Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aútomba hátsó lengéscsillapito...

Aútomba hátsó lengéscsillapitot cserélt a szerelőm és a régi csavar ment vissza . Az nem gond ? Nem csak egyszer lehet meghuzni ?

Figyelt kérdés
aug. 14. 07:44
 1/9 anonim ***** válasza:

Nem, nincsenek ezek annyira megtépve.


Az új csavarok minőségét meg inkább hagyjuk....

Ha tehetem akkor én 30-40 éves szovjet meg nyugat-német csavarokkal pótolom magamnak az elhasználódott csavarokat.

Az újakat kézzel elnyalom annyira hulladék minőség itt már minden.

aug. 14. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 krwkco ***** válasza:

Nem gond.

Csak olyan csavaroknál merül fel, hogy csak egyszer lehet használni, ahol a húzóerőt a csavar anyagának deformációja állítja be. Pl. hengerfej csavarok.

A lengéscsillapító rögzítőcsavarjai nem ilyenek. A szerelő meghúzza nyomatékra és kész. Vagy érzésre. Vagy megtépi, amennyire csak tudja.

aug. 14. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
#2 a hengerfej csavar egyszer felhasználhatósága is újkeletű hülyeség. '95 előtt bőven rengeteg autó van aminél sokszor felhasználhatóak..
aug. 14. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Mert silány sz@rok az új hengerfejcsavarok is...


Lehuzod 50nm-el majd 90 fokkal és már meg is nyúltak.


Egy régi mercedes hf csavart meg meghuzhatsz 1000nm-re is, nem lesz baja.

aug. 14. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Nem, csak a hengerfej csavarok egyszer használatosak, mert úgy vannak tervezve, hogy megnyúlnak egy meghúzás után és ha kitekerik és utána újra meghúzzák eltörhet a csavar, ezért kell belőle mindig új. Minden más csavar sokszor használható.
aug. 14. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 krwkco ***** válasza:

"Lehúzod 50 Nm-el, majd 90 fokkal és már meg is nyúltak."

Az a dolguk. Így tervezték őket, hogy ezt tegyék.


Ha egy hagyományos, nem deformálódó csavart az előírt nyomatékkal meghúznak, akkor a menetnél találkozó felületek súrlódási együtthatójától függ, hogy a csavar milyen hosszirányú erőt fejt ki a végén. A súrlódási együttható állandósága nem biztosítható.

Míg a megnyúlásra tervezett csavaroknál ez az erő csak a gyártás során beállított folyáshatártól függ.

aug. 14. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 krwkco ***** válasza:

" '95 előtt bőven rengeteg autó van aminél sokszor felhasználhatóak."

- mert akkor még nem tudtak pontosan beállított folyáshatárú anyagból készült csavarokat gazdaságosan gyártani

- a hengerfej és henger fejtömítés konstrukciók nem voltak annyira kihegyezve az egyenletes megfeszítésre

- a hengerfejeket sokkal sűrűbben le kellett venni az autó élettartama alatt

aug. 14. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
#7 vagy a többszörös felhasználhatóság volt a cél.. örökélet+1 nap motorokról beszélünk...
aug. 14. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Nem gond.

Nálam a spirálrugó volt eltörve. A cseréhez meg kellett bontani a lengéscsillapító csavarját. Eszembe nem jutott volna, hogy ezért új csavart kellene vennem. 12 év alatt ez még nem okozott semmi gondot.

aug. 14. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!