Tényleg megéri használt autót venni? Ha igen, hogyan?
Kicsit fura a kérdés, szóval bocsánat, de nézegetve a kínálatot, a legtöbb kocsi amit nézek (Toyotaban gondolkodunk) használtan is olyan 5-7 millió körül van, ha nem tíz évnél idősebb a jármű. (Nem szeretnék egy 20 éves kocsit egy 15re lecserélni -műszaki állapot, biztonság és hasonlók miatt. Ha már cserélek, szeretnék egy viszonylag modern autót.)
Egyszóval, ha nem egy nagyon öreg autót akarok lecserélni egy kevésbé öregre (amivel aztán ki tudja, mennyi gond van), mindenképp 5 millió fölött vagyok. Ha banki hitelt veszek fel, az 10% fölött van, szóval egy fél millió mindenképp rámegy a vételárra még. Vagy lemerítem a bankszámlámat, és akkor ott állok üres számlával.
Ehhez képest egy új Toyota Yaris Cross már megvan 8-ból, 4%-os hitelre. (Van valami augusztusi akciójuk, és a Cross árából lejön egy millió.)
És itt gondolkodtam el, hogy basszus, akkor miért is ne vegyek újat? Nem sokkal drágább (mondjuk két millió, ha 6 milliós használt kocsiban gondolkodom), hacsak nem valami 10+ éves autót veszek, biztonságosabb, van rajta garancia, és a törlesztő megvan havi 30-50 között -a típustól függően.
Legalábbis én így látom, de nem igazán ismerem a magyarországi viszonyokat. Eddig külföldön éltem, ahol egy nem túl idős használt autó ára nem közelítette meg az új árát, így nem voltak ilyen problémáim...
Mi a racionális módja annak, hogy egy viszonylag normális használt autót vegyen az ember? (Azért megúsznám olcsóbban, ha lehet.)
"Mi a racionális módja annak, hogy egy viszonylag normális használt autót vegyen az ember?"
Olyan típust kell választani, ami ennyiért a kínálat teteje, valamint egy nagyon részletes, nagyon alapos átvizsgálás, amibe minden is benne van.
"Tényleg megéri használt autót venni?"
A kategóriával van a gond. Egy kis méretű, olcsó-közepes áru autónak nincs presztizsértéke. Ezért a tulajok ilyen okból nem cserélik le. A működőképessége sem romlik 5 év alatt. Ezért kicsi a kínálat, viszont Magyarországon sokan szeretnének ilyen autókat az új árnál olcsóbban, viszonylag fiatalon.
Csak akkor kezd reálisra csökkenni az ár, amikor már előjönnek azok a hibák, amikkel a nem hozzáértő tulajok már nem tudnak megbirkózni.
Én 2éve vettem használtan 700-ért egy seat leon-t.
Annyi hogy korábban törve volt, de szépen ki lett javítva.
Rohadás nincs rajta, motorja jó, olajat nem eszi.
Szerintem nagyon jó vétel volt.
Új autót minimum 10-szeres áron tudnék venni, ami ráadásul még zsákbamacska is, mivel akkor még nem lehet tudni, hogy az adott típus motorja mennyire megbízható.
A használt autóknál viszont már lehet tudni hogy melyek azok a motor típusok amiket messziről el kell kerülni és melyek ami egy kisebb túlzással a világból is kimennek!
Jaaa, az új autó 3-5-7 év garanciával az zsákbamacska, de a 700 ezres lerúgott 20 éves kotla az nem, :D :D :D :D :D
Meg ugye az is köztudott, hogy egy autóban csak a motor az, amivel probléma lehet, minden más örökélet :D :D :D :D :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!