Mik kellenek egy simson 70ccm-sé alakításához?
Ha már nekiállsz legyen 90 :)
Ismertető a „ Tábori tuning S 90-es „ átalakításról.
A Simson S 51 összes típusa és az 531 típusú motorral szerelt Schwalbe motorok átalakíthatók 90 ccm-re.
A 90-es átalakításhoz speciális gépi berendezés szükséges, tehát házilag nem végezhető el. Nem egyszerű hengerfúrásról van szó, hanem új nagyobb hengerpersely beültetésével, nagyobb dugattyúval érjük el a 90 ccm-es hengerűrtartalmat.
A nagyobb hengerpersely befogadására a motorházat marógépen bővítjük fel. Az átalakítás kívülről nem látható, a henger formája megegyezik az eredeti 50 ccm-es hengerével. Az átalakítás után sem a kipufogó rendszert, sem a porlasztót nem kell lecserélni. Szükség esetén, főként bejáratáshoz, nagyobb fúvóka használata célszerű, amit előre mi beépítünk.
A 90 ccm-re átalakított motor természetesen üzemeltethető a régi 3 vagy 4 fokozatú váltóval is, de a megnövelt teljesítmény kihasználására készítünk speciális, hosszú áttételű 4 sebességes váltót is. Ezzel a váltóval a feltűnően jól gyorsuló motor végsebessége kb. 20 – 25 km/ó-val megnő. A fogyasztás lényegesen nem emelkedik, de a motor komfortja, értéke alaposan megnövekszik.
Az átalakításhoz elég behozni a gyújtással, porlasztóval szerelt motorblokkot.
köszi!
De nekem van már itthon egy 70-es hengerem dugattyúval meg mindennel és azt szeretném beépiteni! Csak nem tudom hogy kell-e még valamit átalakitani.
Figyelj 1. felmaratod a blokkot h rámenjen a 70es henger
2. veszel egy 70es hengerfejet v módosíttatod a régit.
3.elvileg mindig főtengelynek birni kéne a 70ccm et mert gyárilag volt 70ccm es simson de ha régi inkább cvseréld le egy sportfőtengelyre
4 összes csapágy
5 összes simering
jo olaj,jo gyujtás,karbiállitás és megetsz
Nekem van egy 70es Tábori féle 4 felömlős hengerem, mikor megvettem minden szép és jó volt. viszont arra nem számoltam, hogy a dugattyú hosszabb mint a gyári, és beleért a főtengely sonkájába mikor ment lefelé, és nehezen fordult át. az alját átalakítottam, jó lett. második gond a henger volt. nem ment rá a blokkházra. köszörűvel kiköszörültem a szükséges méretet, utána reszelővel elegyengettem, aztán finomabb csiszoló papírral. felment a henger is. széthúztuk a blokkot, úgy csináltuk, erre figyelj, belehullik az alumínium, és összevissza karmol mindent. ergo új csapágysor (javaslom az SKF-et, nekem az volt, van, lesz benne mindig, vagy a KOYO). Szimeringsor is kell bele, és tömítéskészlet. Összeraktam, jelentkezett a következő probléma. A Karburátor nem fért fel, mert sport karbival használták, és a csonk dőlésszöge más volt. Mikor minden stimmes volt, 3. rúgásra (szivatóval) indult is :) Gyönyörű hangja van, csak nehezebb rúgni :)
Remélem segítettem, ügyelj a pontosságra!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!