Egy autónak hivatalosan mennyi a gyártáskori tervezett életciklusa?
A kötelező szervizeken túl nincs benne üzemórás alkatrész - amíg a tulajdonos áldoz az üzemben tartásra, addig megy.
A műanyagok és gumik kb. 30-40 évet bírnak, az acél lemez sem sokkal többet. A kondenzátorok, tekercsek és forrasztott áramkörök autóipari kivitelben 40-50 évet. LCD kijelzők 20-30 év.
"200.000 km alatt javíthatatlanul GTK-s lesz egy auót?!"
Nem, de az életciklusáról volt szó, nem arról, hogy a balkánon 5x tekerik vissza 600 ezerről 200-ra.
"a balkánon 5x tekerik vissza 600 ezerről 200-ra."
Én se ezt írtam. De 200.000-nél üzemszerű hazsnálatnál, előírt karbantartásokkal kell cserérlni egy kuplungot, ledkereket, fel kell újítani a generátort és hasonlók. Ez szerintem még messze nem az a 600e km-es bontó-mategória, amiről írsz.
Ha 200.000 km/10 évnél tojásra van kopva a blokk, törnek a hajtókarok, széthullanak a támcsapágyak, a váltó, futómű, komoly szerkezeti korrózió van a karosszérián, már nem érdemes vele foglalkozni, ott vagy tervezési, vagy gyártási, vagy felhasználási hiba van.
Az, hogy nem taposod ki az autó belét, garázsban tartod, mindig minden gyári előírásnak megfelelő karbantartást időben és megfelelő minségben megkap és mégis 10 éves korára széthullik, ami ezek szerint teljesen rendben van, szerintem nagyon nem egyenértékű a 600e-s, visszateker balkános példáddal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!