Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üdv ! Adott egy 2001-es 1.6...

Üdv ! Adott egy 2001-es 1.6 benzin Peugeot 307 , megnőtt a fogyasztás , letilt , nem enged gázt adni . Szerintetek ?

Figyelt kérdés

Ezt főként pirosnál , vagy menet közben csinálja legtöbbszőr .

Map szenzor jó , fojtószelep tiszta , gyertyák cserélve .

Diagnál a Lambdaszonda ami furcsa nekem , kettő van , az elsőnél mindent jól mutat , a másodiknál “ oxygen sensor 2 bank 1 short term fuel trim” - itt nem mutat semmit . Szerintetek ? Gép nem lát semmit . Néha bedob egy hibát még “szegény keverék “ .



#letiltás #Peugeot #lambdaszonda #Megnőtt a fogyasztás
2024. febr. 5. 09:20
 1/3 anonim ***** válasza:
Mi volt a probléma okozója?
2024. máj. 25. 01:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Saját tapasztalatból 99 %, hogy cserélni kell a kettes lambdaszondát. De ne a leárazott unix-os Hellával próbálkozz, mert azokkal kétszer megszívtam. Harmadszorra más márkával OK. Még annyit, hogy a Peug kb. 60 km-ig ilyen javítás után kikapcsolja a korábbi lambdakörös szabályozást és elkezd tanulni, amit úgy tapasztalsz meg, hogy a javítás elsőre sikeresnek mutatja magát, de kb. 60 km után újra előjöhet a hiba, ha valójában az oxigénarány ellenőrző körben nem lett minden kvázi tökéletes.

A nem enged gázt adni azért van, mert a rossz levegő/benzin arány miatt félti a katalizátort és aljas módon leszabályoz, ami gyenge, rángató menetteljesítményt okoz. Vész esetén ilyenkor hirtelen tövig nyomva a gázt, ezt vészreakciónak ítéli és egy darabig normálisan működik, hogy kimenekülhessünk a szorult forgalmi helyzetből. Nem érdemes tartósan erre blazírozni, ki kell cserélni a kettes lambdaszondát is (az egyest már korábban ki kellett) . Végül, ha 160 ezernél nagyobb a kmóra állás, akkor a katalizátor is tisztítást, vagy cserét kíván, ennyi az élettartama, bár van, akinek tovább tart, ha jó benzinnel, nagy távokon használja a kocsit és nem kormolódik el a katalizátor. A Te esetedben is javaslom a kettes lambdaszonda cseréje után ÖMV MAX Motion-t tankolni párszor és autópályán kiégetni a kormot a katalizátorból. A katalizátortisztító benzinadalékokkal nincs tapasztalatom ( de a Metabond kiváló a motorolajba és a sebváltóba, de ez már más téma).

A hibaüzenetek magyarázata valószínűleg az, hogy a hibás lambdaszonda miatt benzingazdagnak észleli a befecskendezést ezért csökkenti az injektorok nyitási idejét, amit benzinszegénynek mondhat, de mivel már nem tud tovább csökkenteni, valójában éppenhogy benzindús a keverék, ami kormoz és tönkreteszi hosszú távon a katalizátort. Ez ellen az ECU egy idő után leszabályoz és emiatt nem megy a kocsi.

Csak azt nem értem, a Peugeot miért nem teszi közzé a oxigénszabályzó azaz kipufogógáz környezetkímélő minőségét szabályzó algoritmus működését. legalább fő vonalakban, hogy érthető legyen a kocsi viselkedése. Valószínűleg a francia autószerelőknek ezeket tanítják, de valahogy ide nem jut el az információ.

aug. 18. 04:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Még saját tapasztalatból (20 éves az 1.4-es Peugeot-om) annyit, hogy érdemes utánakutatni az egyes szenzorok, alkatrészek élettartamának és nem megvárni a sokszor rejtélyes és egymásra halmozódó hibajelenségeket, hanem az élettartam elérése előtt cserélni a szenzort vagy egyéb alkatrészt. Tipikusan ilyen a kuplung. Míg féktárcsát, fékbetétet mindenki cserél, a teljesen hasonló kuplungot nem szokták tervszerű megelőző karbantartásnak alávetni. Sajnos, a kopó kuplungtárcsa mellett a kinyomócsapágy is gyenge pont, emiatt is célszerű 120ezer km után megelőzésként cserélni a kuplungot. Ha rossz a kuplungkezelési stílusa a vezetőnek, akkor még korábban. Nagyon jó ismertető van fenn erről a YouTube-on. Saját megszívás, mivel a sűrgősség miatt a kidarált kinyomócsapágyas kuplungot nem én cseréltem - nincs emelőm, se aknám - sikerült a "gyors" szerelőnek az új kuplung lamelláit megsérteni, ami pulzáló, vibráló kuplungpedált eredményezett. Én hülye, arra gondoltam, elgörbülhetett a sebváltó nyelestengelye a kinyomócsapágy kidarálásakor, és emiatt vibrál, és így használva pár év alatt sikerült csapágyasra tönkrevágni a sebváltót. Most, amikor már én cseréltem a váltót és a kuplungot, láttam, milyen hülye voltam, hogy anno magamat hibáztattam. Mai eszemmel és látva a kinyomócsapágyat - tönkrementet is - , az axiális hatásvonalú csapágy tönkremenetele nem is tudja elhajlítani a sebváltó bemenő tengelyét... Persze ilyen alapvető tudnivalókat nem oktatnak a műszakin és a gimnáziumokban, csak az olyan baromságokat, hogy páros ujjú patás...
aug. 18. 05:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!