Honda 125cbr (2005) 4 Évet állt a garázsban mit érdemes megnézni/cserélni?
A mai napon át lett íratva a nevemre egy Honda 125cbr a motor 4 évet állt egy garázsban és tanácstalan vagyok hogy ilyenkor mit érdemes rajta megnézni/cserélni hogy ne legyen semmi probléma vele?
(Ez az első motorom a jogosítványom 1 hónapja van)
gratulálok a motorhoz és a jogsihoz! széles utat és gumifákat.
tömítettséggel kezdj: nem csöpög, nem szivárog, nem folyik valahol valami.
aztán érdemes minden folyadékot lecserélni (motorolaj, hűtőfolyadék, teleszkópolaj, fékfolyadékok, teleszkópolaj), minden gumialkatrészt (fékcsövek, benzincső, stb) átnézni, megnézni a láncot és a fogaskerekeit, ugyanúgy átnézni a féktárcsákat és a fékbetéteket.
a gumiköpeny kopottságát és dot száma alapján a korát is érdemes megnézni. 10 éves gumi már annyira öreg az eredeti állapotához képest, hogy még kopás nélkül sem annyira biztonságos vele közlekedni.
ami még ellenőrizendő, az az elektromos rendszer: gyújtógyertyák (nem kormosak-e, de mivel olcsó, érdemes azt is cserélni azonnal), kábelek-kapcsolók, világítás, biztosíték, kürt (duda), működik-e, nincsenek korrodálva a kontaktjaik.
csavarok nincsenek-e megtépkedve, nem hiányosak-e.
érdemes egy szervízkönyvet beszerezni, amiben szépen részletesen leírják, hogy mit és hogyan kell szétszedni, hová milyen alkatrész kell, és milyen nyomatékkal húzd meg.
akitől kaptad a motort, az csak úgy hozzádvágta, hogy nesze egy motor? nem nézte meg esetleg, hogy milyen az állapota?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!