Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot 307 kardánfelfüggesztő...

Peugeot 307 kardánfelfüggesztőben található motorlengés csillapító gumibak hogyan szerelhető az alu felfüggesztőbe?

Figyelt kérdés
A gumibak (gumiszilent) névleges átmérője 65mm. Az alu felfüggesztő furata is 65mm. A vásárolt metalcaucho márkájú szilent átmérője nagyobb, mint 66mm. Ráadásul műanyag a külső hengergyűrű anyaga - megegyezik a kivett gyári eredetivel, az is műanyag volt. A youtube-on látott préselős módszerek lehetetlen, hogy működjenek több, mint 1 mm ármérőeltérés mellett. Milyen módszerrel lehet berakni ezt a szilentet? Láttam fém házas esetében lecsiszolást a méret csökkentésére. Láttam fémházas esetében felmelegített alu felfüggesztőbe szerelést. Láttam fémházas szilent esetén célszerszámos, és házi módszeres besajtolást. Műanyagházas szilentre nem láttam módszert. Egyáltalán, mekkora túlmérettel rendelkezhet a megvásárolt szilent ("gumibak") ? Megköszönném, ha valaki már túl van egy ilyen beszerelésén és megosztaná a módszerét.

aug. 17. 14:00
 1/1 A kérdező kommentje:

Mivel a szerelés sürgős és nem jöttek válaszok, megpróbáltam egy házilag eszkábált összehúzatóval - 8-as menetes pálca meg 10-es vastag falapok, amelyek közül a legbelsőkbe kellően nagy furatot fúrtam hogy elférjen a szilent kilógó része és pár 50-es alátét - megoldani erőszakkal. Jól beolajoztam a felületeket, majd elkezdtem behúzatni a szilentet az alu konzolba. Sajnos, a nyeklő tákolmányom mindig félrevitte, egyik fele a körnek belement, a másik nem és emiatt a szilent ferdére kezdett beállni. Úgy hat sikertelen próbálkozás után úgy döntöttem, hogy a szilent egyik végét "meghegyezem', hogy könnyen belemenjen a lukba. Felfogtam a szilentet egy 10-es kapupántcsavarra és a csavarral a Bosch fúrómmal megpörgettem, egy fára szorított csiszolóvászonnal pedig 'meghegyeztem' kb. 10 mm hosszban kissá kikúposítva. A vég éppen 65-ös lett. Így már a második próbálkozásra, lassan, kézzel erőltetve az egyenes irány tartását majdnem egyenesen sikerült behúzatni kb. félig. Akkor az olajozásnak hála a folytatott behúzás hatására 'beugrott' az egyenes irányba. Tudtam, hogy nyertem. Az ellenoldalra is alátettem egy átfúrt 10-es falapot és teljesen behúzattam. Sajnos, precíz átmérőjű henger híján csak szinelésig sikerült, de az már jó lesz, a szilent kisebb átmérőjű végei kilógnak a konzol 40-es vastagságából.

Még annyi megjegyzés, hogy a szilentet a behúzás kezdetén elforgattam úgy, hogy a két gumiküllője merőleges legyen a majdani motormozgás miatti elmozdulásiránnyal, de a csavarkulcson alkalmazott nagy nyomaték miatt kb. 5 fokot ettől elfordult. Erre jobban kell ügyelni. Így kb. 90 százalékosra értékeltem a behúzatásomat, 10 évet ki fog bírni.

A metalcaucho szilent amúgy tökéletes, egy merev hidraulikus préssel jó hengerszerszámokkal tökéletesen bele lehet kényszeríteni a konzol furatába. Számomra csoda volt, hogy átmérőben a műanyag palást mennyire elasztikus volt, ugyanakkor a szilent tengelyirányában bírta a nyomó terhelést. Kiváló cucc.

aug. 18. 04:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!