Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autóban az olajpumpa...

Egy autóban az olajpumpa mitől adhatja meg magát?

Figyelt kérdés

Pár éve egyik ismerősöm járt így ma meg egy autós csoportban olvastam hasonlót. Felvillant az olajnyomás lámpa de mire félre állt már csattogott is a motor. Szervizben derült ki hogy elköszönt az olajpumpa.

Az ilyen mitől fordulhat elő? Nem megfelelő olajcserék, korábbi szakszerűtlen szerviz vagy csupán nagyon ritka véletlen?



aug. 27. 13:52
A kérdező szavazást indított:
Kizárólag szakszerűtlen karbantartás (ritka olajcsere, korábbi mókolás, stb)
Több százezer km elteltével akár random is előfordul
5 szavazat
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Az olajpumpa egy fogaskerékszivattyú (alapesetben legalábbis). Hiába fut olajban, akkor is egy kopó alkatrész, ami nem tart örökké, hanem előbb vagy utóbb elhasználódik
aug. 27. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
75%
Érdekes azért hogy japán autókban nem hallottam még annak tönkremeneteléről. Gondolom szutykot raknak a többibe és egy idő után kampec. Pl. Toyota Prius vastag olajsár volt benne, mintha sosem cseréltek volna benne olajat, párszor át lett öblítve és nincs baja. Persze a motor nem tökéletes, de jól működik. Még így sem ment tönkre az olajpumpa. 4-500 ezer kmt futott az autó.
aug. 27. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Nem is biztos,hogy maga az olajpumpa halt le. Mostani autókon szijj vagy lánc hajtja, ezek is el tudnak szakadni, vagy ott van a VW konszern hatszögtengelyel kapcsolatos tipushibája.
aug. 27. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A kiállítástól függ. Írták pl. a VW hatszögtengelyét, de ott van pl. a Ford 2.0, 2.2 dízele, aminél vékony fém lapkák alkotják a szivattyú lapátjait, amik relatív hamar elkopnak, keresztbe fordulnak és már meg is szorult a tengely.


Vagy például az Opel, aminél mondjuk nem maga az olajszivattyú a problem, hanem gyakori probléma az olajvisszafolyó szelep meghibásodása, ami miatt "szárazon" indul az autó, amiatt kopik szét a szivattyú.


Olajban futó szíjas motoroknál (Ford Ecoboost, Citroen PureTech) probléma a szíj morzsolódása, ami megöli többek között az olajszivattyút is.


Meg hát ugye a helytelen olaj használata is tönkre tudja tenni.


Szóval általában tervezési, vagy felhasználói hiba.

aug. 27. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!