Nagyon öreg suzuki swift kerekét hány tizeddel kell puhábbra fújni, ha nem az autóra van szerelve éppen hanem csak úgy szólóban...?
Úgy gondolom, néhány tizeddel kevesebbre, mert amikor az autó terheli, vagyis be van szerelve akkor az autó súlya által nagyobb lesz benne a nyomás.
Az érdekelne leginkább hogy ez egy - két tized vagy több?
És az autó súlyából rá eső terhelő hányad?
Az én logikám szerint em bizony ha nyomást gyakorlunk a kerékre a tömlőre, növeli a kerékben levő nyomást
Hacsak arányaiban az nem kevés nyomás ami ráesik, hogy érdemben elhanyagolható a különbség
"az autó súlya által nagyobb lesz benne a nyomás."
A nyomás és a térfogat szorzata ugyanazon a hőmérsékleten állandó. p*V=n*R*T
Ha egy autót ráeresztenek a kerekeire, csak annyi történik, hogy a gumi egy kicsit belapul, ott ahol a gumi a földdel érintkezik. Ez a kerék teljes térfogatához képest nagyon kis változás. Emiatt a gumit ugyanarra a nyomásra kell fújni, akár rajta van az autó súlya, akár nem.
Köszi!
Tehát lényegében az esetleges nyomás változás elhanyagolható...
Ezért nem kell ezzel foglalkozni..
Vagyis ha nincs beszerelve a kerék, ugyanolyan nyomásra kell fújni.
Köszi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!