Eltűnik a víz a hűtőből, de nem hengerfejes?
Főleg magasabb fordulatnál a tartályból, de tegnap már a hűtőből is eltűnt a hűtővíz. Rá lehet fogni az alapból meleg kinti hőmérsékletre, de volt már ennél nagyobb hőség is, és csak egy pár hete csinálja. Ami érdekes, az az, hogy mindeközben a hőmérséklet-jeladó a szokottnál egy picivel alacsonyabb hőfokot mutat (ha meg kevesebb víz van már benne, és ~3200 fölötti fordulaton van, akkor picivel magasabbat). Olajjal nem folyik össze, a kipufogón nem gőz távozik, a motor nem gyengébb, minden henger megy, ezért nem hiszem, hogy hengerfejes. Márhogy, ugye a szokottnál nem gyengébb, mert amúgy egy 1.3-as, 98-as Swift. De a furcsa az, hogy múltkor egy 100 km-es út alatt meg egy csepp se tűnt el - igaz, akkor autóutat/-pályát nem érintettem és a legnagyobb sebességem se volt 95-nél több, tegnap meg vagy egy litert kellett utántöltenem 3 részletben 240 km alatt, bár tény, hogy ennek nagy része 110+-os szakasz volt.
Még ránézek a ventilátorra, mert még az gyanús nekem, de honnan tudhatom, hogy például a termosztát működik-e?
Gyertyákat kell megnézni, ott látszódni fog, ha valamelyik kapja a vizet.
Kiegyenlítőről kupakot le kell venni, és nézni, reggelre mit produkál az autó alá, meg hol.
Termosztátok biztonsági okokból úgy vannak tervezve, hogy inkább nyitva marad, ha hibás. Rugóerő ellenében nyitnak a hőre.
Köszönöm mindenkinek! A helyzet az, hogy nyomot én nem találtam rajta sehol, viszont a kiegyenlítőből egyértelműen kinyomta a vizet. Először arra gondoltam, hogy bedolgozik a rendszerbe a kipufogó, mert az előző autómnál így indult a hengerfejprobléma, de nem büdös, meg valahogy nem úgy "bugyog", mint akkor. Belegondolva alighanem tényleg levegős a rendszer valahonnan. Remélem, csövön keresztül, mert azt még csak-csak kicserélem itthon, de egy egész hűtőt nem mernék megműteni (ha láttatok már tankönyvi kétbalkezes balfa... féket, akkor üdv innen is, mert engem láttatok).
Viszont erre tudnátok valamit mondani? "Ami érdekes, az az, hogy mindeközben a hőmérséklet-jeladó a szokottnál egy picivel alacsonyabb hőfokot mutat." Esetleg bejut a levegő és az hűti le a jeladó környékén a vizet, effektíve teljesen kamu értéket mutat?
5.
Amíg van ott víz, ahol méri, miért mutatna magasabbat?
Köszönöm mindenkinek a válaszokat és hogy megosztottátok a tapasztalataitokat! Mentem az elmúlt héten 3x50 km-t országúton, és semennyi víz nem fogyott. Ma kíváncsiságból leengedtem az egészet, hogy megnézzem, olajos-e, piszkos-e, mert a kiegyenlítőben van némi olajos(?) kosz. A helyzet az, hogy teljesen tiszta az egész, úgyhogy ment is vissza a folyadék oda, ahonnan jött. Az elméletem az, hogy vagy kezdődő hengerfejes mégis, és csak terhelés/hőtágulás hatására áramlik be kipufogógáz a vízkörbe, vagy pedig tényleg egy cső vagy a hűtő lyukas annyira, hogy szintén hőtágulás hatására enged el valamennyi anyagot. Mondanám, hogy marad így egyelőre, de nyilván nincsenek illúzióim azzal kapcsolatban, hogy ha mégis hengerfejproblémás, akkor az csak exponenciálisan rosszabb lesz, meg a cső is el tud durranni, még ha életszerűtlen is ebben a helyzetben.
Egyébként 4 éve, amikor hozzám került az autó, pont ugyanez zajlott le pepitában: pár kilométer megtétele után már telenyomta a kiegyenlítőt valami fekete retekkel, és egyértelmű volt, hogy hengerfejes. Aztán kiderült, hogy nagyon nem, csak valószínűleg évezredek óta nem volt lecserélve benne a fagyálló és a motorba kerülő összes piszok kicsapódott oda.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!