Milyen autóitok voltak eddig, és melyiknek mi lett a sorsa?
Milyen autóitok voltak eddig életetek során, típus és évjárat szerint?
A jelenlegin kívül - amit ugye most használtok - melyikkel mi lett? Van olyan, ami esetleg már nincs forgalomban? Mi lett a sorsa?
1 vagyok:
Az első egy 2004-es Renault Thalia volt, 1.5 DCI 65 ló. Igazából amire kellett (150 km-t ingázni hetente kétszer két emberrel, csomagokkal), arra tökéletes volt. 4,3-4,5 liter volt az átlag étvágya. 1 évig volt meg, utána kellett egy benzines, úgyhogy mennie kellett.
A második egy Honda Jazz volt, szerettem azt az autót, de eljutottam odáig, hogy meg tudtam venni azt az autót, amire 2014 óta fájt a fogam, úgyhogy egy évet volt nálam a Jazz.
A mostani pedig egy 1.8 8gen Civic, 2,5 éve van nálam, és mostanában nem tervezem eladni.
-Trabant 601
használt(1073-ban)
-Skoda 105
-Dacia 1300
-Peugeot 309
-Toyota Carina E
-Opel Astra
-Peugeot 206(üzemben másnál, eléggé leharcolt)
-Audi 1.8 T (valszeg üzemben)
-Kia Picanto (üzemben másnál, családon belül)
-Volvo S40 (üzemben másnál, családon belül)
-Volvo XC 40 jelenlegi autóm. Valszeg nem lesz több.
#5 "-Trabant 601
használt(1073-ban)"
Hú, nem mai gyerek. :D
Ford Escort... ment a bontóba
aztán Opel corsa B, szintén ment a bontóba.
Most Mercedes W201.... na ez NEM MEGY a bontóba soha! :D
1. E11 Corolla
2. Nissan Almera
3. Suzuki Ignis
Sajnos a motorja megadta magát az első kettőnek. Nem éppen figyelt rájuk az előző tulaj. Az Ignist motorfelújítás után vettem, így az most hibátlanul szuperál.
Lada 2101, 1978-as: gyerekkorom óta isemrem az autót, születésemkor ezzel hoztak haza a kórházból. Vannak emlékeim kiskoromból, mikor faterom itthon szerelgette én meg kiscsávóként ott sertepertéletem körülötte. Meg balatoni nyaralások, amikor ezzel mentünk. Stb. 2000-ben lett jogosítványom. Néha vezetgettem, de nem volt a saját napi használatú autóm. 2022-ben megörököltem. Két másik autó mellett, harmadiknak nem tudtam/akartam fenntartani. Annak, hogy csak legyen és álljon valami pajtában, nem láttam értelmét, eladtam. Először csak facebook csoprtban hirdettem meg, azonnal 40 érdeklődő írt rám. Az első 200 km-ről jött, azonnal alku nélkül el is vitte. JSZP-n épp a napokban kérdeztem el. Múlt héten műszakizott. Képek alapján vigyáznak rá, meg km is ment bele rendesen, tehát legalább valaki használja.
Opel Astra H, 1.7cdti, 2005-ös: ez volt az első saját autóm. 2011-ben vettem. Ekkor olyan munkát kaptam, ami miatt rendszeresen 200 km-re kellett ingáznom. Busszal ez kivitelezhetetlen. Kellett egy saját autó. Az autópályázások miatt lehetőleg dízel. Erre esett a választás. Akkorian vadonat újat nem tudtam volna megvenni. Ezért egy 6 éves példányt vettem, első tulajtól, magánszemélytől, nem import autóhoz képest ritka gazdag felszereltséggel. 2005-ös autó, alsó-középkategória, nem valami nagy prémium! Ehhez képest aktív kanyarkövető bixenon fényszóró, fűthető félbőr ülések, adaptív elektronikus lengéscsillapítás, sport futómű, esőszenzor, fényszenzor, színes kijelzős fedélzeti navigáció, radarok, légzsákok tömkelegei, TPMS már akkor, stb... Gondoljuk bele 2005! Akkor még bőven Ladák is tömegesen rohangáltak az utakon, nagyon innovatív volt ez egy Astrában. Ma már persze nem olyan nagy szó.
Sok km-t beletoltam, de a mai napig minden 100%-osan működik rajta. Ma már öreg autó, de enm egy ütött-kopott rozsdakupas. Elszórni aprópénzért nem volt kedvem, már jó pár éve második autóként üzemel nálam továbbra is.
Opel Astra K, BiTurbo, 2018: A másik Astrába sok km belement már és úgynézett ki, még jó darabig fogok ingázni. Ezért hogy leváltsam kellett egy új autó. Az előző Astrával jó tapasztalataim voltak, az út mellett soha nem hagyott, nagy műszaki problémák nem voltak vele, valamint újonnan nagyobb prémium márkákat nem tudtam volna megfizetni, így maradtam ezen a vonalon. Ezt újonan rendeltem, méltó felszereltséggel a másikhoz képest: led-mátrix, szellőztethető bőr ülés, fűthető kormány, elöl-hátul ülésfűtés, elektromos napfénytető, bitrubós motor, stb... Ekkor még úgy volt, hogy a régit eladom. Csakhogy 2019-ben előre nem látható módon megváltozott az életem, megszűnt az ingázás. Ekkor 1 éves volt ez az autó. Városi futkosásra egy részecskeszűrős Euro6-os dízet nem akartam használni. Az eladás meg több milliós bukás lett volna. A garázsban elfér. Így ezzel járok hosszabb utakra, a régivel meg a napi futkosást intézem általában. Így a km is megoszlik köztük. A 6 éves biturbós dízelben extrém kevés a km, teljesen újszerű rajta minden. Ha eladnám, senki nem hiszi majd el, hogy nem tekergettem az óráját, hiszen "dízelt használatra vesznek". Ebbe meg megy 5-6e évente. A lényeg, így két autóm van párhuzamosan. A fenntartás nem vág földhöz. Ha az egyik szervizben van, legalább akkor is van mivel járni. Újabbat egyelőre nem tervezek.
Céges autók: ezek a munkahelyemé voltak. Megvették őket, használtam, aztán később selejtezve eladták őket. Amik eszembe jutnak, nagyjából mind a 2010-es évekből: Opel Astra H 1.4, 1.6 benzin, Opel Astra K 1.4T benzin, Ford Tourneo, Ford Connect, Citroen Nemo, Citroen Berlingo, Citroen Jumpy, Citroen Jumper.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!