocsit feltétlenül át kell vizsgáltatni.
-Le szervizelteted, és lehet, hogy sok gondtalan kilóméter vár rád.
-Ha mégsem és elviszed a szerelőhöz, és mondja, hogy ez sajna 5000€ lesz, mi lesz a reakciód.
A: Jó, mikor lesz kész?
B: Huh, csak 2 hét múlva lesz fizu.
C: Nem tudsz vevőt a vesémre?🤣
D: B@zmeg!
Ha a válasz az A akkor ez a te kocsid, ha BCD vagy akkor viszont engedd el.
#7
Az ilyenek azért történnek, mert olyan proli tulajdonosokhoz kerülnek autók, akik nem figyelnek oda az autó műszaki állapotára, nem hordják szervizbe, vagy ha hordják is, akkor valami jó drága márkaszervizbe, ahol szépen átverik őket, mivel ugye sík hülyék az autóhoz. Egy 2012-es autón már időszerű ránézni a gyertyákra, trafókra. Megnézni, hogy van-e valamilyen jeladó problémája. Illetve élő adatban ránézni az üzemanyagrendszerre.
Ezt szinte minden szerviz meg tudja csinálni, csak hát normális helyre kell vinni ugye.
Az a probléma, hogy egyesek összekeverik a BMW-t a régi vasaló Swifttel, amire nem kell költeni.
#Kérdező
N55 motor van a linkelt autóban. Maga a motor elég jó konstrukció. Amivel probléma szokott lenni: turbó, vízpumpa, gyertyák, gyújtótekercs, boost control relé, olajszűrőházból történő olajszivárgás. Illetve ritkán előfordul a Valvetronic rendszer motorjának meghibásodása.
Nagyjából ezekre kell odafigyelni, a turbón kívül egyik sem jelentős tétel. Persze nem is tízezer forintokról beszélünk, de aki 335-i akar venni, azt ne vágja földhöz, ha bármikor rá kell locsolni a kocsira félmilliót.
Összességében nem jelenthető ki, hogy a benzines vagy dízeles motornak lesz drágább a fenntartása. Minden azon múlik, hogy konkrétan milyen motorkódokról beszélünk, és azokhoz milyen típushibák társulnak. Na meg persze az előélet sem kevésbé fontos.
6
A fenntartási költség és egy megbízhatatlan motor amire rendszeres javítási költségek vannak, az kettő, mert minden márka típusnál vannak valamilyen rendszeres betegségek, amiket elszeretnék kerülni.
Az természetes hogy minden használt autó vételnél költeni kell (olajcsere stb. új gumik).
Egyébként a válasz az A ha már osztályoztad. :)
8
Na ezek érdekeltek. :) Nálam csak benzines jöhet szóba. Egyébként meg mindenhol azt mondják hogy egy új autónál a részecskeszűrő 100 ezer km után kezd rosszalkodni ill. javítása után is állandóan ez egy visszatérő jelenség.
Köszi a választ és mindenkinek. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!