Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Olajfogyasztás 21 éves autó?

Olajfogyasztás 21 éves autó?

Figyelt kérdés
Szép napot! Szeretném megkérdezni hogy egy Volkswagen motornál (skodába van szerelve) mennyi a normálisnak mondható olajfogyasztás? 2003as Fabiám 180km autópályás menet után, ami tartós 4200as fordulatszámot jelent ennél, indulás előtt félig volt az olaj most lejjebb ment kicsivel. Pár mm-el. 115 ezer km van benne, valós. Illetve a kipufogó enyhén kormos, szerintem nem vészes de nem tudom eldönteni, belenyúlok akkor az ujjam vége olyan lesz kb ennyi. 1.4 16v BBZ 101 lóerő. Köszönöm szépen előre is!

júl. 25. 19:44
1 2
 1/20 A kérdező kommentje:
Nem hinném hogy kopott lenne a motor mert jól húz meg minden rendben vele. Valami szimering esetleg?
júl. 25. 19:45
 2/20 A kérdező kommentje:
Semmilyen füstöt nem nyom
júl. 25. 19:45
 3/20 anonim ***** válasza:
100%

VW benzinmotorjai tipikusan eszik az olajat. Gondolom felújíttatni nem fogod már ezért.

Olajcserekor töltsd pontosan a maxra és nézd meg mennyit zabál 15 ezer alatt. 1-2 liter nem tragédia egy konszern motortól.

júl. 25. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
100%

Minimálisan minden motor eszi az olajat. Fullra töltsd fel olajjal, menj 10.000 km-t majd nézd meg mennyit kell rátöltened. Ez a "pár mm-mel lejjebb van" nem túl precíz mérés.

Másik módszer, hogy bemelegített motort jól meghajtod, kihuzatod és figyeled nyom-e látványos kékes füstöt az autó. Hidegen nem-e dadog az autó, nem-e rángat gyorsításkor. Bár ezek már az erős olajfogyasztáskor szoktak előjönni.

júl. 25. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:
Csináltam már többször is a kihuzatós módszert, semmi füst nem jön soha. Hidegen nem rángat nem dadog. Semmi baj nincs vele. Szerintem valami szimering lesz. A kopott motort hogy tudom megállapítani szétszedés nélkül? Letekerem járó motornál az olajsapkát?
júl. 25. 19:58
 6/20 anonim ***** válasza:
51%
Ha megbontás nélkül akarod megnézni azt ajánlom vegyél egy csőkamerát, és a gyertyalyukon dugd be minden hengernél, illetve egy nagy kulccsal mindig forgasd meg a motort a forgattyús tengelynél, hogy mindig lent legyen az a adott hengerél a dugattyú feje. Ha karcos az oldalfal akkor megvan a probléma, ha nem látsz karcot, akkor nézd a dugattyú fejek szélei, és ha szélén tiszta akkor valszeg ott ég el az olaj, és az olajpára letakarítja. Jobb ötletem nincs, nekem így sikerült már diagnosztizálnom Hyundai motort.
júl. 25. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%
A normális az 0, az elfogadható az olyan 10 ezer km alatt maxról minre csökkenés, tehát 1 liter. E fölött nem jó, de 1000 km/1 literig töltögethető, bár nem egészséges. Az fölött már motorfelújítás ajánlott egyértelműen. Attól még hogy nem látsz füstfelhőt magad mögött füstölhet az, csak a katalizátor is lefog egy adagot belőle, az el fog egyszer csak dugulni és az sem olcsó.
júl. 25. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 A kérdező kommentje:

Múltkor volt hibakód az EGR szelepre és arra, hogy szegény a keverék. Na most az egr szelepet kitakarítottam, és ha már ott voltam akkor a fojtószelep is tiszta lett :D.

Viszont arra nem jutottam hogy a szegény keveréknek lenne e bármi köze hozzá vagy sem. Nagyon koszos volt mindkét szelep.

júl. 25. 21:04
 9/20 anonim ***** válasza:
76%

#6!

Áruld el, hogy egy zárt robbanótérben mit tudsz nézegetni a gyertya helyén beküldött csőkamerával?

Nem látod pl. a dugattyúpalást állapotát (sokkal sérülékenyebb mint a hengerfal) aztán nem látod a gyűrűk kopását, sőt még azt sem, ha valamelyik el van törve. Semmit sem tudsz meg a szelepszár szimeringek állapotáról, vagy a szelepek zárásáról.(ahhoz sűrítési végnyomás mérés kell)

Max. egy olyan képe kapsz, ahol a dugattyú tetőket és a szeleptányérok égéstér felőli oldalát nézegetheted, de ott meg minden kormos.

Annak kb. annyi értelme van, mintha a "négerek harca az alagútban" című filmet néznéd.😂

júl. 25. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
100%

Így van, totál felesleges ez a hercehurca. 2 helyen mehet el az olaj, a lehúzó gyűrű mellett, meg a szelepszár szimeringeknél. Mindkettő javítása az autó piaci értékén túl van. Meg lesz csináltatva? Nem..

Töltögeted és jársz vele, ennyi.

júl. 25. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!