Fordítva bekötött aksi tönkre tehette a generátort?
Az autóimban a legtöbb hibát a "képzett" hivatásos szerelők okozták. Most cseréltem ki a szétkopott sebváltót, aminél kb. négy éve szétment a kinyomócsapágy és gyorsan kellett az autó és a PEUGEOT miskolci - azóta megszűnt - szervizébe vittem a kocsit kuplungcserére. Naivan azt gondoltam, én görbíthettem el a sebváltó behajtótengelyét azzal, hogy kidaráltam a 16 éves kocsiban a kinyomócsapágyat, ezért nem vittem vissza az erősen pulzáló kuplunggal a kocsit. A szerelő nagyon gyors volt, de most, mikor kivettem az akkor beletett Luk kuplungot, láttam, hogy egy lamella négy mm-rel be volt hajlítva és a szomszédosak is mélyebben voltak. Ha valakit érdekel, meg tudom mutatni. És a mai eszemmel látom, hogy egy axiális kinyomócsapágy szétesése nem is kelt radiális tengelyferdítő hatást. Ez a szerelő legalább jóndulattal hibázott, de az Alfa33-asomnál a szerelő lecserélte a jóállapotú kipufogócsövemet a saját autójában lévő rozsdásra, miközben egy hónapig szerelte a kettes fokozatot akadva vevő váltót az öreg autómban. Még ragozhatnám, Mezőcsátot kerülni kell.
A kérdésre visszatérve, bíróságra kell vinni, amíg nem állítják vissza az eredeti állapotát a kocsinak. DE vigyázni kell, mert éppen vezérműszíj csere után hallgattam meg a miskolci MicroCad konferencián jó pár éve egy anyagmérnök, bírósági szakértést is vállaló előadó előadását, amiben azt bizonygatta, hogy a vezérműszíjat rugalmasan feszesen tartó tekercsrugós feszítőház akasztó pöcke ANYAGHIBÁS volt, és azért tört el és verte szét a szabályozatlanná vált szelep a motort. Holott egyértelmű volt számomra, hogy a feszítőházat hagyták szétugrani beszerelés előtt, kihúzva idő előtt a biztosítószegét, és utána nem tudták visszatekerni a kellő feszítőerőre, így a lazán verdeső fogasszíj miatt tört le a tekercsrugós feszítőház akasztó pöcke... Természetesen a bírósági "szakértőt" a szerelő cége fizette a gépkocsitulaj nyakába varrva a tönkretett motor költségeit.
Igen nagy ügyesség kell egy akku polaritáscserés bekötéséhez, mivel + pólusra nem megy fel a kisebb negatív saru. Egyébként nekem a helyes bekötés esetén, kivett indítókulcs mellett is szikrázik a másodszorra feltett + saru. Tudom, hogy azt kellene elsőre feltenni, de a Peugeot 307 esetén ez szinte lehetetlen, mivel a pozitív sarut csak az akkuborítás feltétele után szabad rátenni, a negatívat pedig feltett borítás esetén nem lehet elérni - hacsak ki nem veszed a légszűrőházat is (KFU motorkód).
Úgyhogy ennél a feltett kérdésnél még további kérdések is felmerülnek, mindenesetre a szervízbe bevitt autónak nem rosszabb állapotban kellene kikerülnie a szervízből.
Mindennél fontosabb a lelkiismeretes, hozzáértő szerelő.
Igen, sajnos szikrázott is, pedig elől voltam, mert a hűtőfolyadék szintjét néztem, és úgyis lehetett hallani hogy csattan, meg láttam utána hogy kiveszi és megfordítja.
Számla sincsen sajnos, mert ismerős csinálta, pedig nagyon szívesen kifizetteném vele, mert a többi probléma azóta sem oldódott meg, és kicsit félek is elvinni egy profi autóvillamossági szakemberhez, hogy mit talál majd, és mennyibe fog ez nekem kerülni. 😳
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!