A modern autók ajtaját mekkora erővel kár rányomni az autóra, hogy záródjon?
Mert régen ugye be kellett csapni erőből sokszor. Kijavították már ezt a gyártók?
És ha igen, mi a fszért kell éjjel az ablakom alatt csapkodni? Hogy hallja minden szomszéd, hogy itt van egy tahó?
A kérdéseidből - nem csak ebből - úgy tűnik, hogy túlérzékeny vagy azokra a zajokra amiket nem te csinálsz.
Pszichológus és/vagy füldugó segíthet.
ma 12:29
Kb. 20 éve volt utoljára közelebbi kapcsolatom autókkal, akkor még kellett csapkodni.
ma 10:19
Igen, ez igaz, de hét ha a csendes környéket hirtelen megbolygatja éjjel egy feleslegesen járó motor és ajtócsapkodások, arra szerintem mindenki érzékeny. Ilyenkor a normál hangerejű beszéd is túl hangos.
ma 11:17
Igen. Egyszer-egyszer nem baj, része a mindennapoknak, de sötétedés után már illene erre odafigyelni, ha ez rendszeres.
2022-ban, tehát nem annyira az emlékezet homályába vesző régmúltban adtam el a 2101-es Ladámat. Emellett van egy 2005-ös és egy 2018-as autóm is.
Nagyságrendi különbséget én nem véltem felfedezni közöttük. A LAdánál tényleg talán egy kicsit nagyobb erővel kellett becsukni. De én ezt annak tudom be, hogy annak jóval könnyebb is volt az ajataja. Kisebb is volt mint egy mai autónak, üres is volt. Egy üveglap volt benne, két tenyérnyi műbőr kárpit belülről és kb ennyi. Ezt valóban jobban meg kellett lendíteni. A 2005-ös és 2018-as autó között az éb világon semmi különbég ilen szempontból. Kicsit meglendted és a saját súlyánál fogva csukódik. Jóval nagyobb a lemez, szerintem talán vastagabb is. Nagyobb az üveg, benne van a mozgatómotor, hangszóró, szigetelések, stb. Biztonsági szemontból is szerintem jóval több benne a merevítés, az övvonal is magasabbra jön fel. Ezért ilyen szempontból a Ladához képest kevesebb kezdeti mozgási energiát igényelnek a csukódáshoz.
De 40+ éves autó már nem sok van az utakon. A kocsik 98%-ának az ajtaját nem kell üzemszerűen bevágni, hogy becsukódjon.
Egy időben laktam én is olyan panelban, ami előtt parkoló volt, közvetlenül az ablak alatt. Én a céges furgonosokat "imádtám"! Hazamehetett a melós a furgonnal. Oké. De hajnalban mindig ezerszer huzigálták ki-be a tolóajtó. Na annak is van egy hangja, meg amikor végigcsúzik a sínen és végre bevágódik. Ezzel szórakoztak reggel folyamatonsan ki-be vagy 6-8 alkalommal. Oké, végre elhúz a francban halleluja! Jön a következő furgonos és kezdni elölről! :D "Imádtam"!
Meg volt egy fószer, aki hajnali 4-kor indult egy dízel G Astrával. A mániája volt, hogy fél órát kell a kocsit járatni reggel a parkolóban. Nem tudom milyen dzelmotor volt benne, de úgy kopácsolt, mint valami légkalapács. Mindenki erre volt kénytelen ébredni 4-kor és fél órát volt kötelező hallgatni. Szerintem rosszabb mint az ajtócsukódás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!