Egy autóban az olajpumpa mitől adhatja meg magát?
Pár éve egyik ismerősöm járt így ma meg egy autós csoportban olvastam hasonlót. Felvillant az olajnyomás lámpa de mire félre állt már csattogott is a motor. Szervizben derült ki hogy elköszönt az olajpumpa.
Az ilyen mitől fordulhat elő? Nem megfelelő olajcserék, korábbi szakszerűtlen szerviz vagy csupán nagyon ritka véletlen?
A kiállítástól függ. Írták pl. a VW hatszögtengelyét, de ott van pl. a Ford 2.0, 2.2 dízele, aminél vékony fém lapkák alkotják a szivattyú lapátjait, amik relatív hamar elkopnak, keresztbe fordulnak és már meg is szorult a tengely.
Vagy például az Opel, aminél mondjuk nem maga az olajszivattyú a problem, hanem gyakori probléma az olajvisszafolyó szelep meghibásodása, ami miatt "szárazon" indul az autó, amiatt kopik szét a szivattyú.
Olajban futó szíjas motoroknál (Ford Ecoboost, Citroen PureTech) probléma a szíj morzsolódása, ami megöli többek között az olajszivattyút is.
Meg hát ugye a helytelen olaj használata is tönkre tudja tenni.
Szóval általában tervezési, vagy felhasználói hiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!