Az autóipari trendek alakítják a vevők ízlését, vagy a vevői igények alakítják a trendeket?
Valóban ennyire tetszik mindenkinek a csak érintőképernyőket tartalmazó, színtelen (szürke-fehér-fekete) SUV, vagy sokan azért veszik, mert nagyon más nincs, vagy nem akarnak kilógni a sorból?
Vagy akár az elektromos autózás, bár ezt nem nagyon akartam behozni, mert az egy külön vitatéma.
Épp olvasok egy cikket, hogy eltűntek a színes autók. Eltűnnek lassan a sedánok, de a sportkocsik is, a klasszikus értelembe vett kombikkal együtt.
A műszerfalak is eltűnnek, "tabletek" vannak helyettük stb.
Ezt mi akarjuk, vagy lenyomják a torkunkon?
Valami ilyesmi válaszra számítottam, amit az 1-es írt. Sajnos.
Engem azért nem szeretnek a "vadkapitalisták", mert elég markáns véleményem, tudatos vásárlói szokásaim vannak, nehéz befolyásolni :)
Egyrészt a járműgyártás a leginkább túlszabályozott piac a világon - a törvényhozó jogászok mondják meg még azt is, hogy milyen gyorsan kell villognia az irányjelzőnek. Nem lehet akármit kimérnökösködni. Másrészt természetesen a gyártók ezen szabályozói keretrendszeren belül próbálnak mennél jobban megfelelni a vevői igényeknek és versenyezni a piaci részesedésért.
A kérdés alapján amit te félreértettél, hogy az autók zömét nem nem magánszemélyek veszik - főleg Európában nem - s így a vevői ízlést sem esztétikai vagy más egyéni vásárlói szempontok vezérlik, hanem mondjuk egy céges flottaüzemeltető cég beszerzési útmutatója amiben benne van, hogy hány literes csomagtér, mekkora üzemanyagfogyasztás és milyen márkaarculat mentén kell kiválasztani az adott évben a lízingre jelölt járműveket. Tipikusan ilyen kudarctörténet pl. az Alfa Romeo, amelyet a legtöbb flottavásárló tiltólistára tett, így ha felső vezető voltál egy német multinál akkor választhattál akármilyen D-kategóriás (3-as BMW, C-Merci, Opel Insignia, VW Passat, Audi A4, Peugeot 508, Skoda Superb, Citroen C5, Mazda 6 stb.) autót, de Alfa Romeo 159-et vagy Giuliát nem, mert egyszerűen nem volt benne a listában amit az orrod alá dugtak.
Is-is. Nyilván olyan autót terveznek például ami sok embernek tetszik - nyilván mindenkinek megfelelni nem tudnak.
Például ott volt az új 4-es BMW esete a hódfogakkal, a márkafanatikusok okádták a dizájnereket azonban mára az eladási számok a formatervezőket igazolta.
Jelenleg Európában 3 féle új autót vesznek:
Céges: Ezek vagy a legalapabb munkásautók(, vagy a főnökök kapják veszik, de őket lefedi a következő két kategória)
Családi: a suv kényelmes mert magas, elfér benne a két gyerek hátul, könnyebb parkolni vele mint a kombival. Apa kap/vesz egy ilyet, anya pedig egy 7 üléses egyterűt
Sport: ezt nem kell részletezni, de minimális darabszám fogy a másik kettőhöz képest.
Színek: az alapszínek "ingyen" vannak, egy zöld pedig annyiba kerül mint egy tolatókamera. Inkább funkcionális extrákra költenek az emberek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!