Mennyire gond ha 15w40 és 20w50 olajat összekeverve teszem a motorba?
A 20w50 valószínűleg valami versenyolaj, ami nem való utcai autóba. Olyan az adalékolása, hogy pillanatnyi vagy rövidtávú, de nagyon nagy fokú terhelés esetében is védje a motort a kopástól, de nincsenek benne azok az adalékok, amik az olaj savasodását közömbösítik vagy a motor hosszú távú tisztán tartásáért felelnek. Nem hosszabb távú utcai használatra van adalékolva.
A 15w40 pedig simán csak kőkorszak, az már gyakorlatilag semmibe nem való.
A teendő: szépen előveszed a autód kézikönyvét a kesztyűtartóból, és megkeresed benne, hogy pontosan milyen gyártói jóváhagyásnak kell megfelelnie a motorolajnak. Ott lesz az autó könyvében egy kód, a gyártói jóváhagyás kódja, ami az olaj gyárilag előírt teljesítményszintjére vonatkozik. Utána szépen elmész egy üzletbe, és megveszed az autódra vonatkozó gyártói előírásnak megfelelő jóváhagyással rendelkező olajat. Például ha van egy benzines BMW E36-od, akkor a BMW gyári előírása a motorolajra valószínűleg a BMW LONGLIFE-01 (BMW LL-01). Ezt a specifikációt kell megkeresni az olaj dobozán, ha rendelkezik az olaj ilyen jóváhagyással, akkor jó az autódhoz, ha nem rendelkezik, akkor nem jó. Ennyire egyszerű. A viszkozitással pedig nem is kell különösebben foglalkozni, ha a gyárilag előírt teljesítményszintet tudja az olaj és rendelkezik az autód gyártójának jóváhagyásával, akkor egészen biztosan a viszkozitása is megfelelő lesz. Tehát hogy mondjuk 5w40 vagy éppen 10w40 lesz, az a magyar klimatikus viszonyok között szinte mindegy, az előírt teljesítményszint betartása sokkal fontosabb mint a viszkozitás.
#6 Mitől lenne már a 20W50-es versenyolaj, mikor az egy sűrü olaj, a mai modern motorok meg egész vékony 0W20 és hasonló viszkozítású olajokkal járnak, mivel annyira precíz motoron belül az illesztés, hogy egy sürübb olaj oda be sem jut.
Tudod mi volt 20W50-es, a kopott Ladákba való Botond olaj!
Ilyen is és olyan is van, a lényeg hogy ez a viszkozitás nem való mai autóba utcai használatra, hacsak nem valamilyen speciális járműről, vagy speciális felhasználási körülményekről van szó.
A magam részéről továbbra is a gyártói jóváhagyás meglétét, és az előírt teljesítményszint betartását ajánlom, azzal nem lehet félremenni.
Ez a 20W50-es,mint írtam régi kopott ladába, vagy traktorba való, ahol nagyok a csapágyillesztések.
Ebből adódik, hogy ha a kérdező autojába pl 5W40 vagy 10W40-et ír elő a gyártó, akkor a 20W50-es olaj meg be is sűríti a 15W40-es, és ez miatt elképzelhető, hogy a motornak elégtelen lesz a kenése,mivel a siklócsapagyakhoz nem fog megfelelő mennyiségű olaj bejutni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!