Miért van kopogásos égésem? Valamilyen adalékanyag segíthetne? Milyen értékeket lehetnek árulkodóak, hogy a computer rajta van?
A motor: 1.8 (L8-DE, L8-VE) Duratec HE, közvetlen befecskendezéses Mazda 3, 160. 000 km-es
Kisebb gázadásnál jelentkezik, akkor hallható jobban. A motor nem fogyasztaja az olajat, a fogyasztásom normális, nincsen semmilyen hibakódom. Gyertya csere hamarosan esedékes lesz, de addig még van 8.000 km-em. Mindig 100-as benzint tankolok bele, mintha úgy emlékezném, amikor párszor 95-ös tankoltam hangosabb volt, vagy jobban csinálta. Lehetséges, hogy mégis van lerakódva egy kis koksz a dugattyú tetejenén. Bár azt gondolom, a közvetlen befecskendezés miatt tisztítaná főleg a 100-as benzin.
#1: Gyári iridiumos van benne, ami ajánlott. 52.000 km- van benne, és 60.000 km-nél javasolja a gyártó a cserét.
Elviszem a szervizbe, kíváncsi leszek mi van a gyertyákon látszik-e valami. Nyilván a motort megbontatni nem fogom. Egyébként a koxosodás lehetséges 100-as benzin mellett, ha nincs hibakód és nem fogyasztja az olajat egy közvetlen befecskendezéses motornál? Akár csak a gyertya is csinálhatja az egészet?
Le vannak kokszolodva a szivoszelepek es a szivocsarornak, talan a dugattyuk is.
Pont, hogy a direkt befecskendezes miatt lesz kokszos. A szivocsonel nincs ez a problema.
Ha sokaig jaratod igy, ategeted a dugattyutetot, mint az 1.6 GDi nel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!