Miert all le az auto hideg idoben?
Tudom-tudom sok ilyen kédés volt már, el olvastam de tanacstalan vagyok, mert ebbol a motorbol nem sok van.
Egy 2008-as Volvo 1.8f Flexifuel benzines motorrol beszelunk, ami egy ford motor, es kozvetlen befecskendezesu rendszerrol van szo.
A motor le fullad 15-20fok kozott, felporog a motor 2000-es fordulatig, majd elkezd zuhanni, egeszen 600-700-ig bedadog, es meg is allt.
20 felett nem fullad le, akkor megtartja a 1200-1300-as fordulatot a motor.
A masik eset, egy atlagos megallas pl.: keresztezodes elott, es mikor meg akarnal allni ugye fekezel majd benyomod a kuplongot, es be nyomott kuplungnalna le esik a fordulat, 400-500ra majd eszhez ter es be all a 800-as alapjarat: legroszabb esett mikor nem 500-ra esik le ha nem le all menetkozben.
Amit megeszrevettem, hogy benzinszagu, az olaj, bar nagyon keves tavra van hasznalva, napi 15km
Ami cserelve lett:
gyujtogyertyak ngk
Gyujtotrafok ngk
Egr szelep pierpurg
Fojtoszelep pierpurg
Akkumlator varta
Hella vezermutengely jelado
Aki esetleg tud segiteni, megkoszonom
Ugyanez a probléma az én régebbi 1.6-os Misummal. Hidegebb időben lefullad, alapjáratnak gatya. Lámpánál vagy álló helyzetben v. kuplung benyomásánál a fordulat körülbelül 150-re esik és ott szenved.
Na most látom neked se a fojtószelep, pillangószelep vagy a gyertyák okozták a bajt. Én is szeretnék megoldást találni de úgy látom te a karbantartással kilőtted az összes maradék hibát mint a főtengely jeladó vagy az EGR (nekem ilyen nincs az autón).
Egyetlen amit még szerintem meg tudnál nézetni vagy magad megtisztítani (HA ÉRTESZ HOZZÁ!! különben ne piszkáld mert jobban elbaszódik) az az Alapjárat Szabályzó Motor vagy Alapjárat Szabályzószelep. Ez a kettő felel azért hogy legyen alapjáratod.
Ez általában a szívócsonk közelében, mellett / alatt van, van rajta egy elektromos csatlakozó és egy kábelköteg. Ez egy idő után ugyanúgy mint a pillangószelep be"rozsdásodhat", pontosabban egy slájmos massza felgyülemlik rajta ami nem engedi hogy a szelep teljesen vagy részben kinyíljon.
2-es vagyok.
Ránéztem képen erre a motorra. Fordhoz hívően zsúfolt mint az állat, tehát inkább azt ajánlanám hogy szerelő, és említsd meg neki az alapjárat szabályzó rendszer tisztítását. Mags a tisztítás abszolút nem egy nehéz folyamat, de házilag ennyire modern autón egyébként is kacifántos mert ha az elektromos érzékelőt elállítod nem fogja tudni érzékelni a fedélzeti computer hogy mennyire van nyitva / zárva a szelep.
Ha nem is ez a baja, kárt nem okoz és nem is drága.
Lehet ott az elektronika a hibás, a befecskendezés .
Kikellene olvasni hátha mutat valamit.
"Ha a benzin belefolyik az olajba akkor a tápszivattyú lehet a szar."
Ez egy ősi Zsigulis mondás. :-)
Egy mai autóban az AC pumpa már nincs motorolaj közelében. A tankban van. Nem okozhatja az olaj benzines hígulását.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!