Üdv ! Adott egy 2001-es 1.6 benzin Peugeot 307 , megnőtt a fogyasztás , letilt , nem enged gázt adni . Szerintetek ?
Ezt főként pirosnál , vagy menet közben csinálja legtöbbszőr .
Map szenzor jó , fojtószelep tiszta , gyertyák cserélve .
Diagnál a Lambdaszonda ami furcsa nekem , kettő van , az elsőnél mindent jól mutat , a másodiknál “ oxygen sensor 2 bank 1 short term fuel trim” - itt nem mutat semmit . Szerintetek ? Gép nem lát semmit . Néha bedob egy hibát még “szegény keverék “ .
Saját tapasztalatból 99 %, hogy cserélni kell a kettes lambdaszondát. De ne a leárazott unix-os Hellával próbálkozz, mert azokkal kétszer megszívtam. Harmadszorra más márkával OK. Még annyit, hogy a Peug kb. 60 km-ig ilyen javítás után kikapcsolja a korábbi lambdakörös szabályozást és elkezd tanulni, amit úgy tapasztalsz meg, hogy a javítás elsőre sikeresnek mutatja magát, de kb. 60 km után újra előjöhet a hiba, ha valójában az oxigénarány ellenőrző körben nem lett minden kvázi tökéletes.
A nem enged gázt adni azért van, mert a rossz levegő/benzin arány miatt félti a katalizátort és aljas módon leszabályoz, ami gyenge, rángató menetteljesítményt okoz. Vész esetén ilyenkor hirtelen tövig nyomva a gázt, ezt vészreakciónak ítéli és egy darabig normálisan működik, hogy kimenekülhessünk a szorult forgalmi helyzetből. Nem érdemes tartósan erre blazírozni, ki kell cserélni a kettes lambdaszondát is (az egyest már korábban ki kellett) . Végül, ha 160 ezernél nagyobb a kmóra állás, akkor a katalizátor is tisztítást, vagy cserét kíván, ennyi az élettartama, bár van, akinek tovább tart, ha jó benzinnel, nagy távokon használja a kocsit és nem kormolódik el a katalizátor. A Te esetedben is javaslom a kettes lambdaszonda cseréje után ÖMV MAX Motion-t tankolni párszor és autópályán kiégetni a kormot a katalizátorból. A katalizátortisztító benzinadalékokkal nincs tapasztalatom ( de a Metabond kiváló a motorolajba és a sebváltóba, de ez már más téma).
A hibaüzenetek magyarázata valószínűleg az, hogy a hibás lambdaszonda miatt benzingazdagnak észleli a befecskendezést ezért csökkenti az injektorok nyitási idejét, amit benzinszegénynek mondhat, de mivel már nem tud tovább csökkenteni, valójában éppenhogy benzindús a keverék, ami kormoz és tönkreteszi hosszú távon a katalizátort. Ez ellen az ECU egy idő után leszabályoz és emiatt nem megy a kocsi.
Csak azt nem értem, a Peugeot miért nem teszi közzé a oxigénszabályzó azaz kipufogógáz környezetkímélő minőségét szabályzó algoritmus működését. legalább fő vonalakban, hogy érthető legyen a kocsi viselkedése. Valószínűleg a francia autószerelőknek ezeket tanítják, de valahogy ide nem jut el az információ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!