EU3-EU4 autóval mennyire lehet még hosszú távon tervezni?
Úgy tudom kollektíven még semmilyen szabályzás nincs, csak egyes városok bizonyos kerületeiből vannak kitiltva az EU6 illetve EU5 alatti autók.
Hosszú távon vajon mi lesz a helyzet? Vagy nem fognak vele foglalkozni, ahogy idősödik a járműpark az emberek mindig egyre nagyobb besorolású autót vesznek?
Gondolom az hogy benzin vagy dízel mindegy ha egy norma korlátozva lesz.
"Gondolom az hogy benzin vagy dízel mindegy ha egy norma korlátozva lesz."
Nem mindegy, mert nincs közös norma. Hiába hívják mindkét esetben ugyanúgy a normákat, a két esetben teljesen mást jelent a név. Eredetileg még 1, 2, 3 környékén megegyezett a norma benzin és dízel esetében, mert azt hitték, hogy majd a korlátozásoknak köszönhetően, ahogy fejlődik a technológia, majd szépen mindkettő hozza ugyanazokat az elvárásokat. Viszont nagyon gyorsan rájöttek, hogy a dízel egy sokkal undorítóbb, koszosabb, mocskosabb, gusztustalanabb üzemanyag és még a benzinesnél SOKKAL extrémebb módszerek ellenére is sokkal több károsanyagot bocsát ki. Na most persze normál esetben az lett volna a helyes lépés, hogy "hát nem sikerül hozni a normát, sajnálom, kiestél", de az EU nem volt hajlandó megszabadulni a dízelből származó bevételtől (a dízel személyautókat eleve a pénzvágy miatt terjesztette el az EU, szóval nem meglepő, hogy nem akartak tőle megszabadulni), ezért egész egyszerűen speciális engedményeket kapott a dízeles norma a benzineshez képest. Mondjuk úgy, amit a benzinesnek nem szabad, azt a dízelnek igen.
Na, ennek fényében nem nehéz észrevenni, hogy amíg az emberek veszik és használják őket, addig semmilyen módon nem fogják korlátozni őket, mert nekik is érdekük, hogy az emberek használják azokat. Pénz, pénz, pénz. Bolond az, aki szerint a politikában hatalmat élvez a környezetvédelem a pénzzel szemben.
#4 Azért a rozsdától ne féljünk már ennyire. Nyilván sok a rozsdás darab és bármi képes rozsdásodni, de pár klasszikusan rozsdára fogékony márkán kívül a legtöbb simán elmegy 15-20 évet átlag felhasználás mellett, megóvva 20-nál is jóval többet, rozsda nélkül. Még kell őket vizsgálni, kész. Ha nincs akkor nincs, a semmitől pedig nem kell felni.
Eddigi autóim: 23-25 éves F Astra, átlag felhasználás, 14-16 éves H Astra megkímélt, 25 éves S80 elhanyagolt. Egyik sem rohad(t). Jó mondjuk a H Astra nem is jár 20 év közelében, de sokan már 12-15 éves autókról is úgy nyilatkoznak, hogy "rozsdakupac az összes". Nem te, mások. Ehhez képest nálam sehol semmi, pedig főleg az S80 kapott már az élettől rendesen, épp felújítás alatt van, nagyon ráfér, de rozsda egy apró folt se.
Mint mondtam, le kell ellenőrizni. Ha nincs, akkor nincs mitől tartani.
#5, nem ezt írtam.
20 év körüli auót szeretne hosszú távra venni. A hosszú táv az én olvasataomban minimum 10 év. Egy 30 éves autón általában semmi rozsda és semmihez hozzá nyúlni nem kell, csak tankolod, olcajcsere és megy?! Hát akkor sok szerencsét hozzá! Nem kifejezetten a rozsdára volt kihegyezve a válaszom és nem írtam olyat, hogy minden auutó 10 évesen rozsdakupac.
Ha már szóba hoztad, történetesen az egyik autóm nekem is egy lassan 20 éves H Astra. Végig garázsban tartottam, vigyáztam rá. Konkrétan pont múlt héten kellett bekukkantanom a csomagtér ajtó kárpitja alá. Eddig azt hittem, hogy rozsdapötty nincs az autón. Hát belül volt! Ez sem volt vészes, nem azt mondom, hogy holnapra szétporlad, de a 20 év, az 20 év! Nem telik el nyomtalamul. És ez még a jobbik eset. Látom hogy az emberek mikkel járnak és általában hogy bánnak az autóikkal...
Persze, hogy megadja a kasztni magát, ha teljes mértékben lesz.rod :) De ez minden másra is igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!