Olajfogyasztás 21 éves autó?
#9
2 dolgot meglehet vele állapítani:
1., Ha túlzottan kopott a henger fal, mert látszik.
2., Az olajlehúzó gyűrűk állapotát, ha nem húzza el az olajat akkor elég, és megtisztítja a dugattyúk szélét ahol ott marad, egyébként a karcolt oldalfal a beállt gyűrű miatt van ami folyamatosan kitágulva maradt. Ha nincs karc de ég az olaj az pedig az ellentéte... a szelepek állapotát nem látod vele, de ha nem karcos és nincs baja a gyűrűknek akkor kb maradt az. Ha te ebből nem szűrsz le semmit, az a te problémád, nem az enyém. :)
Szia.
Természetesen, normálisnak mondható az olajfogyasztás. Voltak és jelenelg is vannak nem csak a VW (+ konszerneknek) motorjainak már újkorában gyári olajfogyasztásai. Például a T25-ös Toyota Avensis 1.8 benzin motorjainak. 2003-től 2005-ig a facelift előtti változatoknak elég durva olajfogyasztásaik voltak. A gyár visszahívta az autókat, és cserélték benne a motort, vagy felújították őket.
Például a skodában (1-es octáviában BCA motorkód 75 lóerővel, fabiában olyam mint a tiéd) található 1.4 16v motor előszeretettel eszi az olajat, akár már újkorától is.
Fontos egy autónál a megfelelő olaj és szűrők használata és időben történő cseréje, a késői olajcsere periódus és a "Tescos" olaj hamar kinyírja ám a motorban található alkatrészeket.
Hidegen nem kell járatni fél óráig a motort, mert felesleges. Hidegjáratban gyorsabban és többet kopik a motor. 2 perc után lehet vele indulni télen nyáron egyaránt és folyamatosan terhelés alatt kell bemelegíteni.
Az autót nem szabad 2000-es alatti fordulatszámon használni sem hidegen sem melegen, mert csak erőlködik. 2500-3000-es optimális fordulatszámon kell tartani és váltani városban és mindenhol. Nem lesz kokszosodás, nem döglik be az olajpumpa és megfelelő lesz a kenés mindenhol.
Leírtuk már többször, hogy mit csinálj vele. Nézd meg a PCV-t, ennél mélyebben felesleges beletúrni. Töltsd fel maxra az olajat pontosan sík talajon és nézd, hogy mennyi fogy. Kb. 1 liter van a min-max között.
Egy jellemzően már újonnan is olajfogyasztó motor van a kocsidban, ami most 21 éves, ezt is leírták többen.
Megint szia. #15-ös vagyok.
Igazából attól függ, hogy állandóan eszi az olajat, vagy csak autópályán, vagy esetlegesen mondjuk egy "terhelésesebb állapotban"? Gondolok itt mondjuk egy Mátra túrára, 4 személlyes partnak felfelé, ahol nem nagyon használsz a 2-es és 3-as sebesség fokozatokon kívül mást. Max 4-esbe kapcsolsz fel, egy egyenesebb 5%-ös emelkedőn is húzatva az autót...
Mert ha mondjuk normál városi használattal, vagy országúti használattal amolyan nagypapás módon használva esetleg 1-2 deci fogy belőle maximum két olajcsere között, akkor az nem olyan nagy probléma. Ha viszont 10.000km alatt utána kell tölteni 1-2 liter olajat, akkor nyugodtan meglehet azt csinálni, mint ahogy fentebb is írták, hogy rátöltesz pluszban egy kis olajat. Baja nem lesz tőle. Esetleg 100-as benzinnel is meglehetne tankolni néha, ha mondjuk autópályán mész vele.
Ilyen túrák alkalmával érdemes berakni legalább egy 1 literes motorolajat egyébként. Például az ülés alá, csomagtartóba, csak hogy kéznél legyen.
Ezt a "néha meg kell húzatni" módszert felejtsd el. Nem kell heti vagy havi szinten meghúzatni ezeket az autókat. Ezek már nem olyanok. Negyedévente esetleg egyszer elég mondjuk egy nagyobb túrát tartani ahol autópályán mész, mondjuk egy 300 km-t, és ott végig folyamatosan 3000-3500-as fordulaton lehet vele menni egy kicsit. 4000-es fordulat már sok neki. Elviseli az autó, de ne csodálkozz ha a hűtőfolyadék és az olajszint lecsökken egy kicsit.
Azokat a dízeleket, amik már rendelkeznek DPF szűrővel, na azokat érdemes meghúzatni egyszer-kétszer és alapjáraton hagyni míg regenerálja magát a DPF szűrő, ugyanis ha az eltömődik, akkor igencsak drága a tisztítás és a csere.
Ha valaki nem csak autópályán használni egy nagyobb motoros és kasztnis dízelt, hanem csak városban vagy országúton, mint én is például, akkor havi egyszer érdemes megjáratni az autót a pályán. De nem parkettázva minden sebességi fokozatban padlógázzal, hanem csak 140-el menni vele folyamatosan, hogy kitisztuljon a rendszer és ne rakódjon le semmi.
#12.
Lehet bohóckodni egy ilyen kis kamerával, de ha nem baj, én a henger kopását inkább egy furatméréssel állapítom meg.
De nézzünk mást!
Pl. ha a gyűrű nem tört el és nem is kopott, "csak" kiszopósodott a dugattyúhoronyban akkor azt minek a látványából következteted ki?
Mert ha valami, akkor ez nagyon szépen tudja szivattyúzni az olajat az égéstérbe.
Ha javítottál már motort akkor tudod, hogy még számtalan olyan hiba lehetséges, amihez csak bontás és mérés után diagnosztizálhatsz, kell, mert egyébként -ezzel a bohóckodós mini kukkolóval- soha nem fogsz feltárni.
Egyébként parasztvakításnak nagyon megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!