AZ elmúlt 80-100ezer km alatt miket kellet cserélni a kocsidban?
BMW E39 520i
Jelenleg 520 ezer kilométer van benne.
Az elmúlt 100.000 km alatt:
- 2 szett fékbetét
- 1 szett féktárcsa
- fékfolyadék
- 1 szett gyertya
- 10 ezrenként olaj + olajszűrő + levegőszűrő + pollenszűrő
- 2 db üzemanyagszűrő
- valtóolaj
- két hátsó felső kis lengőkar (még gyáriak voltak)
- vízpumpa (még a gyári volt benne)
Szóval semmi extra. Nagyon jól bírja.
Ezek 25-30 éves autók. Vagy kell hozzá nagyon jó és korrekt szerelő ismerős, vagy te magad meg tudsz csinálni minden apró munkát.
A linken lévő leírás nagyon szerencsétlen eset lehet... Egyébként egy minőségi Nissens klíma ventilátor most 50 ezer ft ... Akkor neki mit adtak 80-ért, raadasul korábban, mikor jóval olcsóbb volt minden? :D nem gyárit, az biztos, mivel több százezer ft... Kicsit átverés szaga van.
-Olaj + szűrők
-Váltóolaj
-Gyertyák
-Fékfolyadék
-Hosszbordás + görgő
-Hűtőfolyadék + termosztát
-Hátsó fékbetét + tárcsák
-Stab pálcák + szilentek
-Külső kormánygömbfejek
-Lengőkar szilentek
-Klímakompresszor mágneskuplung + relé
-Akku
-Olajszint jeladó
-Ajtóhatároló
-Műszerfali izzók
-PCV tömítés
Megelőzésképpen:
-Kuplung szett + mindkét munkahenger
-Hátsó híd
180-260 ezer km között. Rendszeresen járok külföldre, mindig rendben kell lennie.
2007-es 4 ajtós Civic,1.8-as motorral.2 éve van meg,volt rá költve nem kevés pénz,ennek jó része "tuning" illetve a lökhárító csere az én saram de kifejezett hiba nem volt sok.
Egy alvázvédelem/rozsda eltávolítás kell neki és szinte teljesen rendben lesz
Most van benne 311.000 km.
Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. (LiquiMoly, Mahle, MannFilter.)
Kétszer kellett a generátor felújítani.
Önindító. Ezt is fel lehetett volna újítani, de majdnem ugyanolyan árban volt a polcon új utángyártott és nem kellett rá napokat várni.
Főtengely jeladó. (Bosch, a gyári is ez.)
Egy vízcső kidörzsölődött. (Gyári.)
A turbócső kihasadt. (Gyári.)
Folytószelep mechnikájában a műanyag fogaskerekek szó szerint szétporladtak. (Kapott egy gyári újat.)
Új nyári és téli gumik. (Goodyaer 225/45R17, Continental 205/55R16)
9 év után az akku megadta magát. Kapott egy újat. (Exide Premium 77Ah.)
Vezérléscsere. Nem egy nagy kaland. Egy szíj, két görgő, slussz. (Gyári szett.)
Hosszbordás szíj elkezdett nyikorogni, abból is kapott újat. (Continental.)
Lengéscsillípítók még gyári beszerelésűek voltak. A bal első elkezdte engedni az olajat. Azért az elsők párban cserélve lettek. Mivel elektronikus vezérlésű adaptív gátlók, csak gyári volt belőle arany áron. (Egyébként Sachs a beszállító.) Ha már cserélve volt, új toronyszilenteket, toroenycsapágyakat is kapott a kocsi. (Gyári, ez már csak aprópénz volt.)
Egy garnitúra féket is pont lekoptattam: 4 db új tárcsa, betétbarnitúrákkal, új folyadékkal (Zimmermann).
Stabilizátor bekötő pálca, párban. (Moog, ez volt a boltban a polcon, ami nem teljesen no-name számomra.)
Elektrohidraulikus a szervo. Elvileg nem kell benne folyadékot cserélni, én azért kicseréltem. (Gyárira.)
A hűtőfolyadék ugyanez. A fagyáspontja még jó volt, folyás nem volt sehol. De időnként ebből sem árt talán a friss. (Ebből is gyárit kapott.)
Azt hiszem kb. ennyi.
2000 évjáratú Transporter T4 Doka,290 ezer km-tel,102 LE ACV.
Váltókulissza,Klíma ventilátor utánkapcsoló relé,Hűtőfolyadék utánkeringető szivattyú hőérzékelő gomba,generátor.
Első tengelyen alsó felső lengőkarok
Hátsó tengelyen gátlók és két szilent
Egy szett fékbetét
vezérlés
AC pumpa
Egy szett gyertya és gyújtótekercs
Ez mind 250.000től 320.000km-ig. (Óra szerint) Mostanság már nem valószínű hogy megint költeni kellene rá. A4 2.0i.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!