Miért(volt) ennyire népszerű a DSG váltó?
Azért nem találni hozzá szerelőt, mert általában nem is kell őket javítani, így nagyon kevés embernek van hozzá tudása.
Ha az olajat becsülettel cserélik benne, akkor nagyon sokat kibír. Csak olajcserénél fontos, hogy normálisan géppel csinálják. Ezek már nem olyanok mint egy kézi váltó, vagy régi automata, hogy alul leenged, felül feltölt és kész. Olajcserélő gépet kell rákötni, ami járás közben nyomáson pumpálja bele, közben kapcsolgatni kell a fokozatokat, utána pedig számítógéppel újra kell tanítani. Illetve csak gyári olajat szabad használni. Szóval a szomszéd Józsi bácsihoz nem szabad vinni ezzel. Drága mulatság az olajcsere is, egy százassal számolni kell, de ha jól emlékszem fejből 60 ezrenként kell cserélni, szóval nem vészes.
#6
Azért ez nem igaz. Régen is sok automata váltós autó volt és azokat már legalább egyszer kellett javítani. Csak a váltójavítás hosszú és viszonylag bonyolult művelet, egy normál szerviz nem tudja gazdaságosan elvégezni.
Így csak váltó- vagy márkaspecialista műhelyek foglalkoznak ezzel.
De tény hogy az újabb váltók sok százezret elmennek, ha megvan au előírás szerinti olajcsere és nem launch controloznak vele minden nap.
#7 "Régen is sok automata váltós autó volt és azokat már legalább egyszer kellett javítani."
DSG-ről beszélünk, nem egy hagyományos régi automata váltóról. Ég és föld. Speciális tudást igényel. Régóta létezik DSG (vagyis DCT) váltó is, de nagyon ritka volt addig, amíg a Volkswagen el nem terjesztette a 2000-es években. Azóta sem túl elterjedt a gyártók körében, a Volkswagenen kívül csak pár másik gyártó alkalmaz DCT váltót.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!