Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW-nél mit jelent, hogy...

BMW-nél mit jelent, hogy láncozni,és csapágyazni kell 200ezer km-nél?

Figyelt kérdés
milyen csapágyak vannak benne? ehhez szét kell bontani a motort?
szept. 15. 15:52
 1/8 anonim ***** válasza:
36%
Hajtókar csapágy, a dugattyú másik végén van, így egyértelműen szét kell szedni szinte teljesen a motort. Legtöbb esetben ki is kell venni hozzá a motort. Annyira túl vannak feszítve a BMW motorok, hogy ez szinte normális. A lánc is gyengére sikerül náluk, szóval ha már szét van szedve akkor már érdemes a vezérműláncot is kicserélni. Ezek a folyamatok fél-1 millió ft, de ugye majom-banán eset. Ezután megint jó lesz a motor annyit.
szept. 15. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Láncos vezérlés van benne, a láncozás ezt takarja.


A csapágyazas pedig a motorban található csapágyak cseréjét takarja. Hajtókarcsapágyak, nyugvó csapágyak és támcsapágyak.


A BMW-nél az elmúlt tizenöt évben lett ez szokás, minden közepes és nagyobb teljesítményű motornál. Nyilván itt a közepes teljesítmény alatt sem 90 lóerőt kell érteni... Teljesítménytől függően egy szett csapágy 150-250 ezer kilométert tud elmenni biztonságosan, jellemzően a lánc is ennyit. Ezért gyakorlatilag egy tervezhető és kötelező karbantartás ilyenkor megcsinálni ezt, ha valaki biztonságos és megbízható autót szeretne használni. Gyári alkatrészekkel ez nagyságrendileg egymillió forint. Viszont utána újabb 200 ezer kilométerig nem lesz gond vele.


Annyiból elég jó ez, hogy tényleg tudsz tervezni, nem kell megvárni semmilyen hibajelenséget, hanem mindent kicserélsz megelőző jelleggel. És ahol 20-30 millió forint volt az autó ára újonnan, ott nem is akkora költség, hogy tízéves korában rá kell költeni egymilliót a motorra.


Viszont az is igaz, hogy az 1995-2005 közötti szériákon (BMW aranykora sokak szerint) nem igazán kellett ilyenekkel foglalkozni, 500 ezer - 1 millió kilométert is elmentek az autók bármiféle bontás nélkül. Ezért is van annyi még ma is belőle az utakon. Persze azok kisebb teljesítményű motorok voltak többnyire, illetve a tervezett elavulás is kevésbé volt jelen az autóiparban. Persze ez nem BMW-specifikus, minden gyártóra igaz.

szept. 15. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Nagyjából ez az 1misis tétel igaz a 3as bmw-re és a 8as-ra is vagy nagy eltérések vannak?
szept. 15. 16:15
 4/8 anonim ***** válasza:

Nagyjából igaz.


700 ezer ft az alja, másfélmillió ft a teteje szerintem.

szept. 15. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Leírták mik ezek. Oka a silány minőségű első szerelésű gyári alkatrészek. Ezeknek az élettartama egy normális autóban 500 ezer km és fölötte.
szept. 15. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Szomoru, ennyire gyenge minoseguek?
szept. 15. 16:48
 7/8 anonim ***** válasza:
Japán autóban jellemzően soha nem kell cserélni.
szept. 15. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
63%

#6

Nem kell a japánfétises kisgyerekekre hallgatni. 150 lóerős autókat hasonlítanak 300-400 lóerős autókhoz. Civic Type R-ben ugyanúgy kell csapágyazni, a híres GTR hajtáslánca meg tíz állórajt után széthullik.


Egyes japán gyártók valóban nagyon megbízható minőségben teljesítenek, csak épp alsóbb ligában játszanak, mint a BMW.


De ezek a kisgyerek, ha megtudnák hogy mennyi egy Ferrari szervizköltsége, biztos azt is fikázni kezdik majd :)))


Műszaki tudás nulla.

szept. 15. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!