Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez milyen hibára utalhat?

Ez milyen hibára utalhat?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Az autómnál tegnap reggel különös jelenségre lettem figyelmes! (2003 Opel Astra G 1.7 diesel)

Reggel szokásos munkába indulásnál beindítottam ezután felkapcsoltam a tompított világítást és nézem,hogy nagyon halvány a műszefal világítása!

A világításkapcsoló mellett van neki fényerősség szabályzó potméter,de megnéztem maxra fel volt tekerve ahogy előző este is hagytam.

Szerencsémre van itthon multiméterem és megtudtam mérni a töltést!

Az akkunál mérve leállított motornál: 12,6V

Járó motornál alapjáraton: 12,9V (csak a tompított volt felkapcsolva mint fogyasztó!)

1000-es fordulatot tartva: 13,7V

1500as fordulatot tartva: 14V

Ez reggel hideg motorral első indításnál jelentkezik!

Szerencsére hosszú a multiméter kábel így megtudtam azt oldani,hogy odarögzítettem az akkuhoz és betudtam vezetni az utastérben az A oszlop mellé így menetközben is tudtam figyelni a töltés alakulását!

Ha már melegszik kicsit az autó kb. 2-3km próbakör után akár alapjáraton van akár fordulaton mindíg 14-14,1V közt ugrál a töltésem! (Tudtommal ez már jó érték lenne és fogyasztóként itt is csak a tompított volt felkapcsolva!)

Mi okozhat ilyen jelenséget?

Hogy hidegen alapjáraton nincs töltés,de fordulaton van,kicsi melegedés/megtett út után pedig mindíg jó értéken van.

Közben annyit csináltam,hogy ellenőrzésképp leszereltem és egyszerű megnézni/kivenni belőle a feszültségszabályzót,hogy leellenőrizzem a szénkefék állapotát!

Ezek teljesen jók! Még kb. 2-2.5cm-t kilógnak a síktól nézve!

A csúszógyűrűn is inkább csak kis nagyon apró hajszálkarcok voltak,semmi bemaródás! Csapágyak is rendben bár ennek nagyon nincs köze a töltéshez!

Én még esetleg valami vezeték/kontakt hibára gondolok!

Másik akkuval is próbáltam ami biztosan jó mert működő másik autóból raktuk át és ugyanez volt a jelenség!

Szerintetek mi okozhat még ilyen hibát vagy mit lehet érdemes ellenőrizni?



aug. 24. 22:21
 1/2 Mad Max2 ***** válasza:

A generátor feszszabályzója gyakorlatilag állíndó tőltő áramot állít be, fordulatszámtól függetlenül


Tehát vagy a feszültségszabályzó, vagy a generátor haldoklik.

aug. 25. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Generátor diódasor hiba volt!

Ha esetleg ez a későbbiekben segít valakinek!

szept. 8. 10:47

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!