Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem lehet kapni bejárato...

Miért nem lehet kapni bejáratott hengereket?

Figyelt kérdés
úgy értem 2 ütemű motorkerékpárokhoz. és akkor nem kéne xxx kilóméteren keresztül figyelni rá, meg szarakodni vele.
2010. nov. 2. 20:21
 1/8 anonim ***** válasza:

Mit kell rajta szarakodni? Egyszerűen 1000km-en át nem hajtod túl és több olajat adsz neki.


Amúgy hallottam olyat hogy képesek olyan precízen megfúrni a hengert hogy szinte alig kell bejáratni.

2010. nov. 2. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Mert aki fúrja, az eleget keres vele, vagy nem ér rá, aki meg nem, az ... érted? Am miért nem veszel te fúrtakat, aztán bejáratod, majd eladod?
2010. nov. 2. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Szerintem nem érné meg ezzel foglalkozni, mert a bejáratás alatt sok üzemanyagot kellene elfogyasztani, és ennek az árával megterhelni a hengerek árát... Nem hiszem hogy fizetnének annyit érte.
2010. nov. 2. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

A henger a dugattyú és a gyűrű.. Ezt a hármat kell összejáratni, ráadásul saját főtengellyel és hajtókarral..

A henger csak egy eleme...

2010. nov. 2. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Anno slik50 és nem volt gondunk az MZ-kkel. Vagy mint előbb türelem és több olaj.
2010. nov. 2. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Azért, mert a fémmegmunkálás még mindig nincs azon a szinten, hogy a megfelelő simaságot el tudják érni. Vagyis el tudják érni, azzal nincs gond, csak olyan módszerekkel, amelyek nem gazdaságosak a tömegtermeléshez. Az pedig nagyon nem kifizetődő, hogy fúrás után a hengereket motorra szerelve járassák valahány üzemórán keresztül.
2010. nov. 2. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Mégegyszer: tudnak ma már tömegben is egyenként! megfelelő simasággal megmunkálni, de! "össze" kell járatni: henger+dugó+gyűrű+hajtókar+főtengely. Ezt kell "össze"járatni..
2010. nov. 2. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Ez nem olyan egyszerű dolog. Egy új motorkerékpár üzembe helyezésének első pár száz-pár ezer kilométere alatt nemcsak a dugattyút, dugattyúgyűrűket kell "összekoptatni" a hengerrel, hanem a teljes hajtáslánc minden forgó, mozgó, tehát egymáson súrlódó alkatrészét: hajtórúdcsapágyak, főtengelycsapágyak, a váltómű csapágyai, a váltómű fogaskerekei, a hajtólánc, a kerékcsapágyak, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Ugyanis minden legyártott alkatrésznek van egy bizonyos tűrése, amelyen belül elkészítették őket, és ez a felületi minőségüket is érinti: igazán összemunkálódni csak a végleges helyükön, a végleges alkatrészpárjukkal együtt tudnak. Igaz, ennek a bejáratásnak a legfontosabb része a henger-dugattyú páros összecsiszolása, hiszen ott történik a legsebesebb mozgás, de ezt sem lehetne intézményesíteni. Túl azon, hogy megfizethetetlenül költséges munkafázist jelentene, egy próbapadon nem is lehetne rendesen szimulálni a valós körülményeket, amelyeket a városi viszonyok-autópálya-hegymenet stb. jelentenek - elég csak arra gondolni, hogy mennyire fontosak a vezető reakciói egy esetleges dugattyúmegszorulás előjeleinél.

Különben pedig egy, a járgányát egyébként is szerető, rá gondosan odafigyelő igazi motoros számára nem az a fő cél, hogy ész nélkül téphesse a motor fülét. Neki a kezdetektől egyetlen perc sem számít "szarakodásnak", amelyet a nyeregben tölt, inkább azon igyekszik, hogy a megfelelő bejáratással megteremtse a későbbi sok ezer kilométeres problémamentes üzemelés feltételeit.

2010. nov. 3. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!